Forum > Demolåtar
Funkar det här?
Markus Broberg:
Håller på med nån typ av skiva, och mitt huvud är geggigt.
Tänker på om strukturen känns rörig eller ej?
Snabbmixat. - Och nej! jag tänker inte mastra själv.) (Nån kanske vill sen? 5-6 låtar)
/Markus
slipperman:
Nåt som inte ens mixen kan dölja är dina sånginsatser! Vad du än gör med strukturen, göm inte dem. Tycker du hittar ekoeffekter på just sången som sitter som handsken, men ta fram dem. Strukturmässigt funkar det vid en genomlyssning, men arret skulle nog tjäna på att glesas ut lite, kanske.
Markus Broberg:
--- Citat från: slipperman skrivet 08.05.2012, 22:02:47 ---Nåt som inte ens mixen kan dölja är dina sånginsatser! Vad du än gör med strukturen, göm inte dem. Tycker du hittar ekoeffekter på just sången som sitter som handsken, men ta fram dem. Strukturmässigt funkar det vid en genomlyssning, men arret skulle nog tjäna på att glesas ut lite, kanske.
--- Slut citat ---
Auwkej:).
Ska se vad jag kan göra:). Svårt att pusha sången när jag är så sjukt dålig på att mixa:/
Tack för feedisen!
MaxB:
Det finns nån orgel som troligen har på tok för mycket basfrekvenser. Blir onödigt tungt för huvudet att lyssna på och utrymme saknas för andra i de frekvenserna.
Markus Broberg:
--- Citat från: MaxB skrivet 08.05.2012, 23:36:16 ---DEt finns nån orgel som troligen har på tok för mycket basfrekvenser. Blir onödigt tungt för huvudet att lyssna på och utrymme saknas för andra i de frekvenserna.
--- Slut citat ---
Ja. Den ligger med hela tiden som bas. Kanske borde lägga på en vanlig bas på Ref-bitarna..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida