Kontrollrummet

Hogge - Demo (Rock) - TRUMTEST

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hej gullungar..
Har varit borta från detta läääänge nu. Både från min lilla hemmastudio och alla musiknätverk där ute.. Men nu (tror jag?) att lusten börjar återvända?! Jag tror att Jockes råd, att helt koppla bort musiken, var nyttigt.. Men viss hjälp fick jag nog också av att jag äntligen gjorde slag i saken & köpte mig en ny gura.. Detta är således den första inspelningen men min Dean Cadillac 1980..



Nåväl. Här är en liten "snutt" av låten.. Sången är anskrämlig p.g.a. att jag sjöng sönder den i natt på ett annat alster. Detta är mest en minnesnotering så att inte sångslingan försvinner ut i tomma intet.
DOCK skulle jag gärna vilja få lite generella tips på hur Ni mixar sång. Dessutom, mer specifikt, är ju att jag har en förmåga att låta som ett jäkla brandlarm när jag kommer upp på lite högre toner. Hur gör Ni där?
Nåja.. Alla mixtips, och förslag på förbättringar till låtmaterialet, emottages med stor tacksamhet..

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/April_26_Rock1.mp3[/mp3]

Må gott// H
« Senast ändrad: 19.06.2012, 04:50:04 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Tja inte så illa avseende låten. Det låter som gammal god Hoggestil. Skulle jag säga något om utveklcing så skulle det väl röra sig om att jobba mer med harmoniken. Ibland blir det lite känslan av att man hört det förr. Ljudbilden är ganska kompakt med pads och gitarrer och den stilen passar ju också din sångröst, men ibland är det bra med lite luft. Akustiska gitarrer hårt panorerade har gett många av mina rocklåtar lite mer stuns så det kör jag hårt med nu för tiden.

Vad gäller sång så är väl det (förutom trummor) det svåraste att få att låta bra. Jag använder oftast en bra kanalstrip som grund för att få till grundljudet och sedan jobbar jag med reverb och eventuell deesser och det tycker jag oftast skall räcka om man har en hyfsad mikrofon. Det gäller att inte överjobba sångljudet så att man förlorar övertoner och annat som ger rösten karraktär. Jag har testat ett par olika pluggar med excitereffekt och ibland när min röst är för otydlig så kan det lyfta fram den.
Jag kapar alltid lite av svansen på reverbet så att det inte slår igenom och blir vasst Reverb är ju et helt kapeitel för sig själv så jag fördjupar mig inte i det.

OM rösten blir lite "tunn" på höga partier så är väl de enklaste knepen antingen att dubblera den unisont eller att lägga på en understämma oktaven ner ett par bra knep för att få det fetare.
Tänker jag just på denna låten så hör jag körer, de kan vara enkla AAA och OOO i stämmor. Det kan också tjocka till det om leadsången blir lite tunn.

Voxengos Voxformer är ett bra tips på en billig sångkanalstrip som gör det den skall: http://www.voxengo.com/product/voxformer/

 :) :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Vad har hänt med Les Paulen ??
Ser ut som den bakats i ugnen och sedan 'flytit' ut lite.. :huh: :lol:

Låten får inga kommentarer av mig,mer än att det låter som alltid,en "Hoggelåt"..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tja inte så illa avseende låten. Det låter som gammal god Hoggestil. Skulle jag säga något om utveklcing så skulle det väl röra sig om att jobba mer med harmoniken. Ibland blir det lite känslan av att man hört det förr. Ljudbilden är ganska kompakt med pads och gitarrer och den stilen passar ju också din sångröst, men ibland är det bra med lite luft. Akustiska gitarrer hårt panorerade har gett många av mina rocklåtar lite mer stuns så det kör jag hårt med nu för tiden.

