Forum > Demolåtar
1up-För alla dagar - Nu i version 2
1up:
Jobbade hela natten med denna. Finns många flaws just nu.
Verkar upplägget vettigt? Text ok? Feeling?
Tack för inputs mina vänner. :)
V2:
Lite längre, lite mer text, lite omredigerat. Borde jag kapa låten kortare?
Ett typ stick ditlagt som låter sådär.
Sången fått stereo-reverb istället för mono
Sångpartier omsjungna
En mycket viktig ljudeffekt som gör låten av ett städ är tillagt mot slutet av låten då jag sjunger "stål".
Bättre, sämre?
slipperman:
Nu är inte detta min hemmagenre, men icke förty. Texten i refrängen verkar ju avpassad för att stämma överens med rytmen i låten, men den framförs inte så. Drar du medvetet på refrängraderna så att de inte skall bli för rytmiska? Annars tror jag att det hade passat bra och att du kanske drar ner tempot lite för att få lite mer tyngd (om det är den känslan du är ute efter).
1up:
--- Citat från: slipperman skrivet 10.04.2012, 10:56:18 ---Nu är inte detta min hemmagenre, men icke förty. Texten i refrängen verkar ju avpassad för att stämma överens med rytmen i låten, men den framförs inte så. Drar du medvetet på refrängraderna så att de inte skall bli för rytmiska? Annars tror jag att det hade passat bra och att du kanske drar ner tempot lite för att få lite mer tyngd (om det är den känslan du är ute efter).
--- Slut citat ---
Tackar för lyssning. Det är möjligt det är of sync. Hör inte det, får låta liten vila lite. Jag tycker det låter bra men men er ofta lite blint för egna alster.
Harmonica mike:
Jorå,inte så tokigt tänkt/lirat.Genren är långt från min hemmahamn där i mississippideltat nånstans.Men jag skriver lite ändå..
Det blir lite enformigt med text/arr efter ett tag.Bryt av med nåt annat sedan in med mer text till grundbeatet så blir det mera låt än evighetsloopkänsla.
Nu är det ju inte min genre så det kanske skall vara så här..men men jag tyckte lite :)
Mike
1up:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.04.2012, 12:15:54 ---Jorå,inte så tokigt tänkt/lirat.Genren är långt från min hemmahamn där i mississippideltat nånstans.Men jag skriver lite ändå..
Det blir lite enformigt med text/arr efter ett tag.Bryt av med nåt annat sedan in med mer text till grundbeatet så blir det mera låt än evighetsloopkänsla.
Nu är det ju inte min genre så det kanske skall vara så här..men men jag tyckte lite :)
Mike
--- Slut citat ---
Det är fritt fram att tycka. :)
Funderade först om jag skulle skriva respons i rim, men skippar det. :)
Det är väl en rätt och riktig kommentar. Jobbar på mer text nu faktiskt. Ska försöka få in ett lite annorlunda parti som inte låtar so en helt annan låt. Vilket kan hända mig ibland.
Ha en bra tisdag. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida