Kontrollrummet

HOGGE - En liten fyllevisa såhär på nattkröken...

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tjena, hej!!!
Här är jag igen...


Är osäker på om detta överhuvudtaget går att nyttja!! En riktig fyllevisa är det och Bjurte kommer förmodligen att hata den  :P
Men själv är jag bara så lycklig att jag fått tillbaka lusten att spela igen - efter ett låååångt uppehåll, och för mig är det prio 1..
Hur som helst. Inatt, efter en riktigt bra show av sööööta Jill Johnson, kom detta fram... Oerhört skissartat och det liknar (enligt mig) inget jag gjort förr, så var ärliga i Era kommentarer.. Går detta att använda?

Filen är uppdaterad!
Ett halvhjärtat försök att få lite ordning på det i nyktert tillstånd.. Vet dock inte om refrängen kommer att få vara kvar ännu.. Får lyssna lite mer innan jag bestämmer mig.. Well - såg on!

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/18mars_altansong2.mp3[/mp3]

PS: Får ju tillägga att desto längre in i låten Ni kommer - eftersom jag oftast sätter ihop en låt styckevis.. Alltså, jag gör versen klar med alla instrumenten som jag vill nyttja (därmed inte sagt att det blir det slutgiltiga versionen) - och sen stick/refräng etc.. Så (alltså) när Ni är framme vid refrängen så är Hogge rejält berusad och därmed är kvaliten därefter.. Men nu ska jag sova så förhoppningsvis kommer det en bättre version efterhand.. DS
« Senast ändrad: 19.03.2012, 19:50:31 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Eller sova ska jag faktiskt inte.. Jag ska göra myspys-frukost åt familjen eftersom det är firardag om en stund  :lol:
Men jag ska i alla fall inte mecka vidare med låten... Ha det!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Första halvan var riktigt skön tycker jag :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Absolut!
Skönt ljud på den guran som ligger i grunden
Bra vers överhuvudtaget - kanske rensa trummorna på några ställen
Även andra delen kan nog bli bra
Fyllevisa vet jag inte ...
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hur fick ni liv i den här boys..?

Spelaren är stendöd Hogge,fixa

Mike


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Hur fick ni liv i den här boys..?

Spelaren är stendöd Hogge,fixa

Mike
Jag tryckte på den lilla pilen i den lilla gröna rutan  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hur fick ni liv i den här boys..?

Spelaren är stendöd Hogge,fixa

Mike
Jag tryckte på den lilla pilen i den lilla gröna rutan  :D

Jag har tryckt fyra ggr nu,men det vill sig inte ändå..jag skall testa att spara senare,det brukar funka..nu har jag inte tid.

Mike


Utloggad Matteman

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
Tjena, hej!!!
Här är jag igen...


Är osäker på om detta överhuvudtaget går att nyttja!! En riktig fyllevisa är det och Bjurte kommer förmodligen att hata den  :P
Men själv är jag bara så lycklig att jag fått tillbaka lusten att spela igen - efter ett låååångt uppehåll, och för mig är det prio 1..
Hur som helst. Inatt, efter en riktigt bra show av sööööta Jill Johnson, kom detta fram... Oerhört skissartat och det liknar (enligt mig) inget jag gjort förr, så var ärliga i Era kommentarer.. Går detta att använda?

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/18mars_L-H_altansong1.mp3[/mp3]

PS: Får ju tillägga att desto längre in i låten Ni kommer - eftersom jag oftast sätter ihop en låt styckevis.. Alltså, jag gör versen klar med alla instrumenten som jag vill nyttja (därmed inte sagt att det blir det slutgiltiga versionen) - och sen stick/refräng etc.. Så (alltså) när Ni är framme vid refrängen så är Hogge rejält berusad och därmed är kvaliten därefter.. Men nu ska jag sova så förhoppningsvis kommer det en bättre version efterhand.. DS
Det här är ju inten fyllevisa  ;) snarare en skön blandning av Mike and the mechanics och en lätt berusad Bowie. Skön låt.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Som genom ett under kunde jag lyssna då jag tryckte på låten i Mattemans citat..skumt

Nåväl: Ja men det är väl bara att ta om detta i nykter tappning och höra folkets jubel Hogge,det här håller hur bra som helst.En skitrock låt  :D

Mike


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Första halvan var riktigt skön tycker jag :)

Tack Eddi... Lite lattjo! Eftersom jag oftast sätter ihop en låt styckevis - alltså gör klar versen med allt, sen stick, sen refräng etc. så hör man ju, i alla fall jag, att desto längre in i låten man kommer, desto "vingligare" blir det  :rolleyes:

Sången - som jag tyckte var sååå kul att sjunga natten till i söndags - låter ju helt katastrofalt.. Uppenbarligen blir man tondöv av öl. Men nåväl.. Vi tar om detta tror jag  :P


Absolut!
Skönt ljud på den guran som ligger i grunden
Bra vers överhuvudtaget - kanske rensa trummorna på några ställen
Även andra delen kan nog bli bra
Fyllevisa vet jag inte ...

Tack Cykeln.. Detta är verkligen en fyllevisa.. Alltså i skapandehänseende.. Blir så ibland, att då jag kommer hem från kalaset och familjen somnar så tar jag med mig några öl och sätter på mig i hörlurarna.. Det är nästan enda gången jag lyckas få till nåt. Dock så skall jag försöka att komma ihåg att ENDAST lägga ut grejer på KR i nyktert tillstånd, för denna borde ju aldrig ha lämnat den lokala hårddisken...


Det här är ju inten fyllevisa  ;) snarare en skön blandning av Mike and the mechanics och en lätt berusad Bowie. Skön låt.

Tack snälla.. Jag tror också att låten kan bli rätt hyfsad.. Vi får se om refrängen får vara kvar? Men får jag snickra lite till så kanske?!?
Det som är det tragiska är ju att jag sjunger så jävla uselt  :lol:
Om jag någonsin kommer att uppträda live igen så får man ju komma ihåg att bara dricka vatten innan  :P


Som genom ett under kunde jag lyssna då jag tryckte på låten i Mattemans citat..skumt

Nåväl: Ja men det är väl bara att ta om detta i nykter tappning och höra folkets jubel Hogge,det här håller hur bra som helst.En skitrock låt  :D

Mike

Tack H-Mike!!
Jag ska försöka få till detta snarast. Åtminstone sången känns ju prioriterad..  :wacko:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag tycker att det på det hela låter bra! Tajmingen och uttalet i sången kanske kan förbättras,
men det är nog en effekt av berusningen...?  :)
Övergången mellan låt-delarna låter lite märklig, men det kanske bara är jag som inte förstår.
Låtstrukturen ska väl bearbetas en del förmodar jag, men det jag hör bådar gott!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Kul uppslag - det kommer att bli en låt av det här med! :) Lite för hög kick...
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag tycker att det på det hela låter bra! Tajmingen och uttalet i sången kanske kan förbättras,
men det är nog en effekt av berusningen...?  :)
Övergången mellan låt-delarna låter lite märklig, men det kanske bara är jag som inte förstår.
Låtstrukturen ska väl bearbetas en del förmodar jag, men det jag hör bådar gott!
/Asti

Uttalet?? Jag är ju grym på engelska när jag är på lyset??  :rolleyes:
För övrigt. Tack snälla Asti.. Ny version ligger här nu. Om det blev så mycket bättre vete tusan, men ändå.. Vad övergångarna anbelangar så har jag inte ens reflekterat över dessa. Får ta mig en lyssning igen.. Men låten är ju inte, på långa vägar, färdigkomponerad.. Men den ligger fortfarande i mappen "JOBBA" så vi provar ett tag till så får vi se om det blir mappen "KLAR" eller "SKROT" så småningom...
Tack igen!!

Filen är uppdaterad!
Ett halvhjärtat försök att få lite ordning på det i nyktert tillstånd.. Vet dock inte om refrängen kommer att få vara kvar ännu.. Får lyssna lite mer innan jag bestämmer mig.. Well - såg on!

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/18mars_altansong1.mp3[/mp3]
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Kul uppslag - det kommer att bli en låt av det här med! :) Lite för hög kick...

Tack Jocke... Som sagt, vi får se vad det blir.. Men jag är bara glad åt att det känns lite roligt igen - även om känslan är instabil.. Men förhoppningsvis släpper det..
Får kanske sänka "kicken" då.. Ska lyssna igen!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Senaste försöket...
Fattas lite text - ska sätta lite fart på frugan så fort hon kommer hem - samt ett gitarrsolo... Skulle någon känna sig manad att hjälpa till med ett solo så tas detta tacksamt emot.. :D

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/18mars_altansong2.mp3[/mp3]
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tycker det håller som helhet. Vid 186 skulle jag vilja ha något annat än en upprepning av vad som var innan, kanske till och med något så enkelt som en tonartshöjning på samma tema?

Har lyssnat med simpla datorhögtalare och kan konstatera att vid den lyssningen upplever jag att sångens reverb är för mycket... eller om det är volymen på sången som är för låg?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tycker det håller som helhet. Vid 186 skulle jag vilja ha något annat än en upprepning av vad som var innan, kanske till och med något så enkelt som en tonartshöjning på samma tema?

Har lyssnat med simpla datorhögtalare och kan konstatera att vid den lyssningen upplever jag att sångens reverb är för mycket... eller om det är volymen på sången som är för låg?

Tack Max! Du kan ha helt rätt.. Blir lite tjatigt det där.. Tonartshöjning kanske ska provas, eller så får den avslutas med gitarrsolot (förlänger solopartiet där... Eller så gör jag en bättre refräng helt enkelt?
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Huvva va tungt det går!!!
Jag har aldrig haft en större & djupare svacka sen jag började med detta (2009).. Blyyytungt verkligen  :mellow:

Hur som helst.. är detta en bättre refräng tro?
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/18mars_altansong3.mp3[/mp3]

Men sanningen att säga - för att gnälla lite såhär på nattkröken - så känns det lite besvärande just nu... Men musik har gått från att vara den roligaste hobby jag någonsin haft (såhär på äldre dar) till att bli en oerhört frustrerande hobby!! Har funderat i veckor nu och ena dagen ska jag försöka sätta ihop ett band, men oftast så tänker jag att man kanske borde börja samla frimärken istället...
Kanske blir det roligare med ett band? Man får lite hjälp med "snickrandet", men frågan är om lusten egentligen finns kvar??
Life's a bitch!

Men men.. Jag har gett det två veckor nu! Fortsätter det att bara göra mig frustrerad så får det liksom vara!!

Sorry for the gnäll.. men.. Öhh..  :wacko:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Kan inte hjälpa dig med din existentiella problematik, men jag gillade låten.

Lyssnade på senaste och tycker refrängen funkar. Tycker stilen / genren kräver en annan ljudbild, känns murrigt och otydligt, även om arret som sådant känns bra. Fast det fixar kanske Freddy i mixen? :)

Din röst kommer fram bra, hör allt som sjungs.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker det här låter bra även om det finns en del att slipa på - men, när finns det inte det...?^^

Tror du har lite väl stora krav och förväntningar på dig själv... Det är lätt hänt att man blir lite manisk när det är så jäkla kul - vet av egen erfarenhet... Man har en sinnebild (inre referens) av sin förmåga och vad man vill åstadkomma men inspiration kommer inte gratis... ibland får man själv aktivt söka saker som är inspirerande - läsa böcker, se film, prata med folk som varit med om något osv eller bara få lugn i själen så att musiken kommer ut mer av sig självt... meta ett påta i trädgården kanske..?

Om man blir besviken och frustrerad beror det ju på att man inte uppfyller eller når målen... då får man fundera över sina mål med musiken - är de realistiska?

Framför allt bör man tänka på att INGEN klarar att prestera HELA TIDEN! Googlade runt lite och märker att du har varit otroligt aktiv och produktiv - kanske dags för lite semester?  :rolleyes: :P B)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tycker det här låter bra även om det finns en del att slipa på - men, när finns det inte det...?^^

Tror du har lite väl stora krav och förväntningar på dig själv... Det är lätt hänt att man blir lite manisk när det är så jäkla kul - vet av egen erfarenhet... Man har en sinnebild (inre referens) av sin förmåga och vad man vill åstadkomma men inspiration kommer inte gratis... ibland får man själv aktivt söka saker som är inspirerande - läsa böcker, se film, prata med folk som varit med om något osv eller bara få lugn i själen så att musiken kommer ut mer av sig självt... meta ett påta i trädgården kanske..?

Om man blir besviken och frustrerad beror det ju på att man inte uppfyller eller når målen... då får man fundera över sina mål med musiken - är de realistiska?

Framför allt bör man tänka på att INGEN klarar att prestera HELA TIDEN! Googlade runt lite och märker att du har varit otroligt aktiv och produktiv - kanske dags för lite semester?  :rolleyes: :P B)

Sitter på telefonen så jag får svara lite mer seriöst om en stund.. Ville bara säga att du nog slog huvudet på spiken här... Det slår mig precis att jag ska ta lite semester.. Jag har ju inte direkt en massa fans som står & väntar på nästa skiva, så...

Tack Jocke!!!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter bra - låter du tycker jag. Lite vass i sången ibland.
Men det är inte du som sjunger den andra rösten va? Låter i alla fall inte som du :)

Ljudbilden kan nog redas upp lite. Refrängen funkar. Jag skulle ha skippat trumövergången mellan vers-ref och istället smällt på med reffen direkt

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker det här låter bra även om det finns en del att slipa på - men, när finns det inte det...?^^

Tror du har lite väl stora krav och förväntningar på dig själv... Det är lätt hänt att man blir lite manisk när det är så jäkla kul - vet av egen erfarenhet... Man har en sinnebild (inre referens) av sin förmåga och vad man vill åstadkomma men inspiration kommer inte gratis... ibland får man själv aktivt söka saker som är inspirerande - läsa böcker, se film, prata med folk som varit med om något osv eller bara få lugn i själen så att musiken kommer ut mer av sig självt... meta ett påta i trädgården kanske..?

Om man blir besviken och frustrerad beror det ju på att man inte uppfyller eller når målen... då får man fundera över sina mål med musiken - är de realistiska?

Framför allt bör man tänka på att INGEN klarar att prestera HELA TIDEN! Googlade runt lite och märker att du har varit otroligt aktiv och produktiv - kanske dags för lite semester?  :rolleyes: :P B)

Sitter på telefonen så jag får svara lite mer seriöst om en stund.. Ville bara säga att du nog slog huvudet på spiken här... Det slår mig precis att jag ska ta lite semester.. Jag har ju inte direkt en massa fans som står & väntar på nästa skiva, så...

Tack Jocke!!!!

Klart vi väntar på nästa platta! :)

Om man kollar lite på etablerade artister så har de nog ofta ett fungerande management som ser till att de inte sliter ut sig. Det vi ser av dem är att de går in i studion, ger ut en ny platta, promotar och åker på turne - däremellan är det ofta rätt tyst... Kanske tid för återhämtning, finna inspiration och klura på nytt material... Man vill väl ha ett liv också?

Jag har nog själv varit rätt dålig på att sätta upp mål och/eller veta när jag är där...^^ Har liksom blivit periodare på kreativa saker och "kört skiten ur mig" oavsett om det gäller musik, foto eller bygga hus, och vad man nu hittar på... för mig har det nog också handlat om verklighetsflykt - det finns saker som man inte rår på...

Tror man måste vara rädd om sin skaparkraft och vårda den för att det ska fortsätta vara kul att göra låtar.
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
tJOU HOGGE!
Jorå, fyllerivisorna blir alltid 100% tiptop med både lir o sång och framförallt mixen, den sitter som bara den.... ända tills nån sätter igång spelaren nästa dag :angry: :ph34r: :lol:
HAr inte lyssnat på version1 av detta men tycker efter allt snack att den har repat sig rätt bra. Ganska trångt i ljudbilden så kanske lite arr ändringar och mixtest kunde få upp den ännnu några snepp. Refrängen dänger på så att det nästan kändes skönt när åskan slog ner i apparaturen och ddet blev tyst en stund. :D
Men kul att du har bytt strängar på gurorna och klämmer in dig igen, precis som jag, vi e nog så bra!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Fråga ett: Hur låter det om du inte var full??? Tycker det här var bra...bra material och ja jag håller med som ovan Mike och meckarna v.s Bowie...good work

Allt gott karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Kan inte hjälpa dig med din existentiella problematik, men jag gillade låten.

Lyssnade på senaste och tycker refrängen funkar. Tycker stilen / genren kräver en annan ljudbild, känns murrigt och otydligt, även om arret som sådant känns bra. Fast det fixar kanske Freddy i mixen? :)

Din röst kommer fram bra, hör allt som sjungs.

Tack Div.. Tyvärr så kommer Freddy bara att mixa klart de svenska låtarna & sen överger han mig.. Han har ju fullt upp med alla sina egna projekt så jag får hitta nån annan, så småningom, som jag kan samverka med.. Men fram till dess så får jag försöka skruva ihop mina demon så gott det går..
Tack för lyssning & tyckande.


Framför allt bör man tänka på att INGEN klarar att prestera HELA TIDEN! Googlade runt lite och märker att du har varit otroligt aktiv och produktiv - kanske dags för lite semester?  :rolleyes: :P B)

Tack (igen) Jocke! Har ju redan svarat, men ville bara tillägga att Ditt inlägg var mycket givande.. Det är ju egentligen så enkelt, men blir ändå svårt på nåt vis.. Man ser inte skogen för alla träd, liksom..
 :blink:
På nå't konstigt sett så har jag stressat upp mig (tror jag) för att jag nu MÅÅÅÅSTE ha klart den svenska plattan - samtidigt som jag börjat skriva till den (betydligt roligare, men ändå..) lite rockigare engelska plattan  :wacko:
Blev nog för många måsten där tror jag... Men jag ska faktiskt ta semester.. Ska sluta gå & stressa upp mig för att jag inte gör nå't, eller att det jag gör inte blir tillräckligt bra... Nästa gång jag startar upp Cubase så ska jag ha roligt!!
Tack för att Du kapade några av träden.. Tror mig skönja en skog där ute...


Låter bra - låter du tycker jag. Lite vass i sången ibland.
Men det är inte du som sjunger den andra rösten va? Låter i alla fall inte som du :)

Ljudbilden kan nog redas upp lite. Refrängen funkar. Jag skulle ha skippat trumövergången mellan vers-ref och istället smällt på med reffen direkt

Gurano

Tack Gurano! Den här befinner sig i "göra-låt-stadiet" och även om jag trixat med några av knapparna där på mixerbordet, så är det myyyycket kvar att göra som sagt. Sången är obehagligt jobbig. Har provat att sjunga om den några gånger, men det vill sig inte. Men det kanske släpper efterhand..
Vad gäller refrängen så är det min fru som får lattja lite.. Det är inte jag!!  :D
Tack snälla för lyssning & kommentar!!
« Senast ändrad: 29.03.2012, 21:56:33 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Klart vi väntar på nästa platta! :)

Om man kollar lite på etablerade artister så har de nog ofta ett fungerande management som ser till att de inte sliter ut sig. Det vi ser av dem är att de går in i studion, ger ut en ny platta, promotar och åker på turne - däremellan är det ofta rätt tyst... Kanske tid för återhämtning, finna inspiration och klura på nytt material... Man vill väl ha ett liv också?

Jag har nog själv varit rätt dålig på att sätta upp mål och/eller veta när jag är där...^^ Har liksom blivit periodare på kreativa saker och "kört skiten ur mig" oavsett om det gäller musik, foto eller bygga hus, och vad man nu hittar på... för mig har det nog också handlat om verklighetsflykt - det finns saker som man inte rår på...

Tror man måste vara rädd om sin skaparkraft och vårda den för att det ska fortsätta vara kul att göra låtar.

Tack IGEN Jocke.. HAHA... Va bra.. Då vet jag att jag kanske säljer ett ex. av nästa platta.. Kan bli rekord!!  :D
Hur som helst. Nån form av verklighetsflykt har det ju blivit tror jag.. Det började som en lek, blev sen en hobby och nu (som så ofta förr med mina hobbys) så tar det överhand... Mina tidigare hobbys har jag gjort till mitt jobb, eller så har jag snöat in totalt på andra sätt.. Så återigen - huvudet på spiken där....
Men som sagt.. Semestern börjar nu!!!


tJOU HOGGE!
Jorå, fyllerivisorna blir alltid 100% tiptop med både lir o sång och framförallt mixen, den sitter som bara den.... ända tills nån sätter igång spelaren nästa dag :angry: :ph34r: :lol:
HAr inte lyssnat på version1 av detta men tycker efter allt snack att den har repat sig rätt bra. Ganska trångt i ljudbilden så kanske lite arr ändringar och mixtest kunde få upp den ännnu några snepp. Refrängen dänger på så att det nästan kändes skönt när åskan slog ner i apparaturen och ddet blev tyst en stund. :D
Men kul att du har bytt strängar på gurorna och klämmer in dig igen, precis som jag, vi e nog så bra!

h.  johan

TJOOOUUU Mahan  :D
HAHA... Precis så är det.. Dagen efter så fattar man ingenting.. Låten som kändes så bra igår?? Jag som sjöng som en gud igår?? Men om man har tur och en inte alltför betungande promillehalt så kanske man åtminstone inte lagt ut dom på KR för analys.. Men dessvärre händer ju även det.. Men jag tror jag fått grepp om det där nu.. Alkolås på uppladdningsverktyget från & med nu!!

