Forum > Färdiga produktioner
Boxcutter - Resurrection of Worlds
Boxcutter:
Tack tack alla. Ska titta mer på pukorna, gillar inte att det kan uppfattas som otakt. Tack för påpekandet!
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 08.05.2012, 01:18:35 ---
Det låter som du har hållit på med detta stycke under en lång tid, det finns inte en opolerad ton nånstans. Arret låter genomtänkt eller utprovat i minsta detalj. Det enda som begränsar realismen syns vara bibliotekens egna begränsningar, vilka bibliotek det nu månde vara.
Klangpaletten är otroligt rik, du måtte ha mycket internminne i din burk, eller stort tålamod med frysningar av spår...
--- Slut citat ---
Ja, det tog ett tag. Tror jag började för runt 2½ -3 veckor sedan. Mitt tålamod är 0 och just därför skaffade jag mycket minne. Projektet tar ungefär 11 gb minne. Det är dock en orkestermall som jag skapat själv som innehåller runt 200 patchar, alla används givetvis inte i det här stycket.
--- Citat från: slipperman skrivet 08.05.2012, 21:02:38 ---Hur gör du? Förutom en påtaglig talang, vad använder du för bibliotek? Såg att du tipsade på annan plats om att använda en viss funktion i Cubase, krävs det inte ett vsti3-kompatibelt instrument för det?
--- Slut citat ---
Mest EWQL-grejer som Dividend sa. Symphonic Orchestra och Stormdrum 2 och lite småelement från andra pluggar. Antar att du syftar på CC11 (expression), det behövs inte vsti3 för det tror jag, jag har använt det länge i alla fall. Vad är vsti3 egentligen?
Tokai:
Läckert! Gillar verkligen det dynamiska, starkt och lågt. Mycket bra helt enkelt. Tycker allt är perfekt. Som sagts, passar bra till filmmusik.
Själv har jag ingen större kunskap om orkestermusik och kan därför inte komma med någon vettig kritik.
Har nån frågat vilka (eller vilket) samplingsbibliotek du använder? Skulle vara kul att veta.
Bribedant:
Kan bara instämma att detta är läckert. Så snyggt ihopsytt. Den där disharmoniska vid 65, genialiskt. Drama.
Eftersom det pratas pukor måste jag flika in mina 2 cent. Personligen är jag så trött på dessa "wardrums" man hör i vartenda score från filmfabrikerna. Det börjar bli löjligt alltså. Ta bara temat till Games of thrones på tv t.ex. Som en hoper hudbeklädda vildar klara att dra ut i strid ståendes mitt i orkestern. Gör motstånd, vägra puka :D
Clemens:
Top notch! Pukorna måste fixas till, nu sänker de produktionen genom att vara lite slarviga tidsmässigt. Men fixar du till det så kan du lugnt få in denna i spelvärlden eller liknande! :wub: ( mer pukor åt folket! :D )
CunningCode:
Riktigt tjusigt stycke, tokbra exekverat både musikaliskt och produktionsmässigt. Har själv tafflat runt i dessa orkestervatten i många år, men aldrig har det kommit i närheten... Hatten av, fortsätt med det du gör!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida