Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - Inget På Mitt Bord

<< < (2/8) > >>

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 02.04.2012, 00:39:32 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 01.04.2012, 23:45:20 ---Hä ä vackert, det här! Eftersom ni är proffs slänger jag in den här funderingen också:
Ska texten korrigeras eller ska det sjungas om? Hehe, hittade en liten detalj där  :wub:

det lilla jag har vetat
det har jag redan glömt

den lilla jag har vetat
den har jag redan glömt

--- Slut citat ---
Va..? Hon sjunger ju "det" och inte "den" - fast det sista "drömt" kom inte med eller drunknade och det tycker jag var synd sen kan man ju fejda ut som ni har gjort - tycker det funkar.
Skön lyftning i mitten ja.
Skulle vilja ta en sejdel med Stefan någon gång där han får förklara texten :D

--- Slut citat ---

Inte i början av sista versen ...  :wub:
Åsa, kan du förklara?

Dividend:
Nu gjorde ni en sån där gullig låt igen. Fin dynamik!

Depp-text :D

cykeln:

--- Citat från: Eddi skrivet 02.04.2012, 00:39:32 ---Skulle vilja ta en sejdel med Stefan någon gång där han får förklara texten :D

--- Slut citat ---
Det hoppas jag kan bli verklighet någon gång!
Jag brukar ta två stora Visby Weiss per vers  :D
Men jag kan bjuda på en hint - Om man någon gång tappat lusten eller greppet, känt att man inte duger, hur man än gör så blir(känns) det fel - då tror jag man förstår vad texten handlar om.

Jay Thomas:
Fint som snus detta! :)
Av någon anledning föll jag betydligt djupare för denna än för "Regn". Kanske är det lite Irländsk/Skotska inslaget med crescendot som gör det? Mycket bra i mina öron/örot! :D

Jocke:
Stråkpartiet är helt underbart! Väntade nästan omedvetet på det efter en passage i sången som gick ner när jag förväntade mig upp - som ett förebåd om vad som komma skulle... :) Snyggt jobbat (men annat var inte att förvänta sig)! ;-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion