Forum > Demolåtar
JT - undrar hur en gitarr ska spelas till detta
Jay Thomas:
--- Citat från: Ola skrivet 24.04.2012, 12:38:52 ---hmmmm ja, vilken färg har en bil ? det går att lägga så många olika varianter,
men den jag tror du är ute efter är en traditionell lite skitig blues gurka,
men funk eller plock eller bara tunga metal accord eller en blandning av alltihop fungerar säkert med, :D
tycker du ska städa upp lite i basliret så blir det bättre
rock on :)
--- Slut citat ---
Tack Ola! :)
Visst är det någon slags bluesgura jag är ute efter men då jag inte kan lira gura, så var det en lite en hint om att kanske ko-labba... ;)
Basen svingar sig vilt absolut, ska kolla om jag kan lägga om den.
Fuzzbub:
Testade i ett par minuter och det funkar fint för det mesta men det blir fumligt på tonartbytena som dyker upp. Det handlar kanske om att
kunna låten alt. vara en jäkel just på det. Jag ska leka lite till så får man se vart det bär men jag lovar inte att det blir något matnyttigt av det! :P
/Fuzz
Jay Thomas:
Kul Fuzzbub! :) Ser fram emot ett riktigt hejarbluessolo...
MaxB:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 24.04.2012, 22:10:25 ---Kul Fuzzbub! :) Ser fram emot ett riktigt hejarbluessolo...
--- Slut citat ---
Ja, jag försökte nyss men behöver mycket mer stiff struktur genom hela låten för att fatta vad jag ska göra själv. Hittade initialt mutade ackord lite som i reggae på ||: Dm Am G Am :|| t.ex men jag fattade inte riktigt när övergången till G och C kom... eller övergick till annat.
Solly, men jag försökte lite... :wub:
HasseFX:
...tjökk fet orgel -> bluesdistad strata chuggar på med bas och trummor, med små figurer runt var 4e takt ungäfer...
På det coola långa enkelt färgade ackord (sus-4or, 9or), distar till i attacken som sedan hänger 1-2 takter i sin kompressor. Hals eller mitt-mik, inget ägg...
/Hasse (bättre studiolös än rådlös... eller :unsure:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida