Kontrollrummet

Klaus Wunderlich goes 2012?

gäst · 10 · 847

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
En lite pastisch inspirerad av mycket jobb ute, ryggont och inte minst Hr Wunderlich....



http://soundcloud.com/busstop18/digging-train/download



Jay Thomas

  • Gäst
Tänkte bumpa denna igen för den har något, tycker jag. ;)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Visst har den nåt - rätt soft retrogung som är bra, Tycker dock att trummorna bör varieras lite, sedan tycker jag inte att övergången från det lugna och till det lugna är så kul - det är för abrupt på liksom

ja det var lite tankar från mig
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jo det blir lite mycket av den envise trummisen här och kanske  lite entonigt i kompet,men visst har den något.
Gillar den abrupta övergången till det ambienta slutet..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Jay Thomas

  • Gäst
Visst har den nåt - rätt soft retrogung som är bra, Tycker dock att trummorna bör varieras lite, sedan tycker jag inte att övergången från det lugna och till det lugna är så kul - det är för abrupt på liksom

ja det var lite tankar från mig
/Gurano

Tack Gurano! :)
Abruptheten är liksom en av grejerna med låten men funkar det inte så får jag hitt' på något.

Jo det blir lite mycket av den envise trummisen här och kanske  lite entonigt i kompet,men visst har den något.
Gillar den abrupta övergången till det ambienta slutet..

Tack bjurte! :)
Trummisen är envis för det är en preset som inte går att fiffa med och om, så vet jag inte hur. Av alla instrument jag använder generellt, lägger jag ner i princip 0 på trummor. Bra eller dåligt går inte alltid att svara på men så är det. Kompet är som just ett komp är, lite trist utan melodi och då melodier inte är min bag är den i det närmaste klar som någon slags hissmusik...


Utloggad Mein

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 305
  • Who loves ya, baby?
    • Visa profil
Missat denna.

Jag får till slut en sån där Hitchcock-vertigo när jag lyssnar på trummorna. De kommer ut ur högtalarna och vill strypa mig. :)

Nä, låter mycket bra i övrigt men lämna över trumlöst spår till Dr. HasseFX så får han trolla lite.

/Mein
www.soundcloud.com/meter


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nja har den verkligen nåt? En rätt så slätstruken historia möjligen utan själ kan jag tycka. Nej du kan bättre än så här JT.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.

En kort rocksträcka tycker jag som svänger.Halvera tempot i dawen och sätt ett rykande orgelsolo sen upp med alstret i rätt tempo - voila´! Jo jag vet att det är fusk,men det blir vassa solon :)

Rock on mate

Mike


Jay Thomas

  • Gäst
Missat denna.

Jag får till slut en sån där Hitchcock-vertigo när jag lyssnar på trummorna. De kommer ut ur högtalarna och vill strypa mig. :)

Nä, låter mycket bra i övrigt men lämna över trumlöst spår till Dr. HasseFX så får han trolla lite.

/Mein

OK, jag slår ner trummorna om de hoppar ut! :lol:
Tack Mein, ska överväga en konsultation. ;)

Nja har den verkligen nåt? En rätt så slätstruken historia möjligen utan själ kan jag tycka. Nej du kan bättre än så här JT.

Det tycker jag, men tack för din återkoppling! :)

Tjena.

En kort rocksträcka tycker jag som svänger.Halvera tempot i dawen och sätt ett rykande orgelsolo sen upp med alstret i rätt tempo - voila´! Jo jag vet att det är fusk,men det blir vassa solon :)

Rock on mate

Mike

Tack Mike! :) Får se vart denna lilla pastich tar vägen. :)