Forum > Demolåtar

Asti - What am I doing here (version 3)

<< < (3/5) > >>

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.04.2012, 10:26:45 ---Ja alltså..
Now we are talking Peter,riktigt härligt rågung i denna.Men jag tycker sticket bryter lite väl mycket från det sköna gunget i versen..Fast popsnörena kanske tycker det är perfekt,så bry dig inte om mig.
Sången måste tydliggöras/höjas..Even my darling Eva tyckte att "vad är det han sjunger,jag hör det inte..men vilken bra låt det är"..Så där har du ett second/third opinion som heter duga :) Något dovt i basen ja..Varför du valde den dova/diskantbristande mixen kan man ju undra över - artistisk frihet säger jag.Det funkar om du bara lättar lite på basdoveriet och släpper fram sångaren till micken,det är för mycke bråte på golvet som gör att han inte kan sträcka sig ända fram.
Mike Tf/Asti städ/hjälpreda för att de nya lurarna förvirrat honom lite..

--- Slut citat ---
Tyckte att det behövdes lite variation från versens "malande", men det kanske hade
funkat bättre med att "mala på"....? CPG, mitt "popsnöre"-alter ego tycker så ja!  :)
När jag lyssnar såhär i PC-högtalare hör jag att sången behöver höjas en del. I lurarna lät det lagom.
Ingen har kommenterat den digitala kören. Då kanske den funkar som den är.....
Skönt att det finns städ/hjälpreda att ta till när man inte själv ser bråten!  :)
Och för sådant finns det ju RUT-avdrag!  :rolleyes:
Tack för lyssning och tips och hälsa och tacka Eva!
/Asti t.f. krigsveteran

Rattlesnake:
Intressant, hade aldrig kunna gissa vem som hade gjort detta om det vore en blind lyssning. Sången har ett helt annat uttryck än vad jag är van att höra från dig. Lite svårt att urskilja orden, men snyggt uttal och attityd. Får också en Lennonassociation på frasen "what am I doing here" vilket påminner om någonting i versen på låten Watching the wheels.

Trummorna låter trist dämpade, gissar det är Ez vintage? Hur som helst, skulle vilja lägga på mer OH och rum och komprimera fram rumsklangen.
Snyggt sound i övrigt, arret också. Gillar kören, ger en snygg effekt.

Asti:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 30.04.2012, 23:41:29 ---Intressant, hade aldrig kunna gissa vem som hade gjort detta om det vore en blind lyssning. Sången har ett helt annat uttryck än vad jag är van att höra från dig. Lite svårt att urskilja orden, men snyggt uttal och attityd. Får också en Lennonassociation på frasen "what am I doing here" vilket påminner om någonting i versen på låten Watching the wheels.
Trummorna låter trist dämpade, gissar det är Ez vintage? Hur som helst, skulle vilja lägga på mer OH och rum och komprimera fram rumsklangen.
Snyggt sound i övrigt, arret också. Gillar kören, ger en snygg effekt.

--- Slut citat ---
Sången är processad för att låta lite "skitig". Ska höja den lite i nästa version.
Helt rätt ang EZ Vintage. Har lagt lite rumsljud på dom, men jag ska försöka följa dina råd map OH och komprimering.
Tycker också att kören funkar bra som kontrast mot det övriga.
Tack för lyssning och tips!
/Asti

Jocke:
Oj vad jag gillar. Tycker de "monotona" partierna är härligt suggestiva och välkomnar för den mer varierade melodin! Gött! :)

Asti:
Har lagt upp en ny version med något högre sång, något lägre elbas
och trummor enligt rekommendationer från Rattlesnake!  :)
Lagom nivåer nu?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion