Forum > Demolåtar

Spillror - halvklart - dags att outa mig själv då...

<< < (3/4) > >>

Wernborg:

--- Citat från: tigersoul skrivet 08.05.2012, 23:03:34 ---Mindre reverb utlovas till nästa inspelning!

--- Slut citat ---

Men du har väl inte "bränt" in reverbet på spåren? Om du spelar in med VST-effekter ändrar du ju lätt inställningarna i efterhand.

(Osäker på vilket nivå du ligger på. Ursäkta om jag påtalar självklara saker.)

tigersoul:

--- Citat från: Wernborg skrivet 08.05.2012, 23:08:58 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 08.05.2012, 23:03:34 ---Mindre reverb utlovas till nästa inspelning!

--- Slut citat ---

Men du har väl inte "bränt" in reverbet på spåren? Om du spelar in med VST-effekter ändrar du ju lätt inställningarna i efterhand.

(Osäker på vilket nivå du ligger på. Ursäkta om jag påtalar självklara saker.)

--- Slut citat ---

Nej gud nej, jag har hela projektet kvar så jag kan lugnt gå in o pilla runt i reverben bäst jag vill ;)

Fuzzbub:
Hej och välkommen!  :)

Inte alls oävet detta, dels kan du sjunga dels så verkar du ha koll på gitarr och inspelning. 
Håller med det mesta i kritiken som getts men det är ett väldigt lovande förstaprojekt! 
Bra jobbat.     /JEH

Jay Thomas:

http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/spillror-ny-mastering/download

Harmonica mike:
Jag håller med boysen,lovande första projekt.Bra sångröst,lite träning så blir det perfa.

Bra kritik har du fått så mera låtar åt folket :)

Sido tips:

I stället för metronom så använder jag alltid ett fusktrumkomp på midi för att få allt tight då jag lirar.Vet inte om du har tillgång till ett midi trumprogram..men det är ett bra tips för att sätta allt perfa.Speciellt vid collab då är det extra viktigt,såg att du sökte det..Bra sångare är det ont om så du hittar kanske nån att lira/colabba med..

Rocka på

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion