Forum > Demolåtar

Funkar det här?

<< < (2/10) > >>

Eddi:
Lite bättre mixar och lite mer fart är man van med från skogen - men får du pilla på den här så blir den super - gillar sånggrejerna - orgeln byt - trummor brukar du ha bättre ljud på framförallt men jag gillade de här mörka anslagen.
Rock on mannen :D

Harmonica mike:
Tjenare Markus.

Jag har svårt för orgels höga volym i början och sångens H/V skutt samt vasshet..Klarade inte att lyssna i lurarna utan körde genom monitorerna.
Du har ju asgrym pipa,varför denna onödiga röst mixning? Sen tror jag att du har mastrat en aning för hårt,det låter väldigt vasst emellanåt..men är det bara jag som klagar på det så glöm allt..Mitt ljudkort leker spratt med mig för tillfället,förmodligen dags för nåt dyrt  :ph34r: :)

Bra anstas i denna men en något bättre mix skulle jag vilja höra..

EDIT:Blandade ihop namnen lite trodde att det var Boxcutter som gjorde den här,sorry för det båda :)

Mike

MaxB:

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 08.05.2012, 23:37:54 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 08.05.2012, 23:36:16 ---DEt finns nån orgel som troligen har på tok för mycket basfrekvenser. Blir onödigt tungt för huvudet att lyssna på och utrymme saknas för andra i de frekvenserna.

--- Slut citat ---

Ja. Den ligger med hela tiden som bas. Kanske borde lägga på en vanlig bas på Ref-bitarna..

--- Slut citat ---

Tror den tar en hel del energi i hela ljudbilden som borde vara tillgänglig för sången och andra instrument.

Asti:
Fräckt arr, men sången försvinner nästan ibland i en lite rörig mix.
Vet inte om jag gillar "ekot" på sången, tror det blir bättre synkat.
Lite vassa s-ljud. Testa ev att byta orgeln mot synth/stråkar och elbas..?
Skön låt som kan bli kanon med en bra mix!
/Asti t.f. utbytesstudioman

Markus Broberg:
Tack för bra feedback allihopa:). Ska rensa upp lite och sen låta nån villig mastra.
Lägga upp en vanlig bas på de distade partierna, även kolla hur det kan låta på verserna också.
Om nån vill lägga bas så är det välkommet.
Jag har noll fantasi gällande den här.
/Markus

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion