Forum > Demolåtar
Funkar det här?
MaxB:
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 12.05.2012, 13:54:31 ---Tackar Max! bra beskrivet. Jag satt uppe till fyra och praktiserade.
Jag tror det kommer funka. Ska iväg nu, men sen ska jag ta tag i det igen. Läger upp det senare:)
Återigen, Tack!
--- Slut citat ---
Jaa, få höra nu! ;)
Markus Broberg:
Jag laddade upp en annan fil nu. Skit i sången och körerna, den ligger bara där och skräpar just nu. Ett utkast kan man säga.
Jag har pilat lite iaf.
Tagit bort en massa överdistade gurur.
Lagt en vanlig bas på refrängbitarna.
Jag har gett trummorna mer rum och eq.
Lekt med lite stråkar.
Tagit bort ett gitspår.
Och ja, jag gjorde som Max sa, men jag har lagt Cubasekompressorn på slutmixen.
Trummorna ska göras om för att det är något som låter otajt i pukpartiern;)
Jag tycker iaf att ljudbilden är klarare. Nu är det bara att fixa till sångspåren och sen mixa allt igen (Enligt Max modell, den RIKTIGA:)
MaxB:
Låter redan ok i laptopens enkla högtalare. Lite för mycket eko på sången.
Nu med lurar - absolut mycket bättre med denna mix och med bas.
Fortfarande tycker jag du ska eq:a bort mycket av orgelns lågbas men här i ett lugnt sångparti fyller kanske orgelns bas en funktion?
Vågar du visa upp sången utan det eko du använt hittills? Du lägger sången på sidorna men jag saknar leadsången i mitten. Man kan väl använda eko som breddar sången, även om leaden hörs mest i mitten? En spår för leaden i mitten och ett till för den här som hörs lite mindre än nu...
Markus Broberg:
--- Citat från: MaxB skrivet 13.05.2012, 17:24:54 ---Låter redan ok i laptopens enkla högtalare. Lite för mycket eko på sången.
Fortfarande tycker jag du ska eq:a bort mycket av orgelns lågbas men här i ett lugnt sångparti fyller kanske orgelns bas en funktion?
Vågar du visa upp sången utan det eko du använt hittills? Du lägger sången på sidorna men jag saknar leadsången i mitten. Man kan väl använda eko som breddar sången, även om leaden hörs mest i mitten? En spår för leaden i mitten och ett till för den här som hörs lite mindre än nu...
--- Slut citat ---
Då har jag iaf gjort någonting rätt:)
Ska kapa orgeln lite och lägga uppe ett torrt sångspår.
Just nu är det två stycken sångspår, varav et är förskjutet nån milisekund.
MaxB:
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 13.05.2012, 18:42:09 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 13.05.2012, 17:24:54 ---Låter redan ok i laptopens enkla högtalare. Lite för mycket eko på sången.
--- Slut citat ---
Då har jag iaf gjort någonting rätt:)
Ska kapa orgeln lite och lägga uppe ett torrt sångspår.
Just nu är det två stycken sångspår, varav et är förskjutet nån milisekund.
--- Slut citat ---
Finns bra gratis-pluggar som gör det bättre!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida