Kontrollrummet

JT - The healing moon

gäst · 8 · 740

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Enligt devisen, varför får jag inte spela när alla andra tar det piano.

Kvällens jam efter en fotosession av både måne, Venus och Mars. Inkluderat är alla snubbel och konstigheter, det är ju trots ett jam som är spelat...


http://soundcloud.com/busstop18/the-healing-moon/download


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja visst ger den liggande skäran med dess närhet till Venus och Jupiter en magisk stämning.
Det här är ett rart och vackert stycke. Öva in det så att det sitter hundra och spela in!
Skönt pianoljud förresten, vad använder du?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Mmmm.

Fint förstakaffekoppenpåmorgonenmu sik detta JT,mycke känsla.Håller med Max om pianoljudet,grymt bra.

Jag skickar upp tre och en luggsliten blueshatt i luften och tackar för stämningsfull musik denna tidiga morgon..

Mike


Jay Thomas

  • Gäst
Ja visst ger den liggande skäran med dess närhet till Venus och Jupiter en magisk stämning.
Det här är ett rart och vackert stycke. Öva in det så att det sitter hundra och spela in!
Skönt pianoljud förresten, vad använder du?


Tack MaxB! :)
Fångade tom Mars med kameran/teleskopet igår, även om det mest blev en orange korv... ;)
Jag måste tyvärr erkänna att jag aldrig mer kommer att kunna spela detta stycke, läser nämligen inte noter alls och gehöret börjar suga rejält. Får se om jag kan ta mig den enorma tiden det krävs men jag tvivlar på det. :(

Mmmm.

Fint förstakaffekoppenpåmorgonenmu sik detta JT,mycke känsla.Håller med Max om pianoljudet,grymt bra.

Jag skickar upp tre och en luggsliten blueshatt i luften och tackar för stämningsfull musik denna tidiga morgon..

Mike

Härligt Mike, tack! :)
Jag fångar hatten och drar den över huvudet, så kan jag se ut som en hattnifnattpianistwannabe... ;)

Pianot ifråga är Sampletekks stora Yamaha C7-flygel. Grymt välljudande och extremt stort... Laddar jag in maxversionen i Kontakt/Cubase, så är det inte mycket annat som får plats. Men grymt bra är den. Jag har ju en hel uppsjö av pianon från NI, East West mfl men detta gillar jag bäst helt klart.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snyggt pianoljud ja.

Ser faktiskt månens liggande skära från igår, framför mig. Och bortom den eviga tidsrymder av rymd och planeter. Venus har jag aldrig sett.

*host host*

Tycker det är ett fint tema, enkelt men effektivt. Testa kanske att slänga in feta syntar på pianostämman och nåt beat? Inte för att det är nödvändigt, men det hade brutit av väl. Det funkar som det är.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Vacker klang är det, med en "otherworldly" resonans! :wub: Är det standard eller har du rattat fram den? Du har hittat ett skönt flyt - jobba vidare på idén tycker jag! Spelar du in audio eller MIDI?


Jay Thomas

  • Gäst
Snyggt pianoljud ja.

Ser faktiskt månens liggande skära från igår, framför mig. Och bortom den eviga tidsrymder av rymd och planeter. Venus har jag aldrig sett.

*host host*

Tycker det är ett fint tema, enkelt men effektivt. Testa kanske att slänga in feta syntar på pianostämman och nåt beat? Inte för att det är nödvändigt, men det hade brutit av väl. Det funkar som det är.

Tack Dividend! :)
Inga syntar alls på denna, möjligen något blås eller någon stråk... ;)

Vacker klang är det, med en "otherworldly" resonans! :wub: Är det standard eller har du rattat fram den? Du har hittat ett skönt flyt - jobba vidare på idén tycker jag! Spelar du in audio eller MIDI?

Tack HasseFX! :)

Klangen utgörs av ett torrt pianot och en smula TC Electronics M30 reverb med preseten "Airy solo instrument" eller något liknande. Premiere CS4 gillar inte min vstplugins folder just nu...

Midi all the way dock helt utan kvantisering, bara lirat mot klick.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Jaak!
Nu e de ju så att man ska vara myyycket försiktig att kommentera ett JAM! Ett jam e ju en tagning, en kapad liten stund, en live inspelning, en unik tanke.
Och när man har upplevt en sådan stund och försöker förmedla den till nån anna så e ju frågan många gånger... va menar han egentligen?
Men precis som med en tavla så e de ju tittarens upplevelse som är det viktiga och i musikens värld är det lyssnaren som är den som avgör hur musiken mottas.

Så fortsätt du Jaak att jamma, släng in lite mer bilder av stunden som åstadkom dina känslor dock om möjligt. :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............