Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Harmonica Mike - You

<< < (10/10)

Tokai:
Tycker kanske att versen och refrängen är lite för olika varandra, var och en för sig bra dock.
Verserna är lite jazziga, som nåt av Tony Bennett.
Medan refrängen påminner om nån låt av Creedence, kommer inte på namnet. (na-na-na-na...talking ´bout you and me and the ...) Eller det Joe South: The games people play?
Vad gäller obeon så är jag tveksam. Den spelar fina melodier men ligger för högt i ton och ska, tycker jag, inte spela när det är sång. I början innan sången är det bra, men sen finns det inga fler ställen som är sånglösa. Ett bra ställe är vid 145, som ett exempel.
Gillar när det svänger loss vid 190.
Mixen låter bra, väldig behaglig att lyssna till.
Sången är grym. Gillar de tvåstämmiga partierna och när den går loss i refrängen
Snyggt jobbat grabbar!

Gurano:

--- Citat från: Tokai skrivet 23.05.2012, 16:21:38 ---Tycker kanske att versen och refrängen är lite för olika varandra, var och en för sig bra dock.
Verserna är lite jazziga, som nåt av Tony Bennett.
Medan refrängen påminner om nån låt av Creedence, kommer inte på namnet. (na-na-na-na...talking ´bout you and me and the ...) Eller det Joe South: The games people play?
Vad gäller obeon så är jag tveksam. Den spelar fina melodier men ligger för högt i ton och ska, tycker jag, inte spela när det är sång. I början innan sången är det bra, men sen finns det inga fler ställen som är sånglösa. Ett bra ställe är vid 145, som ett exempel.
Gillar när det svänger loss vid 190.
Mixen låter bra, väldig behaglig att lyssna till.
Sången är grym. Gillar de tvåstämmiga partierna och när den går loss i refrängen
Snyggt jobbat grabbar!

--- Slut citat ---
Tack för att du tagit dig tid att lyssna och kommentera. Jo vi har fått synpunkter om oboens varande och icke varande, men jag tror att HM och jag är rätt överens om att vi tycker att den sitter bra i det skick den är nu (men sen kan man alltid peta lite till om man ändrar sig framöver). Kul att du gillar helheten även om du tycker att vissa detaljer kan slipas på!

Åter tack
Gurano/HM

Marruschkka:
Näe, inte stör jag mej på någon oboe!

Finstämd sång från HM och vackert arr och gitarr Gurano.

Riktigt bra, den här lyssnar jag gärna på om och om igen :rolleyes:

/Marre

Gurano:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 24.05.2012, 01:22:01 ---Näe, inte stör jag mej på någon oboe!
Finstämd sång från HM och vackert arr och gitarr Gurano.
Riktigt bra, den här lyssnar jag gärna på om och om igen :rolleyes:
/Marre

--- Slut citat ---
Hejsan - länge sedan!
Kul att du gillar - känns bra - tack :D

Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion