Kontrollrummet

Gurano & Girly - Drömmar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Ambient med Kate Bushvibes...nice ;)  /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Fasen... glömde ju att lyssna i monitorerna... nåja, de här lurarna är långt mycket bättre än de sunkiga datorhögtalarna jag lyssnade i i morse!^^

Nu är det mycket annorlunda... det kräver nog sina grejer för att komma till sin rätt det här! ;-) Mycket roligare att lyssna nu när inte stämmor "bara försvinner"... ;-) Tycker fortfarande att det är intressant och känns lite som "Ronja goes anarchy"... Det här gillar jag "Guran" :) Har inte varit så svag för annat jag hört av dig tidigare men det här sätter standard! Vill ha mer! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ambient med Kate Bushvibes...nice ;)  /  karl
Tackar - nice att du gillar :D

Fasen... glömde ju att lyssna i monitorerna... nåja, de här lurarna är långt mycket bättre än de sunkiga datorhögtalarna jag lyssnade i i morse!^^

Nu är det mycket annorlunda... det kräver nog sina grejer för att komma till sin rätt det här! ;-) Mycket roligare att lyssna nu när inte stämmor "bara försvinner"... ;-) Tycker fortfarande att det är intressant och känns lite som "Ronja goes anarchy"... Det här gillar jag "Guran" :) Har inte varit så svag för annat jag hört av dig tidigare men det här sätter standard! Vill ha mer! :)
kul att du gillar och tack för att du orkade lyssna en gång till :)

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Fasen... glömde ju att lyssna i monitorerna... nåja, de här lurarna är långt mycket bättre än de sunkiga datorhögtalarna jag lyssnade i i morse!^^

Nu är det mycket annorlunda... det kräver nog sina grejer för att komma till sin rätt det här! ;-) Mycket roligare att lyssna nu när inte stämmor "bara försvinner"... ;-) Tycker fortfarande att det är intressant och känns lite som "Ronja goes anarchy"... Det här gillar jag "Guran" :) Har inte varit så svag för annat jag hört av dig tidigare men det här sätter standard! Vill ha mer! :)
kul att du gillar och tack för att du orkade lyssna en gång till :)

/Gurano

Skulle önska du gjorde mer sådant här - skulle jag ha i lurarna ofta! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil

Fasen... glömde ju att lyssna i monitorerna... nåja, de här lurarna är långt mycket bättre än de sunkiga datorhögtalarna jag lyssnade i i morse!^^

Nu är det mycket annorlunda... det kräver nog sina grejer för att komma till sin rätt det här! ;-) Mycket roligare att lyssna nu när inte stämmor "bara försvinner"... ;-) Tycker fortfarande att det är intressant och känns lite som "Ronja goes anarchy"... Det här gillar jag "Guran" :) Har inte varit så svag för annat jag hört av dig tidigare men det här sätter standard! Vill ha mer! :)
kul att du gillar och tack för att du orkade lyssna en gång till :)

/Gurano

Skulle önska du gjorde mer sådant här - skulle jag ha i lurarna ofta! :)
Det finns mer sådant från mig - även här på KR ;)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Nice! Får botanisera någon dag! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Absolut ett härligt stycke :) men jag håller med någon i ett tidigare inlägg att sång och övrigt i arret inte hänger ihop överallt. I inledningen fungerar det bra, men sedan känns sången pålagd över en färdig mix. Girly tillför en dynamik med en helt annan indelning än originalet. Skulle gärna höra att mix och arr byggdes upp med sånginsatsen som grund.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Absolut ett härligt stycke :) men jag håller med någon i ett tidigare inlägg att sång och övrigt i arret inte hänger ihop överallt. I inledningen fungerar det bra, men sedan känns sången pålagd över en färdig mix. Girly tillför en dynamik med en helt annan indelning än originalet. Skulle gärna höra att mix och arr byggdes upp med sånginsatsen som grund.
OK jag hajjar - ska jobba vidare :)

Tack för dina tankar

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Girly

Så kul att få lägga sång på det här balla stycket med sin mix av ambinet/rock.
Roligt att testa lite ny mark vad gäller stilar :)
känns lite som "Ronja goes anarchy"...
:lol: tänkte faktiskt på trollskogen där
Ambient med Kate Bushvibes...nice ;)  /  karl
Inte illa att jämföras med  :D
Lena
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren