Love Angels
Egentligen hade jag en ung tjej utanför KR på det här som kaxigt sa att hon visst kunde lägga något. Jag har hört henne sjunga i bilen och på några fester så absolut - men dagen innan hon skulle sjunga fick hon stora MickFrossan -något jag borde ha kunnat räkna ut.
Första gången en tjej ska sjunga med lurar och mik så funkar det ju bara inte förrän efter tråttilåtto övertalningar och en massa trug. Den diskussionen har man liksom haft 10-15 ggr. Så det är helt och hållet mitt fel som inte kommer ihåg hur det ska vara! Känns det möjligen igen?
När dom väl har satt första låten så får man ju begära besöksförbud typ.

I alla fall jag hade redan en manlig sångare från KR och skickade i panik en förfrågan till Girly som kom in som en räddande ängel - hon tog tag i texten också så det var full fart - du är en riktigt bra sångerska på alla plan Lena. Sedan fick jag lite smisk för att jag inte kunde höra en fasförskjutning som var lika stor som Grand Canyon ungefär - nåja det reddes ut.
Den manliga sångaren då vart tog han vägen? - Jo jag fick nyss ett mail att han sätter den om några dagar

Skrev tillbaka att loppet var kört och att jag sjungit in på Hooken för att åtminstone få det till en duett rent tekniskt.
Jaja så det kan gå. Ber om ursäkt för mitt mindre bra pålägg men låt nu inte det överskugga Lenas insats på sång som är grymt dynamiskt och skönt.
Perowitch hade gjort en annan tolkning av låten så jag lät det hela bli en hybrid - efter 100 är det en helt annan stil med betydligt mer ös om ni lyssnar. Nästan helt Perowitchiskt - men jag tycker båda varianterna har sina fördelar. Thnx Perre
TEXT
LOVE ANGELS
When your heaven looks cold and dark
And when you suffer from a broken heart
Don’t despair the help is not so far away – no, not far away
I think you already know who I am
Offering to be your guide and friend
To be there and assist you, if you let me I could bring you life again
Maybe even offer you a cure for your pain
We are the angels of love
We hear every cry coming from your soul
We are the angels of love