Kontrollrummet

Clemens - Remix Britney Spears

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil


LÅTNAMN: Till The World Ends
ARTIST: Britney Spears
REMIX: Clemens
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 3:56
KOMPOSITÖR: Kesha
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3

Fortsätter med lite remixprylar. Utgick från sångspåret och gjorde om musiken. Inte efter regelboken så länkar in. Tack Bribedant för videosynken...   :)

Video

http://www.dailymotion.com/video/xpjdop_clemensremix_music

Musikfil:

http://www.reverbnation.com/artist/artist_songs/409566




Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Kollar videon.

Nästan så man skulle vilja höra originalet för att jämföra, och komma med vettiga synpunkter på vägval och saker du implementerat i mixen. Det låter bra i vilket fall, gillar beatet, det enda jag inte gillar med mixen av rösten är det där delayet som nästan blir lite för tydligt på några ställen. Känns som det kanske inte är tempotsynkat? Eller så är det för starkt eller nåt annat.

Lyssnar iallafall genom hela, fast det inte är min musik. Låter bättre än Britta vanligtvis låter i vilket fall :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Äntligen lite Britta på forumet!! :lol:
Du är ju skitduktig på sånt här,man tror ju att det är originalet man lyssnar på!!
Fast visst fn.. är det för lite hårdrock i det där... :D
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Ja när det blir dansdrag i din version så svänger det bra mycket bättre. Var inte bekant med originalet men nu när jag kollat upp den känns den som en rätt yxigt historia jämförelsevis. Din vinner.
Kan inte lira videon på dailymotion.com heller, ©lemens  :(
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har inte hört originalet men din har skönt sound även om jag sällan lyssnar till Brittas tillrättalagda röst. Tycker att de borde anpassa videon bättre till musiken. Menar att de dansar som galningar och väl ryckigt på vissa ställen där man ju hör att låten egentligen är mycket lugnare.  :D
Som sagt originalet kan man säkert spola och sen får de anpassa videon till din mix, sen är de i mål.
Hoppas de inte redan släppt nån annan verre innan din!  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kollar videon.

Nästan så man skulle vilja höra originalet för att jämföra, och komma med vettiga synpunkter på vägval och saker du implementerat i mixen. Det låter bra i vilket fall, gillar beatet, det enda jag inte gillar med mixen av rösten är det där delayet som nästan blir lite för tydligt på några ställen. Känns som det kanske inte är tempotsynkat? Eller så är det för starkt eller nåt annat.

Lyssnar iallafall genom hela, fast det inte är min musik. Låter bättre än Britta vanligtvis låter i vilket fall :)

Delayet ligger i synk, dock finns det partier i originalspåret som låter lite märkligt... /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Äntligen lite Britta på forumet!! :lol:
Du är ju skitduktig på sånt här,man tror ju att det är originalet man lyssnar på!!
Fast visst fn.. är det för lite hårdrock i det där... :D

He..he.. ja inte mycket till hårdock här, faktiskt inte en gitarr så lång örat når. Tack! C  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja när det blir dansdrag i din version så svänger det bra mycket bättre. Var inte bekant med originalet men nu när jag kollat upp den känns den som en rätt yxigt historia jämförelsevis. Din vinner.
Kan inte lira videon på dailymotion.com heller, ©lemens  :(

Skumt att du inte kan lira videon  :unsure: Synd att det inte var en tävling då.. :D


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Har inte hört originalet men din har skönt sound även om jag sällan lyssnar till Brittas tillrättalagda röst. Tycker att de borde anpassa videon bättre till musiken. Menar att de dansar som galningar och väl ryckigt på vissa ställen där man ju hör att låten egentligen är mycket lugnare.  :D
Som sagt originalet kan man säkert spola och sen får de anpassa videon till din mix, sen är de i mål.
Hoppas de inte redan släppt nån annan verre innan din!  B)

Tänkte så här.. Introt som ju är ganska långt, musiken är lite domedag där, och gillar kontrasten mellan dans å lugn musik..ungefär som i en krigsfilm där man spelar klassik musik, blir lite surrealistiskt.. sedan ett parti där rythm å video spelar på samma planhalva. Breaket
distanserar igen och man blir mer åskådare än delaktig i videon.. så ett medvetet val..  :D  /C


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Cool tanke - fattade inte det själv.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Nu har man fått höra Britney Spears två gånger på en dag - händer inte ofta
Själva låten låter som någon slags fotbollssång som killarna på ståläktaren sjunger
När det gäller mixen så tycker jag din är väl så bra som originalet
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Nu har man fått höra Britney Spears två gånger på en dag - händer inte ofta
Själva låten låter som någon slags fotbollssång som killarna på ståläktaren sjunger
När det gäller mixen så tycker jag din är väl så bra som originalet

Ja, ingen musik man brukar lyssna på, men har mer och mer börjat gilla remixbiten. Färdig sång och text, bara att köra  :D
Gäller ju att hitta originalspåren på sången och vete fasen vem det är som lägger ut. Finns mycket på nätet hur som helst. Tack! /C