Vad gäller sång så är väl det (förutom trummor) det svåraste att få att låta bra. Jag använder oftast en bra kanalstrip som grund för att få till grundljudet och sedan jobbar jag med reverb och eventuell deesser och det tycker jag oftast skall räcka om man har en hyfsad mikrofon. Det gäller att inte överjobba sångljudet så att man förlorar övertoner och annat som ger rösten karraktär. Jag har testat ett par olika pluggar med excitereffekt och ibland när min röst är för otydlig så kan det lyfta fram den.
Jag kapar alltid lite av svansen på reverbet så att det inte slår igenom och blir vasst Reverb är ju et helt kapeitel för sig själv så jag fördjupar mig inte i det.

OM rösten blir lite "tunn" på höga partier så är väl de enklaste knepen antingen att dubblera den unisont eller att lägga på en understämma oktaven ner ett par bra knep för att få det fetare.
Tänker jag just på denna låten så hör jag körer, de kan vara enkla AAA och OOO i stämmor. Det kan också tjocka till det om leadsången blir lite tunn.

Voxengos Voxformer är ett bra tips på en billig sångkanalstrip som gör det den skall: http://www.voxengo.com/product/voxformer/

 :) :)

Oj... Hej & TACK!! Vilket uttömmande svar.  :wub:
Tack för alla tipsen. Och Du har helt rätt.. Det är ju vad Freddy brukar ägna sig åt. Han rensar alltid rejält i mina låtar. Såpass att det nästan känns lite "naket" & tomt när jag får höra resultatet. Men efter att jag vant mig så älskar jag det han gör.. Tyvärr är jag själv väldigt mycket för att "täta" alla eventuella luckor i ljudmassan.. men jag ska försöka tänka på det där..

Jag vet inte vad en sån kanalstrip är för nå't, men jag ska in på sidan & läsa lite så får vi se om det kan vara nå't för mig..

Tack igen för lyssning & kommentar...


Hogge!

 :)

Mike

MIKE!!!  :wub:


Vad har hänt med Les Paulen ??
Ser ut som den bakats i ugnen och sedan 'flytit' ut lite.. :huh: :lol:

Låten får inga kommentarer av mig,mer än att det låter som alltid,en "Hoggelåt"..

Tjosan Bjurte!
Les paul - fnyyys.. Detta är rejäla grejer...
Förutom huvudet - som jag hatar - så tycker jag att det är en av de snyggaste gitarrer jag någonsin sett.. Att det sen var ett klipp (rent ekonomiskt) gör inte saken sämre.. Riktigt bra & skön är den hur som helst.

Tack för lyssningen i alla fall.. Inlägget i övrigt avstår jag från att kommentera då det är ett typiskt "Bjurte-svar"  :P :lol:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jo visst är det en typisk Hogge-låt och det ser jag som nåt positivt. Hooken fastnar bra i hjärnbarken "jag hoppas du vill". Jäkligt tuff gura men håller med om huvudet. När du sjunger som en traktor på dina höga toner så är det ju Hogge i kvadrat och det är ju bara att köra på eller....?
Jag laddade hem den där Voxengo som Egget tipsade om så tack för den Eggs B)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Harmoniskth hör låten hemma i U2/Simple Minds-facket, med modala gitarrmattor, men tjockare och mer distat. En idé för arret är att ta bort eller ändra klangen i dist-mattan bakom versen, och trycka på i refrängerna -> mer dynamik!

Din röst är ett speciellt kapitel - den är både en dröm och mardröm för en producent ;)  Dröm därför att den har en klang som hörs igenom i stort sett alla ljudmattor, oavsett mikrofon och övrig teknik, mardröm för att det är tufft att göra ett arr som gör rösten full rättvisa. I denna låt skulle jag låta rösten bre ut sig i versen över en bakgrund utan dist, för att sedan kämpa med ett riktig tjock klang i refrängen... Gärna stämmor på också :P


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vad har hänt med Les Paulen ?? Ser ut som den bakats i ugnen och sedan 'flytit' ut lite.. :huh: :lol:

