Kontrollrummet

Asti - Old man's thoughts (klar)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ville göra något lugnt och enkelt med tramporgelpluggen jag nyligen installerade.
Är arret tillräckligt eller ska det till mer? Stråkar t.ex?

Edit 2012-05-11:
Har försökt variera orgelspelet så att det förhoppningsvis blir "lagom".
Sången har fått en aning mer reverb för att få lite rumsljud.
Har testat tromboner, men det funkade inte ihop med tramporgeln,
så jag bestämde mig för att behålla det enkla arret enligt ursprungsidén.
Det här var ett test av tramporgeln, som kanske kom lite för mycket i centrum..?
Nästa gång blir det nog mer sparsamt.  :)

Titel: Old man's thoughts
Artist: Asti
Längd: 3:05
År:2012
Text & Musik: Asti
« Senast ändrad: 11.05.2012, 14:14:20 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jättefin med det sparsmakade arret och den fokuserade stämman jag trodde för någon sekund att det var Tokai som sjöng BTW du har fått till samma uttryck som han i denna låt och det är ett uttryck jag gillar i en mer allvarlig låt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättefin med det sparsmakade arret och den fokuserade stämman jag trodde för någon sekund att det var Tokai som sjöng BTW du har fått till samma uttryck som han i denna låt och det är ett uttryck jag gillar i en mer allvarlig låt.
Kul att du tycker det!
Märkligt att du nämner Tokai, för jag fick för mig att ett parti liknade något jag hört från honom.
Hoppas inte jag snott något omedvetet....
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jättefin med det sparsmakade arret och den fokuserade stämman jag trodde för någon sekund att det var Tokai som sjöng BTW du har fått till samma uttryck som han i denna låt och det är ett uttryck jag gillar i en mer allvarlig låt.
Kul att du tycker det!
Märkligt att du nämner Tokai, för jag fick för mig att ett parti liknade något jag hört från honom.
Hoppas inte jag snott något omedvetet....
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Ja baske mig han har nog gjort något liknande, men snott nä det tror jag inta.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Jay Thomas

  • Gäst
Najs! :)
Lite burkigt sångljud möjligen, särskilt jämfört med det tokrena tramporgelljudet.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättefin med det sparsmakade arret och den fokuserade stämman jag trodde för någon sekund att det var Tokai som sjöng BTW du har fått till samma uttryck som han i denna låt och det är ett uttryck jag gillar i en mer allvarlig låt.
Kul att du tycker det!
Märkligt att du nämner Tokai, för jag fick för mig att ett parti liknade något jag hört från honom.
Hoppas inte jag snott något omedvetet....
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Ja baske mig han har nog gjort något liknande, men snott nä det tror jag inta.
Åtminstone inte medvetet.  :o
/Asti t.f. medvetslös
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Nu blir jag nyfiken,he-he
Nej, kan inte påstå att jag direkt känner igen nåt. Visst, vissa harmisar brukar jag nog använda men då med en annan melodi. Lyssnar lite fler gånger kanske nåt dyker upp.
Så till låten.
Skönt ljud i tramporgeln. Så det där lite segt och otajt. Tycker kanske att du borde variera 3-takten på orgeln. T.ex att dra längre toner på första tonen, svårt att förklara i ord.
Känner också lite för cirkustrummor, långa virvlar + cymbalcrash. Fast inte överdrivet. Lite mer som en kontrast. Inga stråkar, men en sorgsen trombon, en klarinett, sopransax eller nåt kunde kanske vara nåt, som lite svarar till melodin. Vill nog få det till att låta som en sorgsen clown bakom den glada masken, fast det var kanske inte meningen?
Det akustiska fingerplockgit. känns inte rätt här tycker jag. Mer öppna ackord kanske bättre?


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Mysig låt. Gillar närheten i sången. Men tramporgel, nä fy. Det lyfter inte låten direkt om jag uttrycker mig snällt.  :D


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Najs! :)
Lite burkigt sångljud möjligen, särskilt jämfört med det tokrena tramporgelljudet.
Det är ytterst lite reverb på sången och de-esser. Kanske är rumsljudet som gör att det låter burkigt...?
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nu blir jag nyfiken,he-he
Nej, kan inte påstå att jag direkt känner igen nåt. Visst, vissa harmisar brukar jag nog använda men då med en annan melodi. Lyssnar lite fler gånger kanske nåt dyker upp.
Så till låten.
Skönt ljud i tramporgeln. Så det där lite segt och otajt. Tycker kanske att du borde variera 3-takten på orgeln. T.ex att dra längre toner på första tonen, svårt att förklara i ord.
Känner också lite för cirkustrummor, långa virvlar + cymbalcrash. Fast inte överdrivet. Lite mer som en kontrast. Inga stråkar, men en sorgsen trombon, en klarinett, sopransax eller nåt kunde kanske vara nåt, som lite svarar till melodin. Vill nog få det till att låta som en sorgsen clown bakom den glada masken, fast det var kanske inte meningen?
Det akustiska fingerplockgit. känns inte rätt här tycker jag. Mer öppna ackord kanske bättre?
Har funderat på att variera orgelkompet, som är väldigt simpelt. Precis som du säger med att hålla ut på vissa toner i stället för treklanger hela tiden.
Tromboner är nog inden dum idé, eller kanske klarinett. Cirkustrummor är jag mer tveksam till...
Jag testade faktiskt först ett mellanting mellan plock och "strumming chords" med plektrum, men fick inte det att låta bra.
Så det fick bli fingerplock, men är inte helt nöjd med det.
Tycker nog inte det är en särskilt glad mask som uppvisas, utan tanken var en gammal mans funderingar över livet i största allmänhet.
Förstår inte vad du menar med "Så det där lite segt och otajt". Kan du utveckla det?
Tack för lyssning och bra synpunkter!
/Asti t.f. seg och otajt  :)
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Mysig låt. Gillar närheten i sången. Men tramporgel, nä fy. Det lyfter inte låten direkt om jag uttrycker mig snällt.  :D
Jo, jag gillar närheten i tramporgelljudet! Försökte få till en intim ljudbild med sången och orgeln, så gott som utan reverb.
Men jag kan tänka mig att precis som en del inte gillar dragspel tycker dom eller andra inte heller om tramporgel.
Gläder mig att du tycker låten i sig är mysig!  :)
/Asti t.f. mysgubbe
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mysigt med en tramorgel! Är det soundfonten via sfz du kör?
Jag hittar också kopplingar till Tokai - kan vara sångstilen eller sångprocessandet som ger den associationen.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Oki..

Ja tramporgeln,jag har inga problem med den.Jag tycker att du ger dig på nästan en ny genre med bravur - kompad av en tramporgel! Sen när guran gör entre,ja då känner jag igen mig.

Inga sågningar från norrland,idel lovord och fortsätt överaska oss med kluriga CPG alster :)

Jag slänger hattar i luften,ett helt gäng :)

Mike


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Tramporgeln låter väldigt naturlig, men tycker det är ett väldigt begränsat uttryck i en sån däringa pedopneumatisk träsynth. Vid 30s tycker jag tramporgeln kan bytas ut mot ett full komp, elektrifierat eller symfoniskt. Den kan få komma tillbaka i en repris på slutet.
 
Gillar verkligen denna låt med de ovanliga ackordföljderna. Tycker inte om gitarren första gången den kommer in, låter som den drar ner tempot i hela låten. På slutet tycker jag den funkar bättre.

Liten dist på sången vid 85s.

Kom på att jag inte lyssnade på texten så mycket. Kanske skulle vara mer inlevelse så man hajar till och lyssnar på budskapet?
DON'T PANIC


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Jag stör mig inte på orgeln - lite långrandig dock. Men det är en skön stämning i låten. Bra att låten hålls enkel, en komplex låtuppbyggnad med en massa instrument hade nog sänkt den snarare än orgelspelet men kanske att orgeln borde spela nåt annat när guran kommer in? Förstår Tokais association till cirkus! Saknar dock en riktig hook som man kan nynna vidare på efter att låten är slut. Bra låt som väntat!

Lite svengelska på vissa uttryck tex used to Har du slutat att sjunga på svenska eller är du bara inne i en engelsk fas? :D

Ha det
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Mysigt med en tramorgel! Är det soundfonten via sfz du kör?
Jag hittar också kopplingar till Tokai - kan vara sångstilen eller sångprocessandet som ger den associationen.
Ja, det är soundfonten och sfz!
Kan vara harmonierna i kombination med det "nära" sångljudet, ytterst lite reverb, som ger liknelsen med Tokai...?
Tack för kommentar!
/Asti t.f. närproducent
 
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Oki..
Ja tramporgeln,jag har inga problem med den.Jag tycker att du ger dig på nästan en ny genre med bravur - kompad av en tramporgel! Sen när guran gör entre,ja då känner jag igen mig.
Inga sågningar från norrland,idel lovord och fortsätt överaska oss med kluriga CPG alster :)
Jag slänger hattar i luften,ett helt gäng :)
Mike
Det var inte alls meningen att skapa problem för er med tramporgeln!  :)
Ville skapa ett intimt sound, som t.ex Ron Sexsmith är bra på. Tror förresten jag hört någon låt där han använder tramporgel.
Ny genre vet jag inte, mer nytt instrument.  :) Det är en ju visa i 3-takt, som skulle kunnat vara uppbyggd på gitarrer i stället.
Det är som du säger att man försöker hitta nya vägar och sätt att uttrycka sig på. Det är det som jag tycker är spännande, att se
vad man kan få till för ljudbild via t.ex lite annorlunda arr, rytmer och instrument......man fastnar annars lätt i gamla hjulspår.
Känner att jag vill göra något annorlunda än ak.gitarr, ståbas, vispar, cello och sång just nu!  :)
Roligt att du gillar och tack för värmande kommentar!
/Asti t.f. intimproducent
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tramporgeln låter väldigt naturlig, men tycker det är ett väldigt begränsat uttryck i en sån däringa pedopneumatisk träsynth. Vid 30s tycker jag tramporgeln kan bytas ut mot ett full komp, elektrifierat eller symfoniskt. Den kan få komma tillbaka i en repris på slutet.
Gillar verkligen denna låt med de ovanliga ackordföljderna. Tycker inte om gitarren första gången den kommer in, låter som den drar ner tempot i hela låten. På slutet tycker jag den funkar bättre.
Liten dist på sången vid 85s.
Kom på att jag inte lyssnade på texten så mycket. Kanske skulle vara mer inlevelse så man hajar till och lyssnar på budskapet?
Var inne lite på din idé till en början att låta tramporgeln inleda och ev avsluta, men bestämde mig för att hela låten skulle vara lågmäld och
förhoppningsvis "stämningsskapande"! Däremot bör jag nog variera orgelspelet mer, som Tokai var inne på.
I andra versen kommer en gitarr in och i sista versen är det två gitarrer. Det är kanske det som gör att det känns som att tempot dras ner i andra versen..?
Det kanske blir fylligare och bättre flyt i gitarrspelet när båda gitarrerna är med? Ska kolla disten på sången!
Ja, tanken var nog att det enkla kompet skulle göra att man lyssnade mer på gamlingens funderingar!  :)
/Asti tilltagande gamling
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Hej
Jag stör mig inte på orgeln - lite långrandig dock. Men det är en skön stämning i låten. Bra att låten hålls enkel, en komplex låtuppbyggnad med en massa instrument hade nog sänkt den snarare än orgelspelet men kanske att orgeln borde spela nåt annat när guran kommer in? Förstår Tokais association till cirkus! Saknar dock en riktig hook som man kan nynna vidare på efter att låten är slut. Bra låt som väntat!
Lite svengelska på vissa uttryck tex used to Har du slutat att sjunga på svenska eller är du bara inne i en engelsk fas? :D
Ha det
/Gurano
Som sagt, orgelspelet behöver varieras! Tycker också att låten ska hållas enkel i ett litet arr.
Låten är uppbyggd av 3 verser, utan någon speciell refräng, men jag har försökt variera harmonierna i versen i stället.
Att få till en catchy hook var inte tanken här, utan mer att skapa en intim stämning i låten.
Förhoppningsvis kommer man ihåg (delar av) melodin ändå om man lyssnar ett par gånger.  :)
Får ta och öva på engelskan! Ska iväg till USA i juni, så därefter kanske det låter bättre!  :)
Just nu orkar jag inte skriva svenska texter, man "kommer undan" på något sätt lättare med engelskan och för tillfället vill jag hellre
göra musik än texter, så då får det bli engelska!  :rolleyes:
Roligt att du tycker låten är bra! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti t.f. engelsktalande
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Aha, du ska dit i juni. Skojsigt! Blir det Nashville direkt eller något annat?  B)
Efter det kanske vi får höra något från Asti och CPG tillsammans med de stora legenderna?  :unsure:
I så fal kan vi räkna med en annorlunda instrumentsättning.
> akustisk gitarr, ståbas, vispar, (inte cello) och sång!  :wacko:

Spännande att se vad influenserna från resan ger dig.
Kanske du passar på att skriva om upplevelserna...

MaxB t.f. framtidssiare
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Aha, du ska dit i juni. Skojsigt! Blir det Nashville direkt eller något annat?  B)
Efter det kanske vi får höra något från Asti och CPG tillsammans med de stora legenderna?  :unsure:
I så fal kan vi räkna med en annorlunda instrumentsättning.
> akustisk gitarr, ståbas, vispar, (inte cello) och sång!  :wacko:
Spännande att se vad influenserna från resan ger dig.
Kanske du passar på att skriva om upplevelserna...
MaxB t.f. framtidssiare
Nej, det blir Kalifornien 2 veckor + 1 avslutande vecka i New York!
Tyvärr inte Nashville. Förhoppningsvis har man med sig en del intryck hem som
kan omsättas i låtar.......?
Annars får jag väl som nu nöja mig med influnserna från influensan jag inte helt blivit kvitt!  :)
/Asti t.f. influensafall
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Gillar det här lågmälda. Även om jag inte lyssnat så noga på texten känns det angeläget på något sätt. Håller med om orgeln blir lite tjatig, variation blir säkert bra tex håll ut ackordet i 4:e takten eller nått... Är inte heller säker på acken... Finns ju fina tromboner för sfz... ;-) Ser fram emot fortsättningen... :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
ang. liknelse med mig, kanske sången ligger mer nära och mer ren från reverb - men det är väl inte första gången du sjunger så? Har du skaffat ny mik kanske? Du har önskat dig en Neumann 103 tror jag.
Själv har jag en Peluso, som är en kopia av Neumann U47, den sk Beatles miken.

Citat
"Förstår inte vad du menar med "Så det där lite segt och otajt". Kan du utveckla det?"
Det var positivt menat. En tramporgel är väl lite långsam i reaktion, trampa på pedaler o så
Vad jag menade helt enkelt är att det lät som en tramporgel ska, enligt vad jag förstår, har bara hört en sen skoltiden - Sen blomstertid nu kommen - ve och fasa att lyssna när bara ville ut.
Men nu när man är äldre kan upptäcka en viss charm i fanstyget.





Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
skall lyssna snart, men vill bara påpeka att tramporgel används med framgång tidigare, av bland annat DM:

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
skall lyssna snart, men vill bara påpeka att tramporgel används med framgång tidigare, av bland annat DM:

Ja du, även den bäste har sina mörka dagar.  :lol:


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Gillar den här och älskar ditt sätt att spela gitarr och sjunga på.
Tramporgeln fungerar fint jag.
Arret är bra - en fin sång överlag tycker jag.


mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vet alla hur man ökar volymen på en tramporgel? Tricket med knäna sitter i ryggraden.  :P
Nån som inte känner till den finessen på en tramporgel?
« Senast ändrad: 05.05.2012, 20:11:41 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
skall lyssna snart, men vill bara påpeka att tramporgel används med framgång tidigare, av bland annat DM:

Ja du, även den bäste har sina mörka dagar.  :lol:

Lägg märke till att Martin G sjöng :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
skall lyssna snart, men vill bara påpeka att tramporgel används med framgång tidigare, av bland annat DM:

Ja du, även den bäste har sina mörka dagar.  :lol:

Lägg märke till att Martin G sjöng :)
Märkte det ja. Inte heller enbart positivt.  :lol:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
 :lol:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jocke - Ja, tromboner funderar jag starkt på, kanske ytterligare blås också...
           Ska försöka variera orgeln när jag får tid!
Tokai - Liknelsen med dig består nog av en kombination av mickinställningar, reverb och harmonier.  :)
          Men jag fick en känsla av att ett visst parti lät misstänkt likt nå´n låt du haft uppe....?
          Nej, jag har kvar samma mick - en Röde NT2-A.
          Vid skolavslutningar uppskattade man säkert inte det "gnälliga eländet" man måste stå ut med innan det var över.  :)
Emulator - Där hör ni! Tramporgel åt folket!  :)
pxm - Tack, det gläder mig!
MaxB - Jo, det har jag inte lyckats förtränga!  :)
Wernborg - Börjar ana att du inte är helt övertygad om tramporgelns fördelar... ;)

Tack ska ni ha för kommentarer och råd!
/Asti t.f. Martin G.
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Eftersom det är så dåligt med tramporgeltrådar på detta forum så knycker jag tråden!
Även husgudar kan råka ut för tramporgelsyndrom. :o


DON'T PANIC


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tyckte mig se CPG på Orgeln däri videon,kan det vara så ?? :rolleyes:
Tycker den låter kanon,kanske att det blir lite 'Cirkus-enformigt' med den studsande rythmen genom hela låten.

Bjurte /T.f. CirkusDirektör 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tyckte mig se CPG på Orgeln däri videon,kan det vara så ?? :rolleyes:
Tycker den låter kanon,kanske att det blir lite 'Cirkus-enformigt' med den studsande rythmen genom hela låten.

Bjurte /T.f. CirkusDirektör 

Ja det är CPG! Observant av dig att känna igen honom.  :)
Jag planerar att variera orgelspelet lite mer och ev lägga lite mässingsblås i slutet.
Kanske även lite "cirkusvirvlar".... (Börjar glida över mer och mer till Tokais idé)
Kul att du tycker det låter bra! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti t.f. på glid
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Det här gillade jag skarpt, instämmer att det påminner starkt men var riktigt bra. Tycker inte det avskalade arret skadar alls, tvärt om. Kändes lite konstigt först när gitarren kommer in men känns snart naturligt, bara jag kanske?
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se