Forum > Färdiga produktioner

Turn off your television - Long walk

(1/6) > >>

Yllet:
LÅTNAMN: Long walk
ARTIST/GRUPP: Turn off your television
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 3,51 min
KOMPOSITÖR: Yllet
PRODUCENT: Yllet
EV. MEDVERKANDE: Stellan Klint (Bas), Erik Willman (Trummor och kör)
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3

Hemsida: www.turnoffyourtelevision.se

[mp3=200,20,0,left]http://jon.rinneby.se/musik/Long_walk_mp3.mp3[/mp3]

Var ett tag sedan jag postade något på forumet, men här kommer i alla fall en låt från vår kommande platta.

mvh Jon

aROCKER:
Snyggt!
Måste lyssna fler ggr för att känna på hur stark melodin är.

Men...jag vill inte ha sångarens tunga och läppsmackande/klickande inne i mitt jävla öra, hehehe!
Går det inte att lugna ner tresholden på kompressorn eller gate på det hela.
Knappt så att David Coverdale tillåts att göra en såndär grej och i denna "vissång" blir det brutalt jobbigt.

Bra ljud och mix i övrigt.

Yllet:

--- Citat från: aROCKER skrivet 18.04.2012, 15:20:21 ---Snyggt!

Men...jag vill inte ha sångarens tunga och läppsmackande/klickande inne i mitt jävla öra, hehehe!
Knappt så att David Coverdale tillåts att göra en såndär grej och i denna "vissång" blir det brutalt jobbigt.

--- Slut citat ---

Ang sångljudet är det fullkomligt medvetet, sen är man ju olika tolerant också. Jag är väldigt inspireread av tex Mark Linkous (Sparklehorse) sätt att mixa, därav det lite påträngande soundet. Strävan har varit att komma långt ifrån "vissången" och (om man så önskar) det lättlyssnade.

Tack för inlägget!

mvh Jon

aROCKER:

--- Citat från: Yllet skrivet 18.04.2012, 15:26:47 ---

--- Slut citat ---

Ang sångljudet är det fullkomligt medvetet, sen är man ju olika tolerant också. Jag är väldigt inspireread av tex Mark Linkous (Sparklehorse) sätt att mixa, därav det lite påträngande soundet. Strävan har varit att komma långt ifrån "vissången" och (om man så önskar) det lättlyssnade.

Tack för inlägget!

mvh Jon

--- Slut citat ---
Vis-sång är fel uttryck av mig, jag syftar snarare på den minimalistiska instrumentaliseringen, att det är naket.
Förstår att du är ute efter det där...fast jag känner att det blir lite "amatör" över det i detta fall...annars är detta hur bra som helst.
Men detta är ju högst personligt...du är nog rätt ute enligt många.
Rock on!

Yllet:

--- Citat från: aROCKER skrivet 18.04.2012, 16:15:34 ---
--- Citat från: Yllet skrivet 18.04.2012, 15:26:47 ---

--- Slut citat ---

Tack för inlägget!

mvh Jon

--- Slut citat ---
Vis-sång är fel uttryck av mig, jag syftar snarare på den minimalistiska instrumentaliseringen, att det är naket.
Förstår att du är ute efter det där...fast jag känner att det blir lite "amatör" över det i detta fall...annars är detta hur bra som helst.
Men detta är ju högst personligt...du är nog rätt ute enligt många.
Rock on!

--- Slut citat ---

Fler som håller med om detta? Såfall kanske jag får tänka om ;)

mvh Jon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion