Har fått OK av Cykeln att lägga upp min tolkning av texten. Jag vidhåller att jag gillar den uppbyggnad av instrumenten som Cykeln gjort. En lugn början innan tåget får fart i andra versen med trummor (rimshot) och i tredje versen träff på virvelskinnet. Jag har klippt in en en extravers med munspel innan tåget bromsar upp och texten blir eftertänksam:
Nu har solen börjat blekna... - innan "tåget" sätter fart igen. Kommer in på stationen efter lite drygt fem minuter, så det är en lång låt.
Älskar låten och hoppas framöver kunna göra en helt egen tolkning då det finns mer tid. Jag vet att min sång är ganska ansträngd
och "skitnödig" i den här versionen men lägger upp den ändå, eftersom jag tycker låten är så bra. Har lagt eget munspel i introt - i ett mellanspel och i sista versen.
Slutet är väldigt... svensktoppen
Jag kan höra Ulf Elving komma in och säga låtens namn innan han går vidare med nästa låt. Eller har dom bytt ut Elving? Är det Kersti Adams Ray som har hand om svensktoppen numera?
Ja, ja, det var bättre förr!

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Cykeln_I_Vantan_Pa_Ett_Tag_SongMaxB_maximize.mp3[/mp3]