Nja, tänker mer på arret - att du sjunger över en rätt så gles och ren bakgrund så alla nyanser hörs - nästan åt vis-hållet
(bas, trummor, lite gitarrplock eller "mjuka" mattor bakom). Kan bli riktigt läcker kontrast mot de "fullmatade" partierna
(men viktigt att inte tappa drivet i de glesare partierna) Tänk mer blues, typ...
Jag har långa perioder då jag helt glömmer av (eller snarare, så saknar jag väl lusten) att koppla upp mig på The World Wide Web tyvärr. Därmed så försvinner också kontakten med KR och andra cyberbaserade mötesplatser.. Men men. Det är bara som det är just nu och kanske kommer det att förändras så småningom, men det får vi se..Hur som helst! Återigen tack för Du återkom i ämnet, Hasse, och följde upp Ditt tidigare inlägg. Det uppskattas. Du har också intressanta och givande synpunkter som jag tar till mig till 100%.
Jag har en hel del (bra, om jag så får tycka) låtar på gång igen. Dock endast embryon - som denna - men ändå.. Vad jag nu behöver göra är att fokusera på att få dom klara..
Tack igen HasseBra låt!
För att ge en tokenkel analys så mindre (lägre volym) på rymdklang vad gäller sång och ta bort burken med anabola från trummisen.
Återigen, bra låt!
/Mein
HAHAHA

Så Du gillar inte min ADHD-trummis?? Jag tycker han är grym

Men, för att vara lite seriös, så håller jag med Dig.. Jag måste få bort reverb-beroendet på sången.. Dock så tycker jag det låter helt sjukt uselt utan. Men då Freddy senare tar bort den så får han sången att låta rätt bra.. Jag måste lära mig mixa sången utan reverb helt enkelt..
Vad gäller trummisen så lär han ska bli kvar ett tag till. Åtminstone så länge låten (och låtarna) befinner sig i demoläge.
Arr är helt enkelt efter recepten. Ösa på i början, sen plocka ner. Funkar oftast men kan upplevas som opersonligt.
Hann inte mer än skriva innan låten var slut.
Jag haver lyssnat och det är väl bra så?
Andra har bättre kommentarer.
Jag är ändå tacksam för att Du tog Dig tid att lyssna & kommentera, Tokai..
Och det är sant. Jag kör efter standardrecept -
I like it that way! - även om jag då & då även gör på andra sätt..
Kul att få höra lite nytt från dig!
Tänk va en blå gitarr kan pigga upp - det verkar vara bra med nävarna också!
Tack Jocke 
Den blå gitarren är jättekul.. Dock är fortfarande vänsterhandens fingrar oftast helt obrukbara.. Men en del dagar kan jag spela (hjälpligt) i alla fall. Det är bra dagar..
Men jag ska röntga dom under nästa vecka och förhoppningsvis kan man då hitta vad som är fel och därmed rätta till det..
Äh.. Jag ska sluta tjura och skriva lite om låten(blir lite irriterad över att du aldrig feedbackar i mina låtar
)... Det låter väldigt mycket,Och då menar jag VÄLDIGT MYCKET Svensk 80:tals Pop-rock typ Lolita Pop,Brända Barn och allt vad dom heter/hette.
OCH som HasseFX nämde Simple Minds,lyssna på Hasse nu,Simple Minds var ruskigt bra första hälften av 80:talet,mina absoluta favoriter efter att 70:tals musiken totalt ballat ur... Deras första 4-5 plattor är mums... Lyssna tamefn...
Sons & Fascination och New Gold Dream,vilka kanon plattor.
Med det vill jag ha sagt,bra grund att utveckla,kan bli skitbra.. 
Och du! Släpp nu din prestationsångest!
Gör musik som du själv tycker om och för att du älskar det,skit i skivor och varför det inte säljer,sånt är för Justin Bieber och SpjutBritta.
Inte för gammla uvar som oss..
Och du,många sk. etablerade artister skulle gladeligen skriva under kontrakt med HinHåle själv för ett 'Brandlarm' som din.. 
Hej Bjurte & Tack!! Så bra att Du inte tjurar
Vet Du.. Jag är otroligt sällan på KR, Facebook, Twitter eller andra media längre. Kollar knappt min mail heller, så just nu feedbackar jag (i princip) ingen. Det finns undantag, men visst är mina inlägg på KR sällsynta i dagsläget.. Men jag har gjort.. Jag har kommenterat oerhört mycket tidigare, och jag kommer att göra det igen. Men nu har jag en svacka - så är det..
Dom gånger jag är på KR, numer, så är det då jag för en kort stund fått lust att göra musik och därmed vill höra vad Ni anser om projektet. Men tyvärr spenderar jag extremt lite tid med att lyssna på andras bidrag.. Jag har liksom inget att tillföra just nu..
Att jag inte kommenterat Dina bidrag beror helt enkelt på att jag inte hittat några bidrag att kommentera.. Jag har ju kommenterat allt Du gjort tidigare. Men då följde jag det dagliga flödet på ett annat sätt..
NÅVÄL.. Nog om detta!Med det vill jag ha sagt,bra grund att utveckla,kan bli skitbra.
Tack så mycket, Bjurte.. Jag tycker om det och jag ska försöka få denna färdig. Jag har ett par bidrag till i samma stil som också växer fram så sakteliga.
Och du! Släpp nu din prestationsångest! Gör musik som du själv tycker om och för att du älskar det,skit i skivor och varför det inte säljer,sånt är för Justin Bieber och SpjutBritta.
I will.. Jag gör ju skivor enbart för min egen skull och har ingen som helst förväntan på att dessa ska sälja särskilt mycket. Men det är inte därför jag får prestationsångest. Den kommer av att jag vill att allt ska vara perfekt. Detta samtidigt som jag inte riktigt klarar av hantverket med att få det perfekt.. Men det där har jag släppt nu.. Och
Det duger åt mig! har kommit att bliva mitt motto.. Därav så börjar nu också lusten infinna sig (sporadiskt) igen..
Och du,många sk. etablerade artister skulle gladeligen skriva under kontrakt med HinHåle själv för ett 'Brandlarm' som din..
HAHA.. Du är bra lattjo Du

Och väldigt snäll.. Tack så mycket min vän. Det värmer