Kontrollrummet

Harmonica mike/Gurano - Plan B

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtamn: Plan B
Artist: Hm/Gurano
Kompositör: Hm/Gurano
Text: Hm/gurano
Producent:Hm/Gurano Hm på mixeriet
Ev,medverkande:Inte denna gång.Göran på el-guran jag på resterande slammer,oljud och f-n å hans moster :D
Låtlängd:4,10 och alldeles för kort
Genre: Tja,lätt rock/country med en touch av blues perhaps..
Kuriosa: Ja det är ju fredag kväll så skål på er
Tillverknings år: Mars 2012

#############################

Hejsan gott folk.

Ja då har vi lirat lite igen då.Egentligen så var detta en låt som var tänkt som en plan b ifall vi inte skulle lyckas med den tidigare vi höll på med..Göran tyckte att det var ett coolt låtnamn senare då det blev dags att lira in den här så jag totade ihop en text åt det hållet.Låten skall mastras i ett senare skede så trycket är lite klent.

Nu är jag så fruktansvärt less på mixen så jag behöver låna lite fräscha öron.

Såga på boys and girls

Slänger in texten då jag vet att det brukar uppskattas

######################

                                     Plan B

I don´t wanna loose it,tell me how to use it,have you ever seen a candle,survivin´in a storm
Have you ever felt like a desert when you were standin´in a bar..

Reff/
This is a song for the rootless and the beggarly,who are driftin´away in a storm of a fadin´plan b

My brother he told me,long ago
Someone is rulin´someone is stealin´and someone is always bleedin´
So quit the crap and give me a map to the plan b
Some people are born with a silverspoon while the rest are howlin´at The Moon

Reff/stick
Yeah,I just wanna know.There are roads to travel roads to go,roads to build and roads to know
I was just a newborn child while Elvis Presley was "rockin´and reelin´"
I heard from the news that he was caught by the blues,sleepin´in his "Blue suede shoes"
And that´s how the story goes - So quit the crap and show me the map to the Plan b ´cause I just got to go

solo

Reff/outro
Yeah,I just wanna know,there ain´t no easy way in and there ain´t no easy way out
I finally find a plan I finally find a plan but still - I don´t know..

#############################

Mike/Göran



Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Gillar den här-får mig att tänka på tidiga Fleetwood Mac.
Bra gung - mysig text.....
Kommaer inte på några mixningsmässiga tips just nu -
tycker att det låter bra....


mvh

Edit-Rihannon och de låtarna av Fleetwood.....
« Senast ändrad: 16.03.2012, 19:29:28 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Detta rockar gott gubbar.
I mina trötta efter enveckasjobb-öron är det gott att få höra nice musik
Bra text!
(hänger upp mig lite på the plan B - heter det inte bara plan b) skit i det!
Nica trummor - vad är det?
Ikväll vill jag inte snacka om mix - bara lyssna
och det var kul att göra på denna!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag tar det mindre bra först, sen det bättre
Två saker som jag inte gillar:
1. Borttagandet av basen på vissa ställen, Förstår tanken, men det funkar inte för mig. Blir för tomt. Kanske en annan lösning?
2. Kantslagen på virveln. Blir mer som en metronom. Kanske hellre slå på hihaten (öppen hihat) istället för kantslaget. Eller mer dovt - en puka?

Det som är bra:
Gitarrliret. Wov! Älskar spelet som ligger lite vid sidan av ackorden och lite krockar med dom.
HM:s sång!!
Variationerna i låten - i alla fall tanken bakom.
Och orgeln sköna riff.
Skönt gung!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Gillar den här-får mig att tänka på tidiga Fleetwood Mac.
Bra gung - mysig text.....
Kommaer inte på några mixningsmässiga tips just nu -
tycker att det låter bra....

mvh

Edit-Rihannon och de låtarna av Fleetwood.....
Jämförelsen med FM - kul man tackar
Kul att du gillar

Detta rockar gott gubbar.
I mina trötta efter enveckasjobb-öron är det gott att få höra nice musik
Bra text!
(hänger upp mig lite på the plan B - heter det inte bara plan b) skit i det!
Nica trummor - vad är det?
Ikväll vill jag inte snacka om mix - bara lyssna
och det var kul att göra på denna!
Himla kul att du gillar - tycker att vi fick till det ganska bra här :D
Hm får svara på vad det är för trummor - han kan det bäst tror jag.

