Forum > Demolåtar
Asti - What am I doing here (version 3)
Eddi:
Ja du har helt rätt allt basigt tar överhanden över resten - förslag ny mix där du drar ner volymen på det som är basigt och drar upp den för allt som är över 500 hz eller så.
bjurte:
Ball låt,Lennon jomenvisst!! Men som sagt,vi behöver Skärpa och lyster....
Uriah / T.f Lysterkvist..
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 30.04.2012, 00:00:29 ---Ja du har helt rätt allt basigt tar överhanden över resten - förslag ny mix där du drar ner volymen på det som är basigt och drar upp den för allt som är över 500 hz eller så.
--- Slut citat ---
I den senaste versionen är basen sänkt en hel del, men trummor och gitarrer är tänkta att ha en "dov" ljudbild.
Den digitala kören är bredvid sången det enda "ljusa" inslaget. Det var lixåm idén med låten. :)
Men det kanske inte var så lyckat...
Tack iallafall för lyssning och kommentar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: bjurte skrivet 30.04.2012, 01:36:42 ---Ball låt,Lennon jomenvisst!! Men som sagt,vi behöver Skärpa och lyster....
Uriah / T.f Lysterkvist..
--- Slut citat ---
Tycker inte själv att det här låter likt Lennon. Försökte efterlikna ett brett amerikanskt uttal
och har som sagt processat sången för att få "lofi" karaktär.
Kompet ska vara dovt och mullrigt är det tänkt. :)
Märker att cymbal/crash-slag i "refrängen" inte låter bra, så dom fär jag nog plocka bort.
Roligt att du tycker låten är ball! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Harmonica mike:
Ja alltså..
Now we are talking Peter,riktigt härligt rågung i denna.Men jag tycker sticket bryter lite väl mycket från det sköna gunget i versen..Fast popsnörena kanske tycker det är perfekt,så bry dig inte om mig.
Sången måste tydliggöras/höjas..Even my darling Eva tyckte att "vad är det han sjunger,jag hör det inte..men vilken bra låt det är"..Så där har du ett second/third opinion som heter duga :) Något dovt i basen ja..Varför du valde den dova/diskantbristande mixen kan man ju undra över - artistisk frihet säger jag.Det funkar om du bara lättar lite på basdoveriet och släpper fram sångaren till micken,det är för mycke bråte på golvet som gör att han inte kan sträcka sig ända fram.
Mike Tf/Asti städ/hjälpreda för att de nya lurarna förvirrat honom lite..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida