Kontrollrummet

sämre ljud på myspace...

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad brynte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
    • andreasbryntesson
skapade äntligen ett konto på myspace häromdagen!:-)
la upp 2 låtar, men blev väldigt besviken, när jag hörde hur dom lät, så jag tog bort dom igen, så fort som möjligt!:-(
komprimeras låtarna så kraftigt på myspace, att ljudet blir kasst, så skiter jag nog i det, tror jag:-(
kan det vara nån inställning eller nåt, som jag missar, eller ska det verkligen vara på det där viset?
there's no fate but what you make...
www.andreasbryntesson.com


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
MySpace har en bitrate på högst 96kbps när dom streamar. Det minsta man kan begära för att få en hyffsad mp3 kvalité som iaf är något lyssningsbar är 128kbps. Men 256kbps är ju att rekommendera och Spotify t.ex har 320kbps till sina premiumanvändare.

Men annars är det som Wernis säger. MySpace för en tynande tillvaro och minskar i antalet aktiva medlemmar varje dag. Soundcloud(128kbps/streamat) och ReverbNation(ändrar inte din bitrate vid streaming men har en filgräns på 8Mb) är nog dom två största idag att lägga upp och promota sin musik på.
« Senast ändrad: 08.04.2012, 19:15:50 by jonnerstone »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
MySpace har en bitrate på högst 96kbps när dom streamar. Det minsta man kan begära för att få en hyffsad mp3 kvalité som iaf är något lyssningsbar är 128kbps. Men 256kbps är ju att rekommendera och Spotify t.ex har 320kbps till sina premiumanvändare.

Men annars är det som Wernis säger. MySpace för en tynande tillvaro och minskar i antalet aktiva medlemmar varje dag. Soundcloud(128kbps/streamat) och ReverbNation(ändrar inte din bitrate vid streaming men har en filgräns på 8Mb) är nog dom två största idag att lägga upp och promota sin musik på.

För 29,95 USD får man 100 MB per låt på RN... :) EDIT: Per år..
« Senast ändrad: 08.04.2012, 19:34:12 by Clemens »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kan tipsa om Ubetoo också som jag kör. Ca 300 kr per år för ett distributionskonto där man förutom vanlig streaming från deras sida även kan ladda upp till 600 (påstår dom) webbutiker, inkl. Spotify.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kan tipsa om Ubetoo också som jag kör. Ca 300 kr per år för ett distributionskonto där man förutom vanlig streaming från deras sida även kan ladda upp till 600 (påstår dom) webbutiker, inkl. Spotify.

Hur funkar det? Man kan väl knappast ladda upp hur många låtar som helst på Spoten för 300 kr ?


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kan tipsa om Ubetoo också som jag kör. Ca 300 kr per år för ett distributionskonto där man förutom vanlig streaming från deras sida även kan ladda upp till 600 (påstår dom) webbutiker, inkl. Spotify.

Hur funkar det? Man kan väl knappast ladda upp hur många låtar som helst på Spoten för 300 kr ?
Jo, vad jag vet finns ingen spärr.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kan tipsa om Ubetoo också som jag kör. Ca 300 kr per år för ett distributionskonto där man förutom vanlig streaming från deras sida även kan ladda upp till 600 (påstår dom) webbutiker, inkl. Spotify.

Hur funkar det? Man kan väl knappast ladda upp hur många låtar som helst på Spoten för 300 kr ?
Jo, vad jag vet finns ingen spärr.


Låter som om man borde göra ett byte.... :D


Utloggad brynte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
    • andreasbryntesson
ok, då förstår jag varför låtarna lät skit på myspace, men väldigt synd att det är på det viset, tycker jag:-(

tackar som tusan, för förslagen på bra alternativ:-)
eftersom jag, först nu, öppnar konto på myspace, kanske ni förstår, att jag inte riktigt har hängt med i den där utvecklingen;-/

ska kolla upp alla 3 alternativen:-)
there's no fate but what you make...
www.andreasbryntesson.com