Jag tar det mindre bra först, sen det bättre
Två saker som jag inte gillar:
1. Borttagandet av basen på vissa ställen, Förstår tanken, men det funkar inte för mig. Blir för tomt. Kanske en annan lösning?
2. Kantslagen på virveln. Blir mer som en metronom. Kanske hellre slå på hihaten (öppen hihat) istället för kantslaget. Eller mer dovt - en puka?

Det som är bra:
Gitarrliret. Wov! Älskar spelet som ligger lite vid sidan av ackorden och lite krockar med dom.
HM:s sång!!
Variationerna i låten - i alla fall tanken bakom.
Och orgeln sköna riff.
Skönt gung!
Vi tar till oss och funderar på din kritik! Tack för den - det behövs alltid.
Tack för att du bl.a. gillar guran ;)

Gurano
« Senast ändrad: 16.03.2012, 23:46:47 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Lyssnar jag på de enskilda delarna så tycker jag att allt är bra men helheten känns inte ok, Och jag fattar inte varför. Förmodligen ett inlägg som inte borde ha skrivits men men... Och jag har dessutom inga bra förslag hur det kan bli bättre vilket retar mig en massa... utesluten ur producentföreningen.....

Edit: Lyssnat igen och nu vet jag vad som stör mig - låten kör tonikan och subdominanten enbart och hoppar dominanten.
« Senast ändrad: 17.03.2012, 03:36:59 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Märklig dubbelpost det här,ibland lever datorerna sina egna liv..Jag skulle rätta några stavfel och nedanstående uppstod,,ja ja - sånt är livet :)

Mike
« Senast ändrad: 17.03.2012, 08:57:41 by Harmonica mike »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Då skall vi se:

Pxm:
Fleetwood Mac lirarna,ja det finns nog lite influ där ja :) tack för tyck å digg

Hojen:
Ez och expansionen vintage..rattade också lite i eq:n..Tack för digget och text tycket,det värmde av texternas mästare..

Staffan:
Bra tanke om öppen hihat på reffen..Jag var inne på tamburinen,för att ge den lite till utrymme i låten,men tog kantslaget av slentrian..Det kan nog funka vilket som,tamburin - open highat - pukan var intressant...Basen,ja jag var inne på att lira på det som vi kallar "rocksticket"(puk liret),men jag gjorde aldrig det.Sen har jag lite orgel på första reffen och några bastoner på andra och outrot,lite tanke ja..Om nån fler är inne på samma tankegång som dig så lirar jag lite till,vi får se vad som sägs.Guran ja,denne Gurano är en flink liten rackare med en drös sköna riff i bagaget..Orgel liret/sången,ja då får du en sån här :wub: Och det glädjer oss att du gillar gunget.

Eddi:
Jag lovar,i nästa låt skall vi fundera på både vinkelslipen och häcksaxen som motvikt till regelbrottet D-Bm-C-H-Am-G - var e´brudarna Erika och Fredrika :)

::::::::::::::::::::::::::


Då tackar vi alla kommentatörer.Inga sågningar på mixen så här långt,strange but nice..

Mike


Jay Thomas

  • Gäst
Återhållet och småputtrigt, nice! :) Snygga guror, alldeles förbannat bra sång av Mike! :)
Låten får mig att tänka på Credence!

Enda anmärkningen är att orgeln känns lite blå på ett par ställen att det låter lite fladdrigt i rytmen på ett par ställen under andra halvan av låten.
« Senast ändrad: 18.03.2012, 11:12:38 by Jay Thomas »


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Bra sång - sitter självklart och säkert i känsla, timing och sound! Skön balans mellan närhet/tydlighet och rum. :)

Arret är bra, inklusive "basbreaken" (FM är en bra jämförelse) men kompet saknar sångens (och munspelets) "självförtroende", lite försiktigt och tvekande - en rutinerad-artist-med-nytt-kompand-känsla. Ett par rep till så sitter det där självklara svänget som skulle lyfta låten rejält  B)

Mixen är också ok, även om jag stör mig lite på virvelns sound - den låter för tjock jämfört med det spröda kompet. Alternativet skulle vara att trycka på med bas + övriga trummor - ett mer rockigt sound.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
JT:

Sången,ja nu lyser solen i Norrland på alla sätt och vis  :D Göran är guravirituosen,fast han fick lite hjälp av mig på akustiskt - hjälp och hjälp  :lol: :)
Ja låten är tänkt som en soft country/light rock med touch av blues dänga med sången i fokus..Basen blev inte hundra lirad,det sackar lite på senare delen här och där..Jag tyckte det lyste charm men ser jag fler sågar så tar jag om den..Orgeln,ja den är ju ett klipp av tre tagningar.Början och slutet sitter fint,men det finns nån groda/sämre lir där i mitten.Som helhet,ja med lite god vilja  :D

Hasse FX:
Oj,tack för berömmet om sången.Jag antar att svänget saknas i basliret,vilket jag tar på mig.Jag är inte basist på något sätt,och gjorde väl en 5-10 tagningar på denna.Nu har jag fått två sågningar på raken så då kryper jag till korset och lirar om  :) Om det blir bättre det vette tusan,men jag kommer att lira tightare på senare delen,det är där det sackar/sliter mest.Själva basgången får vi leva med,hittade inget vettigare..

###################################

Till er båda:

Stort tack för värdefulla kommentarer.Ryggdunkar är kul,men sågningar i syfte att förbättra alstret/låten är bättre.Vi får se om jag kan fixa till det hela..

Mike


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
På det hela är det en riktigt skön låt.
Alla gitarrer funkar inte riktigt ihop i min värld och slutet kunde varit mer utarbetat.
Gott annars.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
På det hela är det en riktigt skön låt.
Alla gitarrer funkar inte riktigt ihop i min värld och slutet kunde varit mer utarbetat.
Gott annars.
 :P

Thanx man  :)

Jo slutet blev inte riktigt 100..Men innan nuvarande så hade vi ett yxhugg - tvärslut alltså.Det tyckte jag inte var så bra så vi gjorde så här,en liiten förbättring alltså :)
Gurorna får nog stanna som dom är..Omtag på basliret på senare halvan står på tapeten,sen kör vi så det ryker eller tills det slocknar.

Tack för kommentaren

Mike


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, det påminner om tidiga Fleetwood.

Hmike, tycker din röst passar skitbra till den här. Det är liksom inte för mycket "hårdrock", som det lätt kan bli, äh vad menar jag - ta det lätt med distgurorna på den här.

Jättebra!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja, det påminner om tidiga Fleetwood.

Hmike, tycker din röst passar skitbra till den här. Det är liksom inte för mycket "hårdrock", som det lätt kan bli, äh vad menar jag - ta det lätt med distgurorna på den här.

Jättebra!

Tack Per.Jag och Göran sträcker på oss för att plocka ned en kotte från furan där utanför fönstret,för att ta ned en stjärna så behövs det en bättre låt - det kommer  :)

Mike


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ytterligare en bra låtide!!
Fleetwood. är ju klockrent,kanske lite skev mix mellan trummor/bas men visst det låter ju verkligen 'vintage' om det är det man är ute efter.. ;)
Sedan kan jag hålla med HasseFX lite ang. Instrumentens självförtroende,saknar lite pondus helt enkelt..Kanske en mixfråga??
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad therocker

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
Är inte på KR så ofta men eftersom jag är här nu så ryckte jag en random låt ur listan och det blev denna! Det jag direkt tänker på är ju Bruce Springsteen samt thelegraph road av dire straits (varför den senare vet jag inte riktigt). Låtuppbyggnaden, trummorna går ner på hihat och kantslag i refrängen, orgeln på solo, mollbetonat, ljuvligt!. När du går upp i registret  på sången blir det jäkligt bra! Saknar mer jävla annamma och punch i trummorna och kanske lite grisigare gitarrer.

