Forum > Färdiga produktioner

Clemens - Losäter - Längre Bort

<< < (3/7) > >>

Clemens:

--- Citat från: Asti skrivet 12.05.2012, 13:46:22 ---Tidsenlig pop - inte så dumt! Får lite Glenmark-vibbar också, förutom Sandelin och Scocco!
Gillar inte trumljudet, som jag tycler är "burkigt" och slamrigt, men det skulle nog vara så då....?
Synd att ni inte fick ut den då!
/Asti t.f. burkslav

--- Slut citat ---

Hade inte lyssnat på denna sedan länge, säkert flera år och tyckte oxå så här i efterhand att det är lite Glennmark-vibbar, mest beroende på sångprylar och stämmor. Trummorna, ja det var det som fanns då, nåt bibliotek för Akai 1000.
Antar att man gillade soundet då  :D Tack! /C

Clemens:

--- Citat från: Girly skrivet 12.05.2012, 22:28:00 ---Ja, jisses vilken tidsresa det där blev  :)
Tänk om det släppts då... då hade historieböckerna sett lite annorlunda ut  ;)

--- Slut citat ---

Ja får väl döpa produktionen till " Nostalgia", förresten är inte 90-talet inne igen?, eller är det 80-talet  :D

Clemens:

--- Citat från: Bribedant skrivet 13.05.2012, 00:19:49 ---Nu e det så att en D50a är navet i min lilla studio så träd försiktigt fram på dissa gamla syntar stigen.
Två tangenter samarbetar inte längre så tyvärr har jag detta elände framför mig http://www.bustedgear.com/repair_Roland_d50_key_contacts.html. Fantastiskt guide dock.

--- Slut citat ---

He..he.. ja det blir nog bra  :P Är du hemma i kväll eller i morgon, tänkte fortsätta nostalgi trippen med att föra över en singel till mp3, du hade prylar har jag för mig?  :)

hogge:
Style möter Ratata  :P
Det här dansade man ju till på 80-talet... Märkligt egentligen att man varit sån... Som dansar alltså..
Men Ratata var ju en favorit (i hemlighet) då det begav sig så det här gillas.. Men visst känns det som om man sitter framför skivsamlingen och lyssnar igenom gamla höjdare. Det är ju, som sagt, historiskt detta.. Men likväl bra!

bjurte:
HårGele/Spray musik för ungdomar med axelvaddar..
Scocco jomenvisst...Tjaa Sandelin kan väl få vara med på ett hörn han oxå..
Pastell Grön kavaj,varför inte??
Fn.. 80:o talet var rätt kul när man tänker tillbaka.Vilket man naturligtvist gör när man lyssnar
på detta stycke. Nostalgi... :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion