Forum > Demolåtar
1up-För alla dagar - Nu i version 2
Dividend:
Jag börjar gilla din ickearga softrapp ju mer jag lyssnar. Det funkar till den softa texten ;)
Och arret är soft. Kanske lite mer fills på trumljuden? De är inte softa nog tycker jag. Ska jag rappa den softa refrängtexten några gånger så har du en kör? ;)
MaxB:
Du har lätt för att skapa små melodier som har sköna hookar, så även i den här dängan.
Jag vet inte vad det är men jag har lite svårt för rytmiken i framförandet av sången/texten.
Men det är inte en musikstil som jag brukar lyssna på så jag vet nog inte hur det egentligen ska vara, kan bara uttala mig från min eget begränsade musiköra.
Harmonica mike:
Klart bättre Sevenupen.
Nu är det dags att starta motorsågen:
Nu börjar det likna en rätt skön dänga.Om jag var du så skulle jag höra mig för om sångare/sångerska på detta.Texten du läser upp är dåligt synkad mot låten,men skulle kunna gå att skriva om för att passa låten/rytmen.Hör med marre om hon har tid/lust att ta tag i denna..Jag hade gärna hjälpt till om jag inte hade haft så förbaskat mycke nu..men som sagt,nu skall det dit sång då blir detta kanon!
Du kan ju kapa bort nån runda ur arret så inte låten blir för lång..Tänkte dock inte på det då jag lyssnade :wacko: :)
Mike
aROCKER:
Varför inte dubba upp sången på ref!? (plus dra igång nåt instrument till...så man känner separation från det övriga, behöver inte vara nåt våldsamt, tickande shaker brukar vara mitt stående tips som får allt att svänga till utan att det blir "rajraj")
Sedan, plugga in texten rejält...det blir nyhetsuppläsning, frasera hårdare.
Det behöver inte vara arg rap bara för att du får det att låta lite mer som att du menar vad du sjunger.
Lyssna in Just D
Skön melodi och varm, lite småkaxig röst som kan bli mycket mycket bättre om du verkligen lägger ner tid på att sätta orden och rytmen...ta dig även tid att byta ut ord men du behåller innebörden så det kan bli lite mer "flow".
slipperman:
--- Citat från: aROCKER skrivet 13.04.2012, 10:27:17 ---Sedan, plugga in texten rejält...det blir nyhetsuppläsning, frasera hårdare.
Det behöver inte vara arg rap bara för att du får det att låta lite mer som att du menar vad du sjunger.
Lyssna in Just D
Skön melodi och varm, lite småkaxig röst som kan bli mycket mycket bättre om du verkligen lägger ner tid på att sätta orden och rytmen...ta dig även tid att byta ut ord men du behåller innebörden så det kan bli lite mer "flow".
--- Slut citat ---
Bra formulerat. 1up, Det var lite det jag var ute efter när jag försöke kommentera förut också, men jag fann inte orden.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida