Kontrollrummet

karl-Slowmo

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Har haft ett halvbreak ett tag....kanske mätt, kanske brist på inspiration....vet inte riktigt men den här "slowmo" har jag grejat med ett tag och vore kul att få lite kritik på rubbet...vet att det är strängljud men frågan är om det är alldeles för störande....

Allt gott/ karl  B)

slowmo
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


DåligtGehör

  • Gäst
Bara sådär innan lyssning. Doppa händerna i chipspåse gör att det inte blir så mycket strängljud  :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
lyssnat som hastigast, och efter 4 sek hör man vem som ligger bakom! skön stämning, men FÖR mycket strängljud...

Annars skön låt, nån dub på körer som sitter snett. återkommer med lite mer konstruktiva tankar när jag lyssnat mer... :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Saknat dina själfulla låtar! Gott att du är tillbaka. Fin väv du sytt ihop här. Gitarrfigurerna är snygga och kompletteras fint av andragitarr, dragspel och piano. Sången som alltid topp. Fin balans i mixen.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
:):) har aldrig testat men det låter som en god idé....
Bara sådär innan lyssning. Doppa händerna i chipspåse gör att det inte blir så mycket strängljud  :)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
JOvisst!
Snyggt arr, härlig låt, snyggt spelat, enda som stör mitt öra är en väldigt dundrande bas, kanske en beskärning av nedre ändan på den. Skitsnygga körarr.

JA så var det händerna i chipspåsen, det ska jag åxå kolla upp :D
Sku ju vara enklare om den låddan hade bara tre strängar..mmm

Gillar helheten, lite kompressor eller limiter på leaden så att den sticker ut,
snyggt jobbat! :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Om man mest pratar om låten så är den väldigt varm och härlig. Växer med varje lyssning.

+ Mycket fint strängarbete.

+ Dragspelet som smyger in och färgar så skönt.

+ Små pärlor och klanger på pianot utan att det någonsin tar över. Väldigt välavvägt.

+ Sång som berör

+ Fint rytmpaket

- Eländig oboe eller engelskt horn eller vad det skall vara. Varken spelet eller ljudet uj uj. Hjälp det var hemskt  :ph34r:

- Jovisst det är väl högt stränggnissel ibland.

- Håller nog med om väl mycket/hög bas på vissa ställen. Behöver nog kontrolleras.

- Lite överstyrt ibland va (basen?).


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tack för lyssningen och kul att det hörs att det är jag efter 4 sek...ska testa en EQ cut på gitarren och vad beträffar kören så sjunger  jag väl om...ser fram emot mera konstruktiva tankar :)
/ karl
lyssnat som hastigast, och efter 4 sek hör man vem som ligger bakom! skön stämning, men FÖR mycket strängljud...

Annars skön låt, nån dub på körer som sitter snett. återkommer med lite mer konstruktiva tankar när jag lyssnat mer... :)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx e....som sagt vet inte alls vad som hänt men helt klart känns det som man inte är lika hungrig eller? det rinner inte till på samma sätt som tidigare...however, glad över att du saknat en och annan låt från mig ...sånt värmer...håller fortfarande på att mixa och mastra gamla låtar....

tnx / karl   B)
Saknat dina själfulla låtar! Gott att du är tillbaka. Fin väv du sytt ihop här. Gitarrfigurerna är snygga och kompletteras fint av andragitarr, dragspel och piano. Sången som alltid topp. Fin balans i mixen.
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Karl.
Har bara tid med en lyssning..men det jag hör låter alldeles underbart.Svinbra sång,strängrasslet på stick/reff delen vid 2 nånting,kanske går att ta om - i övrigt så är det mycket god Karl klass på detta,mycket skön och stämnings full låt.

Mvh
Micael


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
mahan...tackars för lyssningen och du har säkert rätt om basen....tnx   /karl B)

DåligtGehör....tnx för dina åsikter...tror nog du fått med allt tnx / karl

HM...tnx, kul att du tycker det funkar... B)  / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Åh vad fint gitarrspel och arr i övrigt.

Det där blåsljudet låter inget vidare. Trummorna är helt fel till denna låt. Ljudmässigt. Jag vill ha akustiskt. (typ... :unsure:)

Jättefin låt och underbar sång. Har sagt det tidigare, men tycker fortfarande du ska kolla upp Bruce Hornsby, om du inte redan gjort det.  :)

"Hiding" vid 2,40, där sprack högtalarna.


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx Wernborg för dina öron....mm det vore helt klart fint om man kunde ha levande trummor men... det får bli senare...Jag vet att du tjatat  :P om Bruce förrut och jag lyssnade den gången på vad kommer jag inte ihåg nu men jag tror jag var överens med dig iaf...ska lyssna vidare  :rolleyes: och duu...du kan skicka räkningen för högtalarna :unsure: ska fixa 2:40  B)
tack igen... / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
man hör att det är karl =).

en skön låt som får en att sitta ner och börja tänka. En känsla som om man sitter med handen under hakan och funderar på vad man gjort och vad som händer etc.
Det är väl det som är meningen att framkalla känslor och få människor att stanna upp och  och och.

Har själv haft lite dåligt med inspiration men direkt efter jag hörde din låt tidigare ikväll skrev jag rakt upp och ner en låt, saknas iofs lite text till någon vers men det blir morgondagens jobb...

Tack för inspirationen

/Staffan
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
mysig låt..men det hade vart bättre om du inte talat om gitarr gnisslet..för nu tänkte jag uteslutande på det! :lol:
och det är vissa gnissel som är väldigt höga..men jag gillar annars akustiskt gnissel(& även nu med)
men väldigt bra sång & fina stick i låten
mycket lekfullt & levande..låten är lungn men instrumenten rullar på snyggt & det sitter

som sagt
väldigt skön låt..snyggt jobbat!!:)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Nice att du blev inspirerad...ja för mig går det i vågor och just nu ganska stiltje men wtf det är sommar och det händer väl lite andra saker i livet också....släng upp låten så man kan lyssna...Allt gott / karl
man hör att det är karl =).

en skön låt som får en att sitta ner och börja tänka. En känsla som om man sitter med handen under hakan och funderar på vad man gjort och vad som händer etc.
Det är väl det som är meningen att framkalla känslor och få människor att stanna upp och  och och.

Har själv haft lite dåligt med inspiration men direkt efter jag hörde din låt tidigare ikväll skrev jag rakt upp och ner en låt, saknas iofs lite text till någon vers men det blir morgondagens jobb...

Tack för inspirationen

/Staffan
mysig låt..men det hade vart bättre om du inte talat om gitarr gnisslet..för nu tänkte jag uteslutande på det! :lol:
och det är vissa gnissel som är väldigt höga..men jag gillar annars akustiskt gnissel(& även nu med)
men väldigt bra sång & fina stick i låten
mycket lekfullt & levande..låten är lungn men instrumenten rullar på snyggt & det sitter

som sagt
väldigt skön låt..snyggt jobbat!!:)
Tnx Larsson och kul att du tycker den är skön...har lokaliserat frekvenserna och ska väl minska ett par dB på gnisslet  :huh: B)  Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se