Cykelns blev lite för rörig med reverbdränkta kören.
Gillar din version Div.
Där får man för att man försöker bjuda till 
Jag tycker i och för sig det var en cool tanke med kören

Men jag tror jag kör på något mer sparsmakat

Tack för idén och postning!
HMike: Ska se om jag kan få ihop en ny verre ikväll! Tack.
MaxB: Tack!
Skönt folkhemsk! Jan Johanssonsk pianomaner och något lite avancerat bakom! Tänker på Stefan Nilssons "A Tribute to Ferlin", även om den drar åt Bolero-hållet mer än jazz-sväng... Fungerar nog både om du utvecklar jazz-temat eller om du drar åt det klassiska 
Ja, eller kanske båda?

Behöver nog hjälp med jazzgrejen och har faktiskt blivit erbjuden sådan, så det kan bara bli bra det här oavsett hur man gör. Tack!
Läckert komponerat. Bra början. Taktmässigt något haltande. Borde dock vara lätt justerat.
40 där kan stråk komma in för att lyfta låten. Lugn maracas borde komplettera bra ocså.
Bra. Och fortsätt. 
Ja, nåt som markerar första takten är nog rätt sätt att tänka. Ska skriva ner ett alternerande temat som ploppade upp i skallen nu imorse när jag lyssnade, typ "refräng" och fortsätta med nån slags utveckling av temat och även harmoniken lätt där. Tack.
Tycker att basen går en oktav för högt. Om det blir för lågt att sänka en oktav kanske du borde transponera låten.
Udda rytmik. Hade gärna sett något som accentuerar ettorna lite försiktigt. Kanske en tamburin.
Hör både Jan Johanssons ande och även lite Gammal fäbodspalm över detta stycke som jag gillar mycket.
Jazzgitarr som kompar lite fisigt och ett lite solo kanske?
Ja cellon kan nog sänkas en oktav tror jag utan problem. Den går i 6/8 eller hur det blir, så sant om ettorna.
Jag skulle kunna tänka mig gitarren kompande på så vis att ettan accentueras

Fast tamburin kanske går lika bra, om jag har nån

Tack till alla för goda råd och tankar!