Kontrollrummet

Clemens - Remix Kesha - Animal

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil



LÅTNAMN: Animal
ARTIST: Kesha
REMIX: Clemens
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 4:36
KOMPOSITÖR: Kesha
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3

http://www.reverbnation.com/artist/artist_songs/409566

Lite mer remix.. Gillar verkligen sångmelodin på denna, men tyvärr var sångfilen lite halvtaskig, Skumt ljud speciellt i refrängen dessutom tonvis med reverb. Albumet kom 2010 och Kesha hade tydligen över 200 låtar inför inspelningen. Proddad av D. Luke och Max Martin. Testade och gjorde om låten till lite laidback å andra harmonier. Ursprunget är grymt bra, men kul att göra i alla fall.. :)

I am in love,
With what we are,
Not what we should be.

And I am,
I am starstruck.
With every part,
Of this whole story.

So if it's just tonight,
The animal inside,
Let it live and die.

Like it's the end of time,
Like everything inside,
Let it live and die.

This is our last chance,
Give me your hands.
'Cause our world is spinning at the speed of light.
The night is fading, heart is racing.
Now just come and love me like we're gonna die.

Oh.

I'm not asleep, I'm up for the fight
Into the magic.
And I don't, want the concrete.
I am alive.
Comes with the tragic.

So if it's just tonight,
The animal inside,
Let it live and die.

This is our last chance, Give me your hands.
'Cause our world is spinning at the speed of light.
The night is fading, heart is racing.
Now just come and love me like we're gonna die.

Oh.

Oh.
Da da da da da da.
Oh.

This is our last chance, Give me your hands.
'Cause our world is spinning at the speed of light.
The night is fading, heart is racing.
Now just come and love me like we're gonna die. Oh.

Oh. Oh. Oh.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ojdå C ingen kommentar ännu.
Hm.. jag tänkte att den här gången ska jag lyssna på orginalet först vilket jag gjorde. Det handlar ju om två olika låtar är min spontana kommentar.

Vete 17 var du får sångspåren ifrån men du måste ju ha haft dom rena för att kunna göra nåt sånt här. Jag tycker din remnix är bra men jag väntar hela tiden på att den ska bursta ut i något vilket den inte gör, takterna är halvtakt när den väl accentueras - men remixen är inte dålig för det utan lyfter snarare hennes röst på ett bätrtre sätt. I orginalet är det mera dunk-dunk för dansgolvet och jag kan tänka mig att den uppskattas mera av det kriteriet.

Enkelt uttryckt din remix är bra emedan originalet är mer dance - bra gjort hur som helst.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Snyggt som attan. Håller med om att det är en jäkligt bra sångslinga på denna. Jag gillar att du inte drar den mot "four on the floor" hållet, originalet sköter det bra nog tycker jag. Refrängen känns mer ledsen och melankolisk med dina harmonier och det är ALDRIG fel. Som du säger så är sången på versen dränkt i reverb och dom har ju i originalet feta mattor som gör att det det passar in och blir väldigt ambient. Jag tycker att du också bör lägga till någon eller några goa mattor på verserna så att reverbet inte känns malplacerat. Anpassa prodden lite efter det material du har att utgå ifrån. Allvarligt...prova!!  :) Det är nämligen det enda som sänker din remix. Annars är den bättre på alla plan tycker jag!

Skicka gärna ett PM nästa gång du hittar ett sångspår att göra remix på. Jag vill också prova  :D

Micke
« Senast ändrad: 31.03.2012, 19:23:42 by jonnerstone »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ojdå C ingen kommentar ännu.
Hm.. jag tänkte att den här gången ska jag lyssna på orginalet först vilket jag gjorde. Det handlar ju om två olika låtar är min spontana kommentar.

Vete 17 var du får sångspåren ifrån men du måste ju ha haft dom rena för att kunna göra nåt sånt här. Jag tycker din remnix är bra men jag väntar hela tiden på att den ska bursta ut i något vilket den inte gör, takterna är halvtakt när den väl accentueras - men remixen är inte dålig för det utan lyfter snarare hennes röst på ett bätrtre sätt. I orginalet är det mera dunk-dunk för dansgolvet och jag kan tänka mig att den uppskattas mera av det kriteriet.

Enkelt uttryckt din remix är bra emedan originalet är mer dance - bra gjort hur som helst.

Ja.. vill man hitta sångspår så googlar man "acapella kesha" tex. Ligger en hoper på Soundcloud oxå. Finns även en obskyr sida som bara slänger upp sångspår, men man får vara snabb för dom stängs ner ganska fort. 
Bribedant är lite orolig för att man skall får gratis transport  å logi  "over there"  :D Halvtakt är det inte, däremot ligger sången i baktakt, tror jag det är  :unsure: i slutet..  :)

EDIT : Tror föresten att sången är rippad, skumt diskantrassel i refrängen och lite avarter kan jag tycka. Brukar undvika såna spår men fick passera denna gång... :)
 
« Senast ändrad: 31.03.2012, 21:26:02 by Clemens »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Snyggt som attan. Håller med om att det är en jäkligt bra sångslinga på denna. Jag gillar att du inte drar den mot "four on the floor" hållet, originalet sköter det bra nog tycker jag. Refrängen känns mer ledsen och melankolisk med dina harmonier och det är ALDRIG fel. Som du säger så är sången på versen dränkt i reverb och dom har ju i originalet feta mattor som gör att det det passar in och blir väldigt ambient. Jag tycker att du också bör lägga till någon eller några goa mattor på verserna så att reverbet inte känns malplacerat. Anpassa prodden lite efter det material du har att utgå ifrån. Allvarligt...prova!!  :) Det är nämligen det enda som sänker din remix. Annars är den bättre på alla plan tycker jag!

Skicka gärna ett PM nästa gång du hittar ett sångspår att göra remix på. Jag vill också prova  :D

Micke

Vete tusan om man pallar ( eller så gör jag det ) ändra i verserna, måste i så fall göra om hela låten tror jag ,för att den inte skall sega ihop totalt. Håller med om att reverbet förtar i verserna, man skulle ju helst haft en torr krispig delayad variant där  :D
Eller skaffa en sådan här http://studio.idg.se/2.1078/1.440608/ta-kontroll-over-reverbklangen  Det ultimata verkygen för tjuv å rackaspel...kul att du gillar!  :)


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Ojdå C ingen kommentar ännu.
Hm.. jag tänkte att den här gången ska jag lyssna på orginalet först vilket jag gjorde. Det handlar ju om två olika låtar är min spontana kommentar.

Vete 17 var du får sångspåren ifrån men du måste ju ha haft dom rena för att kunna göra nåt sånt här. Jag tycker din remnix är bra men jag väntar hela tiden på att den ska bursta ut i något vilket den inte gör, takterna är halvtakt när den väl accentueras - men remixen är inte dålig för det utan lyfter snarare hennes röst på ett bätrtre sätt. I orginalet är det mera dunk-dunk för dansgolvet och jag kan tänka mig att den uppskattas mera av det kriteriet.

Enkelt uttryckt din remix är bra emedan originalet är mer dance - bra gjort hur som helst.

Ja.. vill man hitta sångspår så googlar man "acapella kesha" tex. Ligger en hoper på Soundcloud oxå. Finns även en obskyr sida som bara slänger upp sångspår, men man får vara snabb för dom stängs ner ganska fort. 
Bribedant är lite orolig för att man skall får gratis transport  å logi  "over there"  :D Halvtakt är det inte, däremot ligger sången i baktakt, tror jag det är  :unsure: i slutet..  :)

EDIT : Tror föresten att sången är rippad, skumt diskantrassel i refrängen och lite avarter kan jag tycka. Brukar undvika såna spår men fick passera denna gång... :)

