Ursäkta dåligt besvarad tråd.
pxm: Kul att den föll dig på läppen. Testar ofta lite gitarrkllink framför tv:n och försöker memorera det som verkar användbart. Spelar in gitarr med metronom och två mickar Röde K2, lite reverb, eq och delay. Pianot och congas är samplade instrument. Lite efterarbete med att klippa, dra och släppa i wav-filen för att det skall låta tight.
emulatorn: Ja, taktkänsla är inte min styrka precis. Får kolla in det du nämner närmare. Sång vill jag ha men har inte kommit text närmare ett uns. Pianot är ställföreträdnande sång just nu.
JT: Wallabies är söta. Fick stifta bekantskap med dem down under. Matilda kanske spökar något.
Divid: Skall väl till ett stick också. Text är ju ett kapitel för sig men har snart lite mer tid.
MaxB: Vegemite sandwich låter gott och nåt som jag kanske missade i AUS? Kul att du gillade detta banala stycke.
Asti: Ja, du gav receptet för färdig låt. Bara följa punkterna du nämner. Hoppas på möjlighet inom kort. Som sagt pianot spelar bara en tänkt sångmelodi just nu.
Tokai: 
Ja denna blev till när jag hade kommit hem i betydligt säkrare omgivning. Jo, variationsmöjlighterna är inte så stora.
Hogge: Din sång här vore nåt!
karl: I den fåra du nämner har jag inget emot att plöja!
SYNTH: Håller med om somrigt och är det inte läge om att skriva en somrig text nu så vet jag inte när.
Eddi: 
Med text kanske ett stick infinner sig. Önskar jag vore lika fri i tanken som du när det gäller texter. Klart svåraste momentet för min del.
Wernborg: Sax funkar ju inte riktigt samplat så där står man sig slätt. Får väl höra med Josse eller har du tagit upp detta? Bassolo? Jag gillar ju Lars Jansson Trio (More Human!) med goa bassolon. En del tycker han låter för sött men inte jag, gillar godis.
Rattlet: Jo, jag befinner exakt där du nämner. Kul att ljudbilden funkar.
slipperman: Bra idéer om variation. Tar till mig dem. Dålig på talande stopp i låtarna. Det närmaste jag kommit är ritardandon. Tjejröst - ja kanske, hoppas mest på Hogge här.
robc: Varför inte men lutar åt svenska trots titeln.
Jocke: Uppehåll är nog bra ibland. Kan bli heltrött på mig själv.
Divid: Hogge is da man.
HarmonicaMicael: Kul Micke. Hoppas jag också.
bjurte: Nu är midsommar över men nu skall väl sommaren komma på allvar? Det borde ge skjuts åt texten.
mahan: Long time pal... Hoppas du får igång abborrmetet snart. Kul att ljudet funkar. Hörs Johan om inte annat i nån tråd. Take care.
Alatar: Vet vem du tänker på, jag med. Låten behöver förlängas med stick osv.
TUSEN TACK ALLA för skön feedback och tips. Ger råg i ryggen för fortsättning.

Nu får väl regnskurarna ge sig så det blir tid för lata dagar med bad, fiske och skön utomhussamvaro annars finns ju alltid Australien kvar att emigrera till...