Forum > Färdiga produktioner

Run

<< < (7/9) > >>

equality:
Rymdhelikoptern var ok. Kanske väl långt intro. Lit PG-vibbar, aldrig fel. Du sjunger bra och snacka om hopp i melodistämman!  ;) Häftig synthbas, jättesnyggt arrad och lagom svåra harmisar. Outrot kunde väl intensifieras på något sätt, lite väl tomma intet nu. Summa summarum: fyra rymddräkter av fem möjliga. Me gusta si!

spacetrucker:
Wow.. gillar återhållsamheten  ^_^
Klicketiklack-ljudet som nämndes... kanske du kunde minska på dess volym litet. Bubblorna gillar jag.
Sången är eventuellt lite vass, som redan nämndes... men det lät jag nog mig inte störas av egentligen

Space

Dividend:
Bra sångmelodi! Och text.

Tummen upp!

Wernborg:

--- Citat från: Jocke skrivet 25.01.2013, 13:07:46 ---Så bra - Wernis! :) Det är nog det här bubblandet jag önskat mig i dina senaste låtar...  ;) Blir lite tagen av hur mycket intensitet här finns samtidigt som det är rätt avskalat. Kul instrumentering, snygg melodi och välgjort!

Använder sällan hatt för att travestera en annan medlem!  :rolleyes:

--- Slut citat ---
Kul att du tycker det funkar. Tack!

--- Citat från: Asti skrivet 25.01.2013, 16:38:42 ---Skön låt! Fina harmonier och snygg mix! Läckert gitarrsound och spel.
Tycker inte du behöver någon annan sångare! I refrängen sitter sången perfekt!
I verserna blir den lite "vass" eller knarrig ibland. Försök få bort det.
Är lite tveksam till "fladdersynthen", kanske lite snyggt gitarrlir där istället..?
Arpeggion ger ett skönt flyt i låten.
Får lite Peter Gabriel-vibbar när jag lyssnar...
/Asti

--- Slut citat ---
Tackar! Ja, refrängen kan nog funka. Julianna kommer sjunga på denna sedan, vi kanske kan jämka ihop rösterna. Får se.
Funderar också på att lägga in lite volympedalsexersiser i låten. Samt möjligen och valgitarr. Som ersättning eller komplement till fladdersynten.
Peter Gabriel-vibbar är nog bra va?  :D

--- Citat från: MaxB skrivet 25.01.2013, 18:47:17 ---Ganska gott att lyssna på. Gillar din röst här. Tycker ändå att rösten är för liten i helheten, då jag lyssnar på låg volym. Vet inte hur det är med hög volym.

--- Slut citat ---
Det är asbra på hög volym. Bäst förmodligen. Min röst växer också till en magnifik jätte om du skruvar upp till elva. Supermärkligt.

--- Citat från: Blade Runner skrivet 25.01.2013, 22:38:52 ---Skulle lika gärna kunnat ha varit Peter Gabriel som gjort denna låt  :wub:
Saknar bara några typiska Peter G tjej körer som hörs tyst med svar!
Gillas skarpt!

--- Slut citat ---
Tnx. Peter Gabriel igen. Sledgehammer är nog den enda låt jag hört av honom. Får lyssna in mig lite.
Vi får se hur sången utvecklar sig när Julianna lagt sina bitar sedan.

--- Citat från: Eddi skrivet 25.01.2013, 22:52:50 ---Jag skulle vilja höra denna utan klicketi-klacket som jag tycker förstör låten genomgående då först kan jag bedöma din röst. Just nu störs den av det där klicketi-i-klacket som är rätt så avskyvärt.

--- Slut citat ---
Avskyvärt minsann. Klicket stannar, men kommer att ligga något lägre i nästa version.

--- Citat från: equality skrivet 26.01.2013, 10:40:34 ---Rymdhelikoptern var ok. Kanske väl långt intro. Lit PG-vibbar, aldrig fel. Du sjunger bra och snacka om hopp i melodistämman!  ;) Häftig synthbas, jättesnyggt arrad och lagom svåra harmisar. Outrot kunde väl intensifieras på något sätt, lite väl tomma intet nu. Summa summarum: fyra rymddräkter av fem möjliga. Me gusta si!

--- Slut citat ---
Haha. Point taken. 1-0 till dig.  :D
Som jag var inne på tidigare i svaren här så tänker jag testa med lite broderier i intro och outro. Får se vart det bär.

--- Citat från: spacetrucker skrivet 26.01.2013, 10:41:32 ---Wow.. gillar återhållsamheten  ^_^
Klicketiklack-ljudet som nämndes... kanske du kunde minska på dess volym litet. Bubblorna gillar jag.
Sången är eventuellt lite vass, som redan nämndes... men det lät jag nog mig inte störas av egentligen
Space

--- Slut citat ---
Tack!!! Japp, kommer sänka klickljuden.
Ursprungligen var det fler ackord i versen, men då tappade jag bort det meditativa i gitarrfiguren faktiskt. Kul att det noterades.

--- Citat från: Dividend skrivet 26.01.2013, 11:17:41 ---Bra sångmelodi! Och text.
Tummen upp!

--- Slut citat ---
Härligt, tnx!

Tack för glada och "avskyvärda" tillrop. Jag jobbar vidare.  :D

cykeln:
Bra låt
Refrängen en höjdare
Snygg gitarr
Bra sång men för låg i volym
Synthbasen lite för på (vet inte riktigt vad jag menar) och hög
Blipblop och snurr tillför inget i min bok

Navigering