Les-Paul har klippt luggen och skaffat skägg  :lol:
Tycker soundet i låten är bra och Hogge-soundet känns igen. Sången, vet inte. Jag använder alltid en "diskret" (?) stereowidener på leadstämman.
« Senast ändrad: 28.04.2012, 15:03:42 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jo visst är det en typisk Hogge-låt och det ser jag som nåt positivt. Hooken fastnar bra i hjärnbarken "jag hoppas du vill". Jäkligt tuff gura men håller med om huvudet. När du sjunger som en traktor på dina höga toner så är det ju Hogge i kvadrat och det är ju bara att köra på eller....?
Jag laddade hem den där Voxengo som Egget tipsade om så tack för den Eggs B)

Tack Eddi.. Du gör mig glad.. Jag gillar också Hoggez-soundet :D
Har nu fått lära mig att tänka "Det duger åt mig", så det gör jag numer.. Och Hoggez-soundet duger åt mig!!
Vad gäller sången på denna, så duger den inte åt mig.. Har sjukt on i halsen här, men ville ändå få med slingan så att den inte skulle gå förlorad i min demens. Men det är riktigt usel sång kan jag tycka. Men ska lägga om den så snart jag kan..


Harmoniskth hör låten hemma i U2/Simple Minds-facket, med modala gitarrmattor, men tjockare och mer distat. En idé för arret är att ta bort eller ändra klangen i dist-mattan bakom versen, och trycka på i refrängerna -> mer dynamik!

Din röst är ett speciellt kapitel - den är både en dröm och mardröm för en producent ;)  Dröm därför att den har en klang som hörs igenom i stort sett alla ljudmattor, oavsett mikrofon och övrig teknik, mardröm för att det är tufft att göra ett arr som gör rösten full rättvisa. I denna låt skulle jag låta rösten bre ut sig i versen över en bakgrund utan dist, för att sedan kämpa med ett riktig tjock klang i refrängen... Gärna stämmor på också :P

Tack för lyssning & kommentar Hasse.. Du har helt rätt (enl. mig) vad gäller U2.. Simple Minds vete tusan? Dom har jag aldrig riktigt lyssnat på, men va inte det ett rent synthband??
Hur som helst. U2 ch The Edge är ju en fantastisk inspirationskälla, och jag älskar verkligen The Edges gitarrspel (har så gjort sedan debutplattan Boy 1980). Tyvärr så är ju mina kunskaper på gitarr långt ifrån honom, men återigen - det duger åt mig  :P

I övrigt så tycker jag Din tips är mitt i prick.. Jag ska testa dom alla. En sak bara. Vad menas med att låta rösten "bre ut sig??"
Är det sångmässigt Du menar, eller är det nån teknisk mix-grej??
Tack igen!!


Vad har hänt med Les Paulen ?? Ser ut som den bakats i ugnen och sedan 'flytit' ut lite.. :huh: :lol:
Les-Paul har klippt luggen och skaffat skägg  :lol:
Tycker soundet i låten är bra och Hogge-soundet känns igen. Sången, vet inte. Jag använder alltid en "diskret" (?) stereowidener på leadstämman.

Tack igen Bjurte!!
Det är sant att den har sina likheter med Les Paul. men jag som älskar Ibanez Destroyer/Gibson Explorer-looken, tycker ju också om denna blandning av Les Paul/Destroyer..

Hur som helst.. Jag har nu laddat hem tipset jag fick av Egghuvud tidigare (Voxengos Voxformer) och ska försöka att hinna med och testa den i helgen. Ska bli oerhört spännande.. Vi får se om rösten & tekniken fungerar i kväll?
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Du har helt rätt (enl. mig) vad gäller U2.. Simple Minds vete tusan? Dom har jag aldrig riktigt lyssnat på, men va inte det ett rent synthband??

De hade två perioder mer gitarrorienterat - åt samma håll som The Edge, men med mer långa sustainade ackord. Exempel nedan från senare perioden.

Vad menas med att låta rösten "bre ut sig??"
Är det sångmässigt Du menar, eller är det nån teknisk mix-grej??

Nja, tänker mer på arret - att du sjunger över en rätt så gles och ren bakgrund så alla nyanser hörs - nästan åt vis-hållet  :rolleyes: (bas, trummor, lite gitarrplock eller "mjuka" mattor bakom). Kan bli riktigt läcker kontrast mot de "fullmatade" partierna :P (men viktigt att inte tappa drivet i de glesare partierna) Tänk mer blues, typ...

Simple Minds-mattor:


« Senast ändrad: 28.04.2012, 16:00:10 by HasseFX »


Utloggad Mein

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 305
  • Who loves ya, baby?
    • Visa profil
Bra låt!

För att ge en tokenkel analys så mindre (lägre volym) på rymdklang vad gäller sång och ta bort burken med anabola från trummisen. :)

Återigen, bra låt!

/Mein
www.soundcloud.com/meter


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Arr är helt enkelt efter recepten. Ösa på i början, sen plocka ner. Funkar oftast men kan upplevas som opersonligt.
Hann inte mer än skriva innan låten var slut.
Jag haver lyssnat och det är väl bra så?
Andra har bättre kommentarer.


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Kul att få höra lite nytt från dig!  :) Tänk va en blå gitarr kan pigga upp - det verkar vara bra med nävarna också! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Äh.. Jag ska sluta tjura och skriva lite om låten(blir lite irriterad över att du aldrig feedbackar i mina låtar :( )... Det låter väldigt mycket,Och då menar jag VÄLDIGT MYCKET Svensk 80:tals Pop-rock typ Lolita Pop,Brända Barn och allt vad dom heter/hette.
OCH som HasseFX nämde Simple Minds,lyssna på Hasse nu,Simple Minds var ruskigt bra första hälften av 80:talet,mina absoluta favoriter efter att 70:tals musiken totalt ballat ur... Deras första 4-5 plattor är mums... Lyssna tamefn... 
 Sons & Fascination och New Gold Dream,vilka kanon plattor.
Med det vill jag ha sagt,bra grund att utveckla,kan bli skitbra.. ;)
Och du! Släpp nu din prestationsångest!
Gör musik som du själv tycker om och för att du älskar det,skit i skivor och varför det inte säljer,sånt är för Justin Bieber och SpjutBritta.
Inte för gammla uvar som oss.. B) 
Och du,många sk. etablerade artister skulle gladeligen skriva under kontrakt med HinHåle själv för ett 'Brandlarm' som din.. :D
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Nja, tänker mer på arret - att du sjunger över en rätt så gles och ren bakgrund så alla nyanser hörs - nästan åt vis-hållet  :rolleyes: (bas, trummor, lite gitarrplock eller "mjuka" mattor bakom). Kan bli riktigt läcker kontrast mot de "fullmatade" partierna :P (men viktigt att inte tappa drivet i de glesare partierna) Tänk mer blues, typ...

Jag har långa perioder då jag helt glömmer av (eller snarare, så saknar jag väl lusten) att koppla upp mig på The World Wide Web tyvärr. Därmed så försvinner också kontakten med KR och andra cyberbaserade mötesplatser.. Men men. Det är bara som det är just nu och kanske kommer det att förändras så småningom, men det får vi se..

Hur som helst! Återigen tack för Du återkom i ämnet, Hasse, och följde upp Ditt tidigare inlägg. Det uppskattas. Du har också intressanta och givande synpunkter som jag tar till mig till 100%.
Jag har en hel del (bra, om jag så får tycka) låtar på gång igen. Dock endast embryon - som denna - men ändå.. Vad jag nu behöver göra är att fokusera på att få dom klara..
Tack igen Hasse


Bra låt!

För att ge en tokenkel analys så mindre (lägre volym) på rymdklang vad gäller sång och ta bort burken med anabola från trummisen. :)

Återigen, bra låt!