Tja, håller själv på att snoka efter en speciell låt som multitrack, dvs nån tekniker har snott med sig alla wav filer från en studiosession och lagt ut. Har redan Beatles Sgt. Pepper's album i 4 kanaler, helt makalös, och en del Queen låtar. Jag får kanske följa med i en orange overall till copyrightens förlovade land. Men ioförsig har jag inte tänkt göra ny musik till Lucy in the Sky with Diamonds :lol:
Fast jag har använt Ringos trumlir en gång  :ph34r:

Har inte hört Kesha originalet men gissar den inte har samma drama som din version. Låter snyggt.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
"Har redan Beatles Sgt. Pepper's album i 4 kanaler"

WoW :wub:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Snyggt som attan. Håller med om att det är en jäkligt bra sångslinga på denna. Jag gillar att du inte drar den mot "four on the floor" hållet, originalet sköter det bra nog tycker jag. Refrängen känns mer ledsen och melankolisk med dina harmonier och det är ALDRIG fel. Som du säger så är sången på versen dränkt i reverb och dom har ju i originalet feta mattor som gör att det det passar in och blir väldigt ambient. Jag tycker att du också bör lägga till någon eller några goa mattor på verserna så att reverbet inte känns malplacerat. Anpassa prodden lite efter det material du har att utgå ifrån. Allvarligt...prova!!  :) Det är nämligen det enda som sänker din remix. Annars är den bättre på alla plan tycker jag!

Skicka gärna ett PM nästa gång du hittar ett sångspår att göra remix på. Jag vill också prova  :D

Micke

Vete tusan om man pallar ( eller så gör jag det ) ändra i verserna, måste i så fall göra om hela låten tror jag ,för att den inte skall sega ihop totalt. Håller med om att reverbet förtar i verserna, man skulle ju helst haft en torr krispig delayad variant där  :D
Eller skaffa en sådan här http://studio.idg.se/2.1078/1.440608/ta-kontroll-over-reverbklangen  Det ultimata verkygen för tjuv å rackaspel...kul att du gillar!  :)

Tror du inte att det skulle funka med att bara lägga på en pad som reverbet kan få "drunkna" i?


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
har inte lyssnat på orginalet men gillade verkligen den här!

Och vad hittar jag där på din långa lista på reverbnation, jo gamla favoriten My Secret Garden :wub:
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Snyggt som attan. Håller med om att det är en jäkligt bra sångslinga på denna. Jag gillar att du inte drar den mot "four on the floor" hållet, originalet sköter det bra nog tycker jag. Refrängen känns mer ledsen och melankolisk med dina harmonier och det är ALDRIG fel. Som du säger så är sången på versen dränkt i reverb och dom har ju i originalet feta mattor som gör att det det passar in och blir väldigt ambient. Jag tycker att du också bör lägga till någon eller några goa mattor på verserna så att reverbet inte känns malplacerat. Anpassa prodden lite efter det material du har att utgå ifrån. Allvarligt...prova!!  :) Det är nämligen det enda som sänker din remix. Annars är den bättre på alla plan tycker jag!

Skicka gärna ett PM nästa gång du hittar ett sångspår att göra remix på. Jag vill också prova  :D

Micke

Vete tusan om man pallar ( eller så gör jag det ) ändra i verserna, måste i så fall göra om hela låten tror jag ,för att den inte skall sega ihop totalt. Håller med om att reverbet förtar i verserna, man skulle ju helst haft en torr krispig delayad variant där  :D
Eller skaffa en sådan här http://studio.idg.se/2.1078/1.440608/ta-kontroll-over-reverbklangen  Det ultimata verkygen för tjuv å rackaspel...kul att du gillar!  :)

Tror du inte att det skulle funka med att bara lägga på en pad som reverbet kan få "drunkna" i?

Blir en till version.. man skall inte väcka en mix som sover.. :D 


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
har inte lyssnat på orginalet men gillade verkligen den här!

Och vad hittar jag där på din långa lista på reverbnation, jo gamla favoriten My Secret Garden :wub:

Man bockar!  :)