Kontrollrummet

JT - Power in the dough

gäst · 7 · 672

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Powerambient skulle det kunna kallas. Kanske...  ;)
Varning för högt ljudtryck!


http://soundcloud.com/busstop18/power-in-the-dough/download
« Senast ändrad: 26.04.2012, 18:25:32 by Jay Thomas »


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Kul detta! :) Brukar bli så sömnig av ambienter - gäsp! ;-) Skulle precis skriva att riffet efter 1min är så bra att du kunde tona ner syntmattan när den försvann...  :P
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tack för varningen - men jo jag tycker det låter riktigt bra det här - intressant val av instrument och det tar sig med guran tycker jag, bra.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Jay Thomas

  • Gäst
Kul detta! :) Brukar bli så sömnig av ambienter - gäsp! ;-) Skulle precis skriva att riffet efter 1min är så bra att du kunde tona ner syntmattan när den försvann...  :P

Tack Jocke! :)
Jo vi pratar seriös crossover här. :D

Tack för varningen - men jo jag tycker det låter riktigt bra det här - intressant val av instrument och det tar sig med guran tycker jag, bra.

Tack Eddi! :)
Lite blandad kompott över det hela. :) Kul att låter bra (bättre) om guraspelet. :) Någon gång måste ju förbättringen inträffa... ;)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Kul detta! :) Brukar bli så sömnig av ambienter - gäsp! ;-) Skulle precis skriva att riffet efter 1min är så bra att du kunde tona ner syntmattan när den försvann...  :P

Tack Jocke! :)
Jo vi pratar seriös crossover här. :D


Tror man måste blanda intryck och idéer för att det ska bli eget - ibland blir det bra - ofta blir det... intressant! ;-D Klart man ska prova lite olika - annars kan man ju lika väl starta cover-band!^^ Inget ont om cover-band - de har sitt berättigande - orginalartisterna hinner väl inte vara överallt?

Tycker balansgången ligger i att inte vara för udda och svår men ändå inte bli banal... krav på sig har man.  B) :rolleyes:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
och länken  :wub:

Jag är avis på din förmåga att hitta ljud som passar i prodden..Jag kan slita mitt hår i förtvivlan då jag komponerat nåt och sedan så skall det fillas och ljudgrejas,då hamnar oftast mina alster i byrålådan  :(
Vad jag vill ha sagt är att dina låtar blir spännande och oförutsägbara trots att dom saknar sång,vilket för mig är det bärande i alla låtar..Antar att jag inte är nån instrumentalsnubbe eller nåt  :unsure:

Mitt betyg på denna blir 5 hattar i luften för detta instrumentala stycke.Lysande och variationsrikt i arr å lir.

Mike


Jay Thomas

  • Gäst
Kul detta! :) Brukar bli så sömnig av ambienter - gäsp! ;-) Skulle precis skriva att riffet efter 1min är så bra att du kunde tona ner syntmattan när den försvann...  :P

Tack Jocke! :)
Jo vi pratar seriös crossover här. :D


Tror man måste blanda intryck och idéer för att det ska bli eget - ibland blir det bra - ofta blir det... intressant! ;-D Klart man ska prova lite olika - annars kan man ju lika väl starta cover-band!^^ Inget ont om cover-band - de har sitt berättigande - orginalartisterna hinner väl inte vara överallt?

Tycker balansgången ligger i att inte vara för udda och svår men ändå inte bli banal... krav på sig har manB) :rolleyes:

Så sant så Jocke! :)

och länken  :wub:

Jag är avis på din förmåga att hitta ljud som passar i prodden..Jag kan slita mitt hår i förtvivlan då jag komponerat nåt och sedan så skall det fillas och ljudgrejas,då hamnar oftast mina alster i byrålådan  :(
Vad jag vill ha sagt är att dina låtar blir spännande och oförutsägbara trots att dom saknar sång,vilket för mig är det bärande i alla låtar..Antar att jag inte är nån instrumentalsnubbe eller nåt  :unsure:

Mitt betyg på denna blir 5 hattar i luften för detta instrumentala stycke.Lysande och variationsrikt i arr å lir.

Mike

Tack Mike! :)  :wub:
När flödet är på är det mindre svårt att gå vilse, när flödet är av, är det bara att sätta sig ner... ;)