/Mein

HAHAHA  :lol: :lol:
Så Du gillar inte min ADHD-trummis?? Jag tycker han är grym  :P
Men, för att vara lite seriös, så håller jag med Dig.. Jag måste få bort reverb-beroendet på sången.. Dock så tycker jag det låter helt sjukt uselt utan. Men då Freddy senare tar bort den så får han sången att låta rätt bra.. Jag måste lära mig mixa sången utan reverb helt enkelt..
Vad gäller trummisen så lär han ska bli kvar ett tag till. Åtminstone så länge låten (och låtarna) befinner sig i demoläge.


Arr är helt enkelt efter recepten. Ösa på i början, sen plocka ner. Funkar oftast men kan upplevas som opersonligt.
Hann inte mer än skriva innan låten var slut.
Jag haver lyssnat och det är väl bra så?
Andra har bättre kommentarer.


Jag är ändå tacksam för att Du tog Dig tid att lyssna & kommentera, Tokai..
Och det är sant. Jag kör efter standardrecept - I like it that way! - även om jag då & då även gör på andra sätt..


Kul att få höra lite nytt från dig!  :) Tänk va en blå gitarr kan pigga upp - det verkar vara bra med nävarna också! :)

Tack Jocke  :wub:
Den blå gitarren är jättekul.. Dock är fortfarande vänsterhandens fingrar oftast helt obrukbara.. Men en del dagar kan jag spela (hjälpligt) i alla fall. Det är bra dagar..
Men jag ska röntga dom under nästa vecka och förhoppningsvis kan man då hitta vad som är fel och därmed rätta till det..


Äh.. Jag ska sluta tjura och skriva lite om låten(blir lite irriterad över att du aldrig feedbackar i mina låtar :( )... Det låter väldigt mycket,Och då menar jag VÄLDIGT MYCKET Svensk 80:tals Pop-rock typ Lolita Pop,Brända Barn och allt vad dom heter/hette.
OCH som HasseFX nämde Simple Minds,lyssna på Hasse nu,Simple Minds var ruskigt bra första hälften av 80:talet,mina absoluta favoriter efter att 70:tals musiken totalt ballat ur... Deras första 4-5 plattor är mums... Lyssna tamefn... 
 Sons & Fascination och New Gold Dream,vilka kanon plattor.
Med det vill jag ha sagt,bra grund att utveckla,kan bli skitbra.. ;)
Och du! Släpp nu din prestationsångest!
Gör musik som du själv tycker om och för att du älskar det,skit i skivor och varför det inte säljer,sånt är för Justin Bieber och SpjutBritta.
Inte för gammla uvar som oss.. B) 
Och du,många sk. etablerade artister skulle gladeligen skriva under kontrakt med HinHåle själv för ett 'Brandlarm' som din.. :D

Hej Bjurte & Tack!! Så bra att Du inte tjurar  :lol:
Vet Du.. Jag är otroligt sällan på KR, Facebook, Twitter eller andra media längre. Kollar knappt min mail heller, så just nu feedbackar jag (i princip) ingen. Det finns undantag, men visst är mina inlägg på KR sällsynta i dagsläget.. Men jag har gjort.. Jag har kommenterat oerhört mycket tidigare, och jag kommer att göra det igen. Men nu har jag en svacka - så är det..

Dom gånger jag är på KR, numer, så är det då jag för en kort stund fått lust att göra musik och därmed vill höra vad Ni anser om projektet. Men tyvärr spenderar jag extremt lite tid med att lyssna på andras bidrag.. Jag har liksom inget att tillföra just nu..
Att jag inte kommenterat Dina bidrag beror helt enkelt på att jag inte hittat några bidrag att kommentera.. Jag har ju kommenterat allt Du gjort tidigare. Men då följde jag det dagliga flödet på ett annat sätt..

NÅVÄL.. Nog om detta!

Citera
Med det vill jag ha sagt,bra grund att utveckla,kan bli skitbra.