Som sagt.. Låtsnickeriet är i fokus.. Mix & detaljer kommer senare. Dock så lägger jag allt Ni säger på minnet & kommer att titta tillbaka på detta då det är dags att förvirra sig bland alla spakar & rattar...
Tack Mahan för kommentar!!


Fråga ett: Hur låter det om du inte var full??? Tycker det här var bra...bra material och ja jag håller med som ovan Mike och meckarna v.s Bowie...good work

Allt gott karl

Tack Karl.. Va snäll Du är!!
Vissa dagar tycker jag absolut att låten är värd att jobba vidare på. Andra dagar så känns det mesta som skräp.. Men jätteskojigt att Du gillar.. Tack!
Skillnaden, för mig, när det kommer till att göra låtar när man är full är att allt inte raderas efter några korta försök.. Jag tillåter mig mer när berusningen inträder och blir inte lika kritisk som i nyktert tillstånd... Den här låten hade förmodligen inte, som så många andra, överlevt mer än ett par timmar.. Hade förmodligen skrotas efter några halvhjärtade försök att få till en vers....
Tack för lyssning & kommentar!!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Tack IGEN Jocke.. HAHA... Va bra.. Då vet jag att jag kanske säljer ett ex. av nästa platta.. Kan bli rekord!!  :D
Hur som helst. Nån form av verklighetsflykt har det ju blivit tror jag.. Det började som en lek, blev sen en hobby och nu (som så ofta förr med mina hobbys) så tar det överhand... Mina tidigare hobbys har jag gjort till mitt jobb, eller så har jag snöat in totalt på andra sätt.. Så återigen - huvudet på spiken där....
Men som sagt.. Semestern börjar nu!!!


Inget att tacka för - har man varit "där" så vet man... Vi är nog rätt lika på det där med jobb - det har varit lika för mig.
Det är lite märkligt det här med det kreativa... det jag gillar bäst av mina egna grejer känns bra även om tanken fattar att det inte är färdigt men var gång jag petar i det blir det bara sämre... vi kanske skulle byta någon låt med varann att jobba vidare på? :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil

Tack IGEN Jocke.. HAHA... Va bra.. Då vet jag att jag kanske säljer ett ex. av nästa platta.. Kan bli rekord!!  :D
Hur som helst. Nån form av verklighetsflykt har det ju blivit tror jag.. Det började som en lek, blev sen en hobby och nu (som så ofta förr med mina hobbys) så tar det överhand... Mina tidigare hobbys har jag gjort till mitt jobb, eller så har jag snöat in totalt på andra sätt.. Så återigen - huvudet på spiken där....
Men som sagt.. Semestern börjar nu!!!


Inget att tacka för - har man varit "där" så vet man... Vi är nog rätt lika på det där med jobb - det har varit lika för mig.
Det är lite märkligt det här med det kreativa... det jag gillar bäst av mina egna grejer känns bra även om tanken fattar att det inte är färdigt men var gång jag petar i det blir det bara sämre... vi kanske skulle byta någon låt med varann att jobba vidare på? :)

Förlåt att jag inte svarat Jocke - men jag tog Dig på orden & gick på semester direkt  :rolleyes:
Jag tycker, som vanligt, att du har helt rätt.. Och det där med att jobba på varandras låtidéer ska jag absolut fundera på så snart semestern är slut..
Må gott min vän!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Hej!
Det är alltid sånt djup...80-tals"VM" på mycket av det jag hör här på KR...dra bort alla effekter så man får höra "the shit", du har ju en jävla raspig/punschig röst...nu hör jag ju inte ens vad du sjunger och körerna är tokborta!
Det lät ju som om refrängen var en riktig "Desmond Child" hit...men alltdrunknar på nåt knasigt vis.

Ska lyssna ett par vändor igen...känner en förbryllan över detta...varför inte köra korta delay på allt utom nån virvel/puka!?