Lite hokus pokus med trummorna behövs, för att få dem tajtare. Gillar sång och sångsvar från kör. De lugna partierna behöver i min lyssning i simpla datorhögtalare något som ger mer driv eller som överhuvudtaget håller farten igång i de partierna. Men det kanske bara är att mixen låter annorlunda i simpla högtalare.
Idag sjösattte jag båten och har jag åkt ner till båten för att premiärsova i båten för första gången i sommar. Började min semester igår med regn men nu är det skönt. Bredbandet fungerar inte hemma men här fungerar internet perfekt via telefonen!

Här finns ett gäng bilder för dig som haft lite större båt om jag minns rätt.
Tjena Max.. Du & jag har en hel del gemensamma intressen märker jag.. Musiken, båtar & hästar... Vi skulle ha mycket att språka om Du & jag!!
Båten är ju för närvarande till salu.. Jag orkar inte med våran pråm längre, utan vill ha nåt mindre.. Sen har vi ju husbilen också, vilket är transportmedlet som familjen föredrar - dock icke undertecknad...
http://www.blocket.se/goteborg/Broom_35_Europan___Slutspurt_40445205.htm?ca=15&w=1Dessutom så har ju min dotter i tio års tid pysslat med hästar & hästsport. Nu ska hon, eftersom hon börjar gymnasiet i Uddevalla, flytta hit (JIPPIEE) och då ska vi till att bygga hagar & stall.. Där skulle jag också behöva en del goda råd..
MEN!!Förutom att jag är gryymt avundsjuk på att Du sover i båten just nu, så är det ju musik vi ska snacka här..
Så, alltså. Vad gäller trummorna så har jag precis hämtat ett trumset idag. Ett Roland TD-3 (tror jag det heter).. Väldigt nöjd är jag hur som helst. Dock är det så många år sedan jag spelade att jag måste öva en bra stund innan jag klarar av att trumma på mina egna låtar..
Dock kommer Freddy - som är genialisk när det gäller att få fason på trummorna (och mycket annat) att skapa ordning i kaoset.. Håll ut, min vän. Du ska snart - hoppas jag - höra en färdigmixad OCH omarrangerad version av denna..
Tack för lyssning & kommentar!!!