Märker att jag är rörig i min recension men hoppas det framgår att jag gillar låten skarpt!!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Eddi:
Jag lovar,i nästa låt skall vi fundera på både vinkelslipen och häcksaxen som motvikt till regelbrottet D-Bm-C-H-Am-G - var e´brudarna Erika och Fredrika

OKido men nu var det mest den glada Anna jag saknade :P
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fattar inte att jag missat denna. Är för trög för att själv komma igång med musik själv nu så jag lyssnar på vad andra gjort. Det här är ett till skönt samarbete mellan er!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bjurte:
Trummor å bas..Hjälp mig med synpunkter på mixen,är det för tunt eller vad? Jag blev så less på att mixa så jag hörde till slut ingenting..Kul att du diggar alstret.
Lite mer tyngd i elgure kompet kanske..? Funderar också på att slänga in ett pianokomp för fetare ljudbild..Är det det hasse och du menar,fetare ljudbild?

therocker:
Kul att du diggar,referenserna du nämner är ju inte helt fel om man så säger :) Ljudbilden igen,ja nu är det tre man som har åsikter på mixen.Mera handfasta tips av dig om trummor å gura,bra! Jag får väl koppla in en trummis om jag inte fixar detta.

Eddi:
Jo jag vet men jag tänkte på att vi har ju redan Anna Maria..Hon har stora skor och fyllighet i både charm och barm :lol:

MaxB:
Tjoho Maxen.Det är inte så lätt,Göran och jag spammar första sidan med låtar nu :D Jätte kul att du diggar låten,det tackar vi för.


##############################################

Stort tack till er alla för kommentarer.Inser att vi måste på mixen lite till..

Mike/Göran
« Senast ändrad: 20.03.2012, 10:01:38 by Harmonica mike »


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Lite mer tyngd i elgure kompet kanske..? Funderar också på att slänga in ett pianokomp för fetare ljudbild..Är det det hasse och du menar,fetare ljudbild?

Njae, det är själva spelet som känns försiktigt och tvekande - timing och dynamik! Inget som fixas i mix eller "mer spackel"  ;)

Ser fram emot nya baspålägget - just basen är A och O för att driva på och hålla samman kompet!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lite mer tyngd i elgure kompet kanske..? Funderar också på att slänga in ett pianokomp för fetare ljudbild..Är det det hasse och du menar,fetare ljudbild?

Njae, det är själva spelet som känns försiktigt och tvekande - timing och dynamik! Inget som fixas i mix eller "mer spackel"  ;)

Ser fram emot nya baspålägget - just basen är A och O för att driva på och hålla samman kompet!

Oki Hasse,då vet jag.Vi får se om jag fixar det,tack för klargörandet.

Mike


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Bjurte:
Trummor å bas..Hjälp mig med synpunkter på mixen,är det för tunt eller vad? Jag blev så less på att mixa så jag hörde till slut ingenting..Kul att du diggar alstret.
Lite mer tyngd i elgure kompet kanske..? Funderar också på att slänga in ett pianokomp för fetare ljudbild..Är det det hasse och du menar,fetare ljudbild?

therocker:
Kul att du diggar,referenserna du nämner är ju inte helt fel om man så säger :) Ljudbilden igen,ja nu är det tre man som har åsikter på mixen.Mera handfasta tips av dig om trummor å gura,bra! Jag får väl koppla in en trummis om jag inte fixar detta.

Eddi:
Jo jag vet men jag tänkte på att vi har ju redan Anna Maria..Hon har stora skor och fyllighet i både charm och barm :lol:

MaxB:
Tjoho Maxen.Det är inte så lätt,Göran och jag spammar första sidan med låtar nu :D Jätte kul att du diggar låten,det tackar vi för.


##############################################

Stort tack till er alla för kommentarer.Inser att vi måste på mixen lite till..

Mike/Göran
Ang. Trummor/Bas!
Jag tycker att trummorna ligger lite lågt och basen lite för högt! ;)
För tunnt är det definitivt inte,möjligtvist att Gurorna känns lite tunna i jämmförelse med drm/bas
Sedan skulle kanske hela rhytm-paketet må bra av lite mer lyster,men som sagt är man ute efter vintage sound sitter det ju fint,men som sagt basen är lite för dominerande.
När jag tänker efter så är nog det som gör det hela lite skevt faktumet att Gurorna låter väldigt 'Nya/Moderna' i sound
medans resten låter 70:o tal,det blir lite soundkrock så att säga.. 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bjurte:
Trummor å bas..Hjälp mig med synpunkter på mixen,är det för tunt eller vad? Jag blev så less på att mixa så jag hörde till slut ingenting..Kul att du diggar alstret.
Lite mer tyngd i elgure kompet kanske..? Funderar också på att slänga in ett pianokomp för fetare ljudbild..Är det det hasse och du menar,fetare ljudbild?

therocker:
Kul att du diggar,referenserna du nämner är ju inte helt fel om man så säger :) Ljudbilden igen,ja nu är det tre man som har åsikter på mixen.Mera handfasta tips av dig om trummor å gura,bra! Jag får väl koppla in en trummis om jag inte fixar detta.

