Forum > Demolåtar
Spillror - halvklart - dags att outa mig själv då...
MaxB:
Ja, jag tänkte också om det är nån annan gitarrist på kontrollrummet som vill testa att lägga lugnt hängande elgurasolo.
tigersoul:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 09.05.2012, 07:10:41 ---Hej och välkommen! :)
Inte alls oävet detta, dels kan du sjunga dels så verkar du ha koll på gitarr och inspelning.
Håller med det mesta i kritiken som getts men det är ett väldigt lovande förstaprojekt!
Bra jobbat. /JEH
--- Slut citat ---
- Man tackar o bockar ;) kanske skulle hoppat på detta tidigare, men det har varit milt sagt enorma psykologiska hinder för det.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.05.2012, 11:12:20 ---Sido tips:
I stället för metronom så använder jag alltid ett fusktrumkomp på midi för att få allt tight då jag lirar.Vet inte om du har tillgång till ett midi trumprogram..men det är ett bra tips för att sätta allt perfa.Speciellt vid collab då är det extra viktigt,såg att du sökte det..Bra sångare är det ont om så du hittar kanske nån att lira/colabba med..
Rocka på
Mike
--- Slut citat ---
- Midi-trumprogram, tänker du nu på ett enkelt komp helt enkelt från en VST eller rent utav bara en lämplig loop? Kan hålla med om att det troligen är lättare att hålla sig tajt till ett trumkomp än det envisa tickandet från metronomen som är relativt obehagligt till sin karaktär.
--- Citat från: MaxB skrivet 09.05.2012, 11:34:14 ---Ja, jag tänkte också om det är nån annan gitarrist på kontrollrummet som vill testa att lägga lugnt hängande elgurasolo.
--- Slut citat ---
- Känner någon sin manad o slänga ihop några takter solo på skoj så är det fritt fram ;)
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 09.05.2012, 07:14:27 ---
http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/spillror-ny-mastering/download
--- Slut citat ---
- Hoppla, det gick att ladda ner ändå ja fast det var disablat på spåret, var mer än jag visste ;) ingen fara dock!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida