Kontrollrummet

I don't know you - söt studsig electro med halvgay text

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil

Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Söt liten låt. :) Inte riktigt vad jag brukar lyssna på men det låter ändå lite lovande. En sak som jag inte kan låta bli att tänka på... är att det hade varit en mycket skönare låt om stressmomenten i den hade ersatts av något som svängde/gungade mer. Tror faktiskt att du skulle kunna sänka tempot en del och därmed skulle blipljuden och trummorna inte kännas så på-på-på-på-på-gång-stressigt. Annars är det en skön låt ändå på något. Kanske lite för mycket autotuner/vocooder på sången men det säger ju alla så fort det finns en sådan med i sammanhanget. :)


Utloggad PoPWerK

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
    • PoPWerK Music
Hej
Låten startar intressant...och är helt ok.
...men
Jag tycker allt ligger för nära. Sången ligger på gränsen till att dista.
Hade varit skönt med något lite paddigt i bakgrunden som fyller ut.


Skulle gärna hjälpa till och lägga en remix.....
/Michael

___Am, F , C , Gsus.....om och om igen___


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oukki!

Börjar väldigt fint,
Allt funkar bra tills 1:02 , därifrån börjar nånsorts downcount
Blippar på stället i stället....
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Haha..den här har hitfeeling! lättsam och glad musik uppblandad med den halvrobotaktiga rösten borde gå hem hos många...
Bra jobbat... :)


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Hellpig: Tack för lyssningen/kommentaren. "Stressmomenten", är det 16dels-hihaten och det du syftar på då t ex? Jag gillar den, tror inte jag kommer ta bort den... om jag inte bestämmer mej för att arra om hela låten. Autotune blir det när jag sjunger själv, är inte helt bekväm med min egen röst annars. Kommer kanske byta ut hela sången dock. Tack igen!  ;)

Popwerk: Tack för lyssningen. Jag gillar när det ligger nära, men jag är inte så duktig på att mixa så... kanske. Har för mej att det är en gnutta dist på sången faktiskt. Pads är jag livrädd för, var tillochmed tveksam inför ackorden som är med i låten. Har inget intresse av remix för tillfället, men tack för erbjudandet!

mahan: Bra att du gillar början, är inte helt säker på att jag förstår vad du menar om partiet från 1.02.

valdez: Hitfeeling, ja det låter ju bra iaf. Tack! :)


Utloggad kungenavparis

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
Jag får lite Hellogoodbyevibbar, både av autotunesången och melodierna. Låten känns lite för lång när den är såpass enformig, kanske bättre med ett tydligare stick och att korta ner andra versen. Sången är lite torr och lite för nära, men det har jag själv problem med så jag har inget bra tips. Riktigt skön i övrigt förutom texten som du själv säger.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Citera
Hellpig: Tack för lyssningen/kommentaren. "Stressmomenten", är det 16dels-hihaten och det du syftar på då t ex? Jag gillar den, tror inte jag kommer ta bort den... om jag inte bestämmer mej för att arra om hela låten. Autotune blir det när jag sjunger själv, är inte helt bekväm med min egen röst annars. Kommer kanske byta ut hela sången dock. Tack igen!

Helt klart skall du göra låten som du känner för, man skall lyssna på sig själv. Jag pratade nog mer om hur jag hade gjort, hade tyckt att den blivit skönare om den gungat lite mer. Rösten förstår jag eftersom jag själv brukar försöka 'fuska' till det lite när jag väl kommer till skott för att sjunga lite... :)


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Tjena

Jo det här svänger gött. Bra låt! Ganska skönt med lite avskalat och nära sound.
Låter franskt, typ daft punk på sången :) Behåll autotuner/vocoder, passar fint till stilen och den är lagomt använd. Saknar kanske bara ngt extra en bit in i låten som fångar intresset lite extra.

Men fortsätt på den här, den har absolut potential.
 Jag gör gärna en remix jag med om jag får chansen. :)
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


DåligtGehör

  • Gäst
Ja det är fräckt helt enkelt. Coolt!

Det ljudet som låter lite gammal trasig tramporgel är helt genialt i denna låten.