Nostalgitripp bigtime i introt!
har lyssnat ett par varv och har lite generella kommentarer mest.
Låten är genomarbetad, solid i sin hela form som svensk syntlåt, och på det hela taget bra. Lustans lakejer lät bra mycket sämre sist jag såg dem på tv. men...
Nu råkar jag veta att du är ute efter skoningslöst gnäll, så då kör vi.
Sången.
Känns för oengagerat, även om genren är berömd för klena sånginsatser (!) så tror jag ni har grundförutsättningar att göra mycket bättre. Det känns som det är lite för låg tonart för sångaren, som om han kontrollen tappas ltie. Kanske kan höja lite, eller testa lite viskningsläge eller på annat sätt ändra. En oktav upp, en dub kanske ?
"det blir en lång natts färd mot dag" sjungs med samma lojhet som resten. Mer dynamik! "har jag tappat all tänkbar kontroll" är ju inget man normalt reflekterar över medans man diskar eller kollar på nyheterna?

Man blir smågalen, det är ju inte riktigt bra. Ett lite mer desperat uttryck (eller känslomässigt iaf) mer i såna passager än "med pengar får du allt".
Lev ut texten i sånguttrycket!
Sen älskar jag "farväl vinter" genom strandradion.
Minsta möjliga ändring: dubba refräng, gärna en oktav upp. Alternativt klipp utr spngen, effekta den rejält, smala av frekvenserna (skär uppe nere) och dra bakom i nåt typiskt 80-talsreverb eller nåt.
Arr:
Oerhört snyggt gjort! Gillar trummor och basar, slingljud och effekter. Trots eller tack vara det finns ingen riktig punch i låten. På exakt samma sätt alla band på 80-talet hade problem

Vad trro du om att lägga på ett mer modernt trumkomp? kanske kan krispa till det hela utan att flytta från denna trevliga genre.
Sen har du hittat påde helt tidsenliga syntslingor i refrängen, men ändå helt egna. Jättebra!
Jadu, mycket skitsnack härifrån, men har iallafall skrivit av mig. Låten snurrat hela tiden, och nu börjar den sätta sig riktigt bra. Bra melodi i vers och refräng men för liten intensitetshöjning i refrängen i min smak.
Annars blir jag avundsjuk på din förmåga att placera låten så rätt! fan så gott jobbat:
Skickar en länk till våra husgudar, dm, photographic. en i mångd och mycket bedrövlig låt

som änså lyckas flyga i andra versen på grund av en liiiiten intensitetshöjning i bakgrunden. Bra exempel på att dubba en oktav upp oxo...
Tänk sången på behind the wheel oxo, i versen....
Starkt jobb!