Kontrollrummet

Skapa spellistor

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Hej! :)

Jag försöker skapa spellistor för en mängd ljudfiler som ska läggas ut på nätet.
Det funkar utmärkt att göra i Media Player, men ett problem uppstår.
Sökvägarna är absoluta. Alltså, varenda fil o efterropad spellista får den fullständiga adressen på hårdddisken, istället för att bara söka nedåt. Alltså vill en spellista som jag lagt på servern bara söka mot min hårddisk istället för till rätt plats på servern.
Finns det nåt sätt att ställka om detta i Media Player så att sökvägen bara blir nedåt som i en html-editor, eller finns något bättre program att skapa spellistor i?


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Du kan ju öppna filen i notepad kanske och göra redigera->ersätt.

Skriv först in det avsnitt du vill ta bort.
Skriv inget eller kanske nån \ eller så...

På detta sätt får du enkelt bort alla sökvägar.


??


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hej! :)

Jag försöker skapa spellistor för en mängd ljudfiler som ska läggas ut på nätet.
Det funkar utmärkt att göra i Media Player, men ett problem uppstår.
Sökvägarna är absoluta. Alltså, varenda fil o efterropad spellista får den fullständiga adressen på hårdddisken, istället för att bara söka nedåt. Alltså vill en spellista som jag lagt på servern bara söka mot min hårddisk istället för till rätt plats på servern.
Finns det nåt sätt att ställka om detta i Media Player så att sökvägen bara blir nedåt som i en html-editor, eller finns något bättre program att skapa spellistor i?

En spellista ser ju ut så här:

<?wpl version="1.0"?>
<smil>
    <head>
        <meta name="Generator" content="Microsoft Windows Media Player -- 11.0.5721.5145"/>
        <meta name="AverageRating" content="67"/>
        <meta name="TotalDuration" content="31826"/>
        <meta name="ItemCount" content="120"/>
        <author/>
        <title>zerpen</title>
    </head>
    <body>
        <seq>
            <media src="..\Edge of Sanity\Purgatory Afterglow\05 Black Tears.wma" cid="{FDD306D9-4F8D-46F1-9780-FEA827230FB7}" tid="{571798FA-8400-40BD-B4AE-4001E8B1B52B}"/>
            <media src="C:\Documents and Settings\Per\Skrivbord\STUDIONYTT2\Relax With Me-05.mp3"/>

osv
----------------
Sen är det ju bara ändra till rätt sökväg här inuti src="xxx"
Om servern kör apache under linux/unix skall alla snedstreck \ ändras till /....
Lägger du alla filer i roten, så skriver du som Wernborg säger bara ett \, eller / då..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
OK :) Tack Wernborg o Dividend!

Ska kolla!

edit: funkar enkelt o klockrent! Gracias!  :D
« Senast ändrad: 27.06.2007, 13:05:12 by MrPhil »