Kontrollrummet

ynot.....no strings attached......uppdaterd

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
.no strings attached.
har haft ledigt o tid i helgen ;)
mp3....5,20 mnin
com prod mmm tony topp
ja tröttar ut er . men vore roligt med lite synpunkter på ljud bild o sång tal ....
 
vassmusic.com/stringathatched Rendered.mp3

uppdaterad med vanssingre sång o brake

   detta är länken
« Senast ändrad: 26.06.2007, 12:33:27 by ynot »
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ok Tony!

Du har haft "leding" i helgen skriver du, led på vadå? gräsklippning?:P, antar att du menar ledigt, och det första man hör när låten drar igång är en jäkla gräsklippare :D :lol:Sikken ledighet :D Och så står det "no strings attached" men jag tycker att det stringar på riktigt ordentligt. Jag kan väl åxå anta att detta alster ingår i nån serie av alster, för annars är jag ute å cyklar.

Ska nog ta o lyssna lite senare på nytt när midsommarångorna har lagt sig, nu känns detta lite virrigt, ljuden, sounden e helt okei, inget som sticker upp, utom gräsklipparskrället (det betyder jobb)  :P Texten e lite svårtydd på sina ställen och lite så där försiktigt svengelskt uttal, om du försöker övertyga nån till nånting så borde det låta mer övertygande.

Detta är som att lyssna på en video, ger många inre synbilder, semester med gräsklippning, lite T-bana, kanske lite spacetripp, soptipp ... :)

Nu måste jag nog lägga mig,

wir hören :)


h.  JOhan

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
kommer nog lägg aom tal sången i morgon eller ja idag kanske fruga sov i rummet brevid så man fick hålla igen o så kanske skaffa en text oxå ;)
tack för tankar mhan..
att leva är att dö


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kanske dubblera refrängen på slutet med tonartshöjning?
Skämt åsido, känns som med flera av dina alster att du balanserar på knivseggen mellan
geni och vansinne. Jag hänger gärna med ut på djupt vatten, det vet du men behöver några sjömärken, texten t ex, hör bara fragment... Jag tycker desperationen i gitarrspelet kontrasterar skönt mot synthstråkarna (UAD sa du?).
Försöker hitta stämningen i detta och på slutet blir det som måndagmorron igen. Man hittar inte nycklarna, hinner inte äta frukost och har sovit alldeles för lite. Ingen vaggvisa precis alltså men det är alldeles för sent för det.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


DåligtGehör

  • Gäst
En mycket bra grund för rösten att framträda mot. En bas som är lite ostyrig men ändå stabil, stråkar och trummor. Ca: 0:48 kommer en gitarr in och det låter helt riktigt bra. Ca: 1:03 så börjar mer "skumma" saker att hända och höjer stycket ytterligare.

Sen kommer min spontana reaktion. Jag ville bara ha det kysst och smekt av dessa infall - åtminstone till en början. Men nu blir hela fortsättningen inlindad i diverse ljud och händelser. Även om jag tycker att mycket av det är bra så känns det som det blir lite för mycket ibland och bl.a. rösten blir lidande. Lite mer återhållsamhet och att stycket återfår sin ursprungliga karaktär då och då?


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
uppdaterad med vanssinigre sång o brake

   detta är länken
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Nu börjar sammelsuriet ta form. Lite svårt att säga tidsmässigt, får inte låten ladda till min spelare, men första delens sång är lite hård på sina ställen, volymmässigt. Annars är det fin balans mellan alla ljud, snyggt gitarrlir, basen har ett fantastiskt och bitande sound. En enormt utdragen cymbal, efter braket, den längsta jag hört, funkar snyggt.

Enda som stör lilla örat mitt är sångduon vid braket, ett litet men störande dist, kanske det är planlagt men gillar det ej.

Good work Tnoy :)

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
lyssnat efeter disten hitrtar den inte men visst tar det lite mer form nu

tyack för en andra lyssning....tnoy
att leva är att dö