Tack så mycket, Bjurte.. Jag tycker om det och jag ska försöka få denna färdig. Jag har ett par bidrag till i samma stil som också växer fram så sakteliga.

Citera
Och du! Släpp nu din prestationsångest! Gör musik som du själv tycker om och för att du älskar det,skit i skivor och varför det inte säljer,sånt är för Justin Bieber och SpjutBritta.

I will.. Jag gör ju skivor enbart för min egen skull och har ingen som helst förväntan på att dessa ska sälja särskilt mycket. Men det är inte därför jag får prestationsångest. Den kommer av att jag vill att allt ska vara perfekt. Detta samtidigt som jag inte riktigt klarar av hantverket med att få det perfekt.. Men det där har jag släppt nu.. Och Det duger åt mig! har kommit att bliva mitt motto.. Därav så börjar nu också lusten infinna sig (sporadiskt) igen..

Citera
Och du,många sk. etablerade artister skulle gladeligen skriva under kontrakt med HinHåle själv för ett 'Brandlarm' som din..

HAHA.. Du är bra lattjo Du  :lol: Och väldigt snäll.. Tack så mycket min vän. Det värmer  :wub:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ja-ja,nu tjöötar vi inte mer om det.....Men!!! :angry:......... :D
Bara så du vet,jag nominerade en av dina låtar till "Best of KR 2008 - 2010" tråden.. ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Ja-ja,nu tjöötar vi inte mer om det.....Men!!! :angry:......... :D
Bara så du vet,jag nominerade en av dina låtar till "Best of KR 2008 - 2010" tråden.. ;)

Låter som en klok idé.. Är vi vänner igen nu då?  :lol:  :wub:
Vad tusan är "Best Of KR"?? Vilken låt då? Eller skit samma.. Det där får jag ju kolla upp...
Hur som helst - Stort tack för nomineringen!! Ska bli spännande att se vilken låt Du gillar  :wub:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Oj... Gammal tråd, men ändå.. Låten är högaktuell fortfarande.. Den ska ju vara med på "Made In Svenska" är det tänkt... För övrigt är det den sista låten som jag just nu jobbar med till plattan.. Har lite svårt att få till sången på denna.. Jag lär mig ju aldrig sånt där som VILKEN ton som jag har som grundton i sången, så jag gör ju (och denna är ett exempel) ibland låtar som jag har jättesvårt att sjunga till???

Nåja.. Det var inte det jag ville nu.. Nu är det såhär att jag gjorde ett första test med mitt nyinköpta (men begagnade) Roland set.. Jag har inte trummat på år & dar, så skit i teknik etc.. Jag vill egentligen bara kolla med Er som kan, om trummorna låter bättre än det brukar??
Vad jag gjort är att jag justerat lite felslag och taktmissar (som sagt - har haft ett långt uppehåll från trumstockarna), men annars är det Roland-setet som går via Addictive Drums..
Så... Funkar det??
Ni får gärna vara obehagligt ärliga.. På soundet alltså..

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/Test_Roland1.mp3[/mp3]
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker det låter bra utan att jämföra. Vill tro att jag hör att du har jäkligt kul!  :D
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tycker det låter bra utan att jämföra. Vill tro att jag hör att du har jäkligt kul!  :D

Tack Jocke.. Jag är ju, som sagt, så dålig på att höra sånt där så alla intryck är välkomna..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Fräckt med dom nya trummorna El Hoggs.

Jag vill också ha trummor men..Förr om åren åkte jag till en större studio och lirade trummor då ingen var där - och tur var väl det.När jag nu lyssnar på mina första försök i trumbranschen så inser jag att ez spöar skiten ur mig.Jag byggde en cajon för nåt år sedan av en gammal högtalare(återanvändningsprincipen),det räcker om andan faller på :)

Nuvarande trummor funkar bra till dängan.Jag hör lite olika rum i mixen men det är ju en Freddy fråga senare antar jag.

Mike