Wernborg:
OK, jag menade riffet som första gången kommer vid 00:35... med mitt förra inlägg. Aha, 2:10 ja.

Håller med om hihiten där! Men faktum är jag har inte programmerat något själv! Är lat...

Spelade in hela låten till bara en hihat sedan - bara färdiga fills från ADs egna eller från Groove Monkeys midiloppar som jag köpt (rock och metal). Jag gillar soundet som trummorna har men hur de spelar är nog inte alls satt så att säga. Men det är bra med kommentarer redan på det här stadiet... tack!
Mahan:
Oj, det var givmilda ord med tanke på hur ofärdigt detta är! Min första idé var/är att det skulle var riktigt arg sång och dessutom på svenska men det kan ju ändras under färdens gång. Längden är ju inte "satt" just nu är det bara en upprepning efter breaket, kommer nog att utvecklas och ändras en del. Som någon annan skrev tidigare blir det kanske bitvis lite för monotont, hade varit trevligt med lite kontrapunkt någonstans... kanske får tid redan på lördag att fortsätta med den här låten,bara inspirationen infaller med med ledig tid!
Allmän info för den som vill:
Många har kommenterat det fina ljudet på guran... jag kör en Gibson Les Paul (se min avatar

) genom en PodXT. Jag har inte gjort ljudpatchen själv men moddat den lite för mina behov och det är simulering av en Engl Fireball om jag inte minns fel (finns i metallpaketet för Poden). Basen är en Fender Mex J-bas, också den körs genom Poden (baspaketet).