Kontrollrummet

pxm - eX Generator

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
hmmm.
upprepar mig....inte bra ???
man skall ju aldrig spela samma sak likadant två gånger
enligt de största, så som Armstrong..

mvh
« Senast ändrad: 03.05.2012, 19:01:56 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Vad vill du egentligen att den som lyssnar ska säga någonting om? Inspelningen, mixen, spelet, kompositionen? Om du skriver mer konkret vad du är ute efter kanske du får mera feedback.

Fler frågor dyker upp när man lyssnar. Varför är låten i mono? Och varför abrupt början och slut?

Svårlyssnat, men man urskiljer några återkommande teman. Det första (A-temat kanske man ska kalla det) har en hook som fastnar. Den påminner till en del om en obskyr Reeperbahn-låt, den instrumentala "Be-bop!". Något mystiskt andningsljud, eller om det kommer från trummorna, stör.

De andra delarna blir för komplexa för mig. Det blir svårt att skilja avancerade harmonier från felspel, multisynkoperat från otajt.


DON'T PANIC


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja du pxm,jag klarade inte hela låten.

Det beror nog mera på mig än på dig,sorry for that.

Mike


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Tack för att ni lyssnade !!
Det är mest ett försök att spela över varje ackord för sig än att hålla sig till en skala över hela ackordsföljden.
Spännande tycker jag. Vet inte vad andningsljudet kommer ifrån....synthen kanske ????
Varför det är i mono undrar jag också för jag har pannat bra. Men de tre sista låtarna har blivit i mono
när jag gjort mixdown. Måste se över det. Avslut på mina låtar finns knappt- meningen är att de ska fadeas ut i den färdiga verren.
Och inledningen-tja jag börjar ofta på en gång istället för att bugga ett groove först mest pg a att jag vill hinna spela allt jag tänker på "normal" låtlängd. Hemma hos mig blir det mellan 9 och 12 minuter ungefär på varje låt och det kanska blir litet mastigt att lyssna på......
Bebop gillar jag !!!

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Njae - de programmerade trummorna är komplexa, men gitarren är nog sisådär, både vad det gäller okul slinga o tajtheten. Måste dock säga att du har blivit bättre på att hålla takten på guran.

Men annars är det tröttsamt för öronen...i alla fall mina öron

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!