Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Harmonica Mike - You

(1/10) > >>

Gurano:
Låtnamn:You
Artist:Harmonica mike/Gurano
Kompositör/text:Micael/Göran
Prod/arr:Micael/Göran
Mix: Göran
Tillverkningsår:2012
Format:mp3

2012-05-23: nu är låten lite ommixad. Det vi gjort är följande - 1. Oboen i början (mellan 1-52 på spelaren ovan) har fått lite lite mer mänskliga andningspauser 2. Sänkte oboen på samma parti lite. 3. Sologuran är till delar sänkt mycket lite. 4. Sologurans mittparti har fått ett något ändrat ljud 5. Några toner på sologuran har flyttats mycket lite

Vi är nu rätt nöjda - lite pill kvarstår dock.

Ha det gott
Gurano/Harmonica Mike

TEXT
You

Intro:
I´ve been dreamin about you at least a thousand times
and I´ve been tryin´to reach you for at least a million years

Vers:
I don´t wanna know if your silence is about to be permanent
I just wanna hear you singing this song for me

Reff:
://: Oh but you always take me down I just wanna write a love song
     a one that heal our broken bounds://:
     This is a song for/of the broken hearted a song for you and me

Reff:

Vers:

Mellanspel:
I know how to lie learned my lesson years ago
I know that this evil is something you feed
fillin´ a room full of doubts that you need
Ooohh - doubts that you need..Now/So I hear that endless roarin´from the cannonball again

Reff:
Solo:
Reff:

---------------------------------------------------------------------------

Hej igen
Denna idé hör ihop med HMs tidigare inlägg i annan tråd om You för några veckor sedan.
Vi skulle gärna vilja få lite tankar och ideer från er om vad som är bra och om vad som kan bli bättre.
Vissa saker är vi redan medvetna om att vi ska göra annorlunda - men vi tar tacksamt emot alla tankar

Ha det gott
Gurano

Jay Thomas:
Jag är hemskt ledsen men hur jag än lyssnar så fullständigt älskar jag denna låt och produktion! :) :D

bjurte:
Sorry! Återkommer.. ;)

Gurano:

--- Citat från: Jay Thomas skrivet 18.05.2012, 14:56:15 ---Jag är hemskt ledsen men hur jag än lyssnar så fullständigt älskar jag denna låt och produktion! :) :D

--- Slut citat ---
Ditt inlägg glädjer mig mycket - TACK :)

--- Citat från: bjurte skrivet 18.05.2012, 15:34:50 ---Sorry! Återkommer.. ;)

--- Slut citat ---
Hann läsa ditt inlägg i alla fall ;)
Visst finns det likhet med första strofen men sedan skiljer det sig åt - igenkänning är en musikaliskt knep för att fånga örat (fråga Roxette - de om någon vet) ;)

Tack båda för tankar och synpunkter
/Gurano

Emulator:
Tjing boys.

Det låter väldigt bekant ja :)  Men bra. Kanske att ni kunde plocka på trummor lite tidigare, och sedan lugna dem en sväng. Sparsmakade inledningen tycker jag funkar riktigt bra.

Gitarrljudet låter kallt, lite 80-s digitala multieffektboxar. Skulle gärna se (höra?) ett mer Gary Moore's still got the blues-ish rundare ljud. Sen låter nån sträng lite småsur? Finns några få toner som man skulle kunna knuffa mer§ på rätt plats i takten kanske.

Förutom de små synpunkterna tycker jag att det är skitbra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion