Kontrollrummet

Fan också. Nån måste rädda mig från jazzträsket....

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ingen röd tråd. Förutom räkornas små spröt som dröjer sig kvar i bubbelvinet. Skål och trevlig helg. Detta blev efterrätten. Tyck den som vill.  :D
« Senast ändrad: 07.03.2021, 12:55:54 by Wernborg »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Nemen det var väl kul. Svårt att jamma med sig själv men detta låter dialogaktigt som ett jam skall göra. Enda sättet att komma från träsket är nog att spela sig ur det och det gör du bra.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Ingen röd tråd. Förutom räkornas små spröt som dröjer sig kvar i bubbelvinet. Skål och trevlig helg.

...hmm halvfärdiga demos... Finns ingen kategori för ofärdiga musiker?  :lol:

Kul och over the top! Extra allt och plusmeny, kaffe och stor j-vla chokladmunk till! :)
« Senast ändrad: 30.03.2012, 23:21:20 by HasseFX »


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Låter som en stundens självjam - mycket taggtråd som kommer ut här!
Riktigt cool!
Snygtt riff som inleder.
Snygga löpningar på greppbrädan.
Gillar ilskan här!
och avslutningen ryker ordentligt
Gruvligt bra livekonsert!


Du är långt bortom räddning ..  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Lysande bra jam !!!!
Kul och spännande att lyssna på.
Diggar detta.

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nemen det var väl kul. Svårt att jamma med sig själv men detta låter dialogaktigt som ett jam skall göra. Enda sättet att komma från träsket är nog att spela sig ur det och det gör du bra.
Risken är ju att man bara maler på i samma fotspår gång till annan. Tack ska du ha.

Ingen röd tråd. Förutom räkornas små spröt som dröjer sig kvar i bubbelvinet. Skål och trevlig helg.

...hmm halvfärdiga demos... Finns ingen kategori för ofärdiga musiker?  :lol:

Kul och over the top! Extra allt och plusmeny, kaffe och stor j-vla chokladmunk till! :)
Ofärdiga musiker.  :lol: :lol: :lol: Kommer garva hela helgen åt den. Jo fan, den kategorin skulle jag gärna fylla med trådar.

Låter som en stundens självjam - mycket taggtråd som kommer ut här!
Riktigt cool!
Snygtt riff som inleder.
Snygga löpningar på greppbrädan.
Gillar ilskan här!
och avslutningen ryker ordentligt
Gruvligt bra livekonsert!


Du är långt bortom räddning ..  :D
Visst är det återigen stunden som är den store kompositören. Jag gillar honom. Även om det så klart vore roligare med ett gäng andra att tillverka stunden tillsammans med. Studion har ju begåvats med ett trumset nu så kanske man kan jamma hemma lite på sikt. Utom räddning  :wub:

Lysande bra jam !!!!
Kul och spännande att lyssna på.
Diggar detta.

mvh
Tackar så mycket.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jazzträsk är fel ord - det låter som fusion 70-tal men MYCKET bättre. J*kligt snyggt med orgeln till höger bland allt det andra. Vet inte om det går att utveckla genren men det tycker jag nog att du har gjort - fortsätt så.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Sånt här är så mycket roligare att lira än att lyssna på... inget ont menat - det är mycket kompetent genomfört! :) Själv skulle jag inte längre orka med en platta i den här genren från början till slut... En låt så här kan vara kul men du staplar ju detaljer, riff, rytmer mm på varann som skulle räcka till ett helt album om du drog dig bara en aning åt rockhållet! Där tycker jag att sådana här grejer kan vara "detaljen som gör låten"! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jazzträsk är fel ord - det låter som fusion 70-tal men MYCKET bättre. J*kligt snyggt med orgeln till höger bland allt det andra. Vet inte om det går att utveckla genren men det tycker jag nog att du har gjort - fortsätt så.

Ja, det är kanske inte är jazz. Skit samma. Orgeln där är en vanlig synt. Tack för feedback.

Sånt här är så mycket roligare att lira än att lyssna på... inget ont menat - det är mycket kompetent genomfört! :) Själv skulle jag inte längre orka med en platta i den här genren från början till slut... En låt så här kan vara kul men du staplar ju detaljer, riff, rytmer mm på varann som skulle räcka till ett helt album om du drog dig bara en aning åt rockhållet! Där tycker jag att sådana här grejer kan vara "detaljen som gör låten"! :)
Och jag håller med om allt. Kanske är det ett sätt att skriva låtar. Att spela in sånt här och sedan leta riff och renodla till "riktiga" låtar. Tack för ärlig feedback.


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Sånt här är så mycket roligare att lira än att lyssna på... inget ont menat - det är mycket kompetent genomfört! :) Själv skulle jag inte längre orka med en platta i den här genren från början till slut... En låt så här kan vara kul men du staplar ju detaljer, riff, rytmer mm på varann som skulle räcka till ett helt album om du drog dig bara en aning åt rockhållet! Där tycker jag att sådana här grejer kan vara "detaljen som gör låten"! :)
Och jag håller med om allt. Kanske är det ett sätt att skriva låtar. Att spela in sånt här och sedan leta riff och renodla till "riktiga" låtar. Tack för ärlig feedback.

Ja, kanske är det ett sätt... jag skulle också vilja lära mig skriva så! :) När jag har "flow" kommer det så många idéer att jag har lite svårt att välja vad som ska vara med så det vill gärna bli för mycket...  :rolleyes:
https://soundcloud.com/jockepocke-1



Utloggad Mein

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 305
  • Who loves ya, baby?
    • Visa profil

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Inte ska nån rädda dej från detta ljuvliga jazz-fusionträsk, det får inte under några omständigheter ske :D

Det är så mycket pulserande liv i såna här jam, en riktig kick-upplevelse, framförallt appellerar det här  musiker som lirat live i band  tror jag..finns en hel del igenkänning från såna här kreativa musikstunder då man bara ger järnet..och följer med i flödet..där kan allt hända..mmm :P
Jag tror det är både terapeutiskt välgörande och kan kicka igång till nya låtar av sånt här.

Skitbra :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
 :lol: Ballt! Måste ha denna i min dammsugningsspellista. Tack
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Sant. Det låter som en dialog både i helhet och i detaljerna och det är det få som klarar ensamma. :D
Även huvudstämman låter dialogartad.

Blir glad. Sparar denna.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hah! Det här var ju stencoolt! :)
Tackar så mycket!

Diggar! Verkligen skitbra!
Tnx. Kul att det diggas!

Inte ska nån rädda dej från detta ljuvliga jazz-fusionträsk, det får inte under några omständigheter ske :D

Det är så mycket pulserande liv i såna här jam, en riktig kick-upplevelse, framförallt appellerar det här  musiker som lirat live i band  tror jag..finns en hel del igenkänning från såna här kreativa musikstunder då man bara ger järnet..och följer med i flödet..där kan allt hända..mmm :P
Jag tror det är både terapeutiskt välgörande och kan kicka igång till nya låtar av sånt här.

Skitbra :wub:

/Marre
Tack för uppmuntran. Jag ska nog fasen prova det nån gång att leta ideer från ett "jam".

:lol: Ballt! Måste ha denna i min dammsugningsspellista. Tack
Grymt. Städlistorna är ju dom bästa!  :D

Sant. Det låter som en dialog både i helhet och i detaljerna och det är det få som klarar ensamma. :D
Även huvudstämman låter dialogartad.

Blir glad. Sparar denna.
Vad kul att det låter som fler än mig. Är ju lite av iden med en sån här bit.

Ja, kanske är det ett sätt... jag skulle också vilja lära mig skriva så! :) När jag har "flow" kommer det så många idéer att jag har lite svårt att välja vad som ska vara med så det vill gärna bli för mycket...  :rolleyes:
Hahaha. Less is more kan ju inte stämma nej. Det måste vara "More is more" som är det enda rätta.  :D


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Grym låt med grymt drag. Sugande och härligt. Lite mindre busy stundtals kanske vore bra.

Trummorna kan komma fram mer. Andra stämmor briljerar mer.

Tack för en bra låt.