Tjo för tusan, the Mahan is back!
Gedigen produktion som vanligt, massivt, tungt ljud med finurliga finesser!
Sången drar väl ner lite grann, även om den passar kalas till growling...
Den får 3,5 kalakukkos av 5!
Skulle döpa stilen till MGL= Mahan Goes Lordi.
Tjou på dig Jaak och ISO KIITOS!
Känns skönt att återvända "hem" med gamla goda vänner vid porten!
Och ideén med MGL känns verkligt gött men så bra är det ännu inte men nya versioner kommer!
Och kalas med growl och kalakukko känns fint, en whisky för den kommantaren!
"Det kommer mera"!
h. johan
Men tjenare Johan.
Kul att höra dig igen..Inspirationen kommer och går för fler av oss har jag märkt För egen del så rullar det på just nu,men det kan ju slockna lika snabbt..
Denna då:
Hur bra som helst och vilken mix! Det låter kalas om liret också.Lite förkylnings tendens i sången,men det är bara mänskligt och gör absolut ingenting - feelingen går fram.Det är bara dom där stora sångarna som ställer in för en liten förkylning - hmmmppff!!!
Då lutar jag mig tillbaka och utgår från att vi får höra fler alster,riktigt kul att du fick igång inspelningsapparaten igen.Och kör så det ryker i den däringa tävlingen eller vad det nu var..
Mike
Tjena Mike o tack för lyssningen!
Och som du säger så kommer inspirationen och den går, nu har den varit "godd" ett år och hoppeligen kommit tebaks! Nya investeringar och det materiella har inget inverkan på produktionen, det har jag lärt mig nu. Det är nog sen när själen är färdig för musisering och färdig att använda sig av dom nya prylarna som nytt material uppstår och här är en låt som kom till på tre timmar efter att motivationen slagit sig igenom!
Och nu e det bara att kämpa på eftersom jag känner att det gamla goda stödet finns kvar här på KR och då menar jag inte "ryggklappningen"
h. johan
Tungt och skönt. Hör tydligt att det är Mahan på sången, genom melodisvänget och de genomarbetade körerna.
Sången haltar lite men du skriver ju att det ska sättas om. Vissa svängar påminner mig om teatralisk rock a la rockmusikal (bla mellan 57-81) - kul.
Mixen är lite jämntjock i ljudbilden.
Lite nyfiken: vad är det för internationell tävling?
Ha det gott
Gurano
Tjou Gurano!
Dessa kommentarer värmer och nu tror jag att det igen finns nånting att kämpa vidare för. Legat lite "lågt" hela jävla vintern, axeloperationer och inväntar en till innan sommarn. Men skit i de så länge jag kan åstedkomme nåt som å andra sidan åstadkommer kommentarer här på KR!
Takk o båkk för lyssningen o kommentaren, ska mecka lite tillö med både sång och mix!
h. johan
Kul att höra ett alster från dig, kära vän.
Kul att höra det "Mahanska" soundet igen.
Även denna röst fungerar tycker jag.
Ja du MaxB, värmer ju gamlingens hjärta detta!
Ny version på gång med bättre mix och bättre sång!
Och det rimmade det!
h. johan
Tungt och fint sound du får till här! Kompet jättesnyggt med trummor, bas och gitarrer!
Tror inte jag hört dig growla förr... Sången är lite ojämn i nivå tycker jag...
Bra mix! Vi kanske skulle köra en growl-duett i den pågående festivalen, jag är nämligen också
i (förhoppningsvis) slutfasen av en influensa! Melankoliska growl-visor hör man inte för ofta...
/Asti t.f. influensafall
Innerligt tacksam för detta!
Har ju investerat i både PC och det senaste i trumsoftware, Steven Slate Platinum!
Sången e dragen på nytt, influentzzan lätter ju dag för dag, så senaste verren kanske innehåller en hel del lättare GROWL!
Så man kan väl säga då att "vi growlas när vi råkas"!
takkar för lyzzning o komment!
h. johan
NY VERSION STRAX UPPE I TRÅDBÖRJAN, LET´S GET THE TRAIN MOVING!