Eddi:
Jo jag vet men jag tänkte på att vi har ju redan Anna Maria..Hon har stora skor och fyllighet i både charm och barm :lol:

MaxB:
Tjoho Maxen.Det är inte så lätt,Göran och jag spammar första sidan med låtar nu :D Jätte kul att du diggar låten,det tackar vi för.


##############################################

Stort tack till er alla för kommentarer.Inser att vi måste på mixen lite till..

Mike/Göran
Ang. Trummor/Bas!
Jag tycker att trummorna ligger lite lågt och basen lite för högt! ;)
För tunnt är det definitivt inte,möjligtvist att Gurorna känns lite tunna i jämmförelse med drm/bas
Sedan skulle kanske hela rhytm-paketet må bra av lite mer lyster,men som sagt är man ute efter vintage sound sitter det ju fint,men som sagt basen är lite för dominerande.
När jag tänker efter så är nog det som gör det hela lite skevt faktumet att Gurorna låter väldigt 'Nya/Moderna' i sound
medans resten låter 70:o tal,det blir lite soundkrock så att säga.. 

Jag tog fasta på dina tips Bjurte och gjorde en fulmastering av en mp3,skar ordentligt i basen och lyfte fram baskjagge..Härjade lite i mellanregistret och gjorde ett ordentligt lyft i toppen för att ta fram de ljusa transienterna cymbaler och topp på ackegurorna..Lite häftigt blev det då sången blev lite för vass på några ställen,men är jag på väg åt rätt håll med det hela,bättre/sämre? Lättare att mastra än att lira om  :D
Lämnade låten i toppen orörd för jämförelse..

Mike


Jay Thomas

  • Gäst
Första intrycket i lurar är MYCKET diskantrikt, på gränsen till skrikigt. Det är mina örons intryck, kanske någon har en annan åsikt?


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Första intrycket i lurar är MYCKET diskantrikt, på gränsen till skrikigt. Det är mina örons intryck, kanske någon har en annan åsikt?
Thanks JT..som tur är så rörde jag inte mixen.Orgeln kröp fram lite så det va ju bra:)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Har ingen lyssning nu(jobbar kvälls-skiftet) återkommer.. ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jag lyssnade på senaste versionen och jag gillar detta mycket :D

Lite nostalgivibbar från 70-tal, bra gitarr och sen H.M:s sköna röst på detta gör det här till ett riktigt njutbart stycke musik :rolleyes:
Texten inte fel den heller.

Bra gjort!!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hej pojkarna..
En hel del livekänsla i detta.. Skön låt & H-Mikes sång är klanderfri.. Gillar att Du sjunger lite lugnt & behagligt.
Keep it up, dudes!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hejsan
Jag har inte hunnit tacka alla för era kommentarer och braiga synpunkter, så jag gör det nu - med er hjälp går låten framåt :)
HM: Tycker att det låter bra nu, men något pyttelite för vass, framförallt på sången...men bara pytte!

Ha det gott
Gurano

Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Det ÄR en d-la läcker låt!
Tror minsann det blivit ett snäpp bättre
och gillar att orgeln kom fram mer
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kan inte bli dåligt med sådana säkra kort/musiker. Nice bluesrockig feeling, snygga gitarrer fastän en gnutta ostämt på första sologuran men det låter mer live så. Lite otippade tongångar och det är kul och låter bra. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Plan b ful mastering.mp3 upplever jag att basgitarren, där den är med, är för svag i mixen.
Tror inte det är volymen utan att det saknas tyngd i lägre frekvenser.
« Senast ändrad: 22.03.2012, 10:16:40 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skön blueslåt med härlig sång och snygg elgitarr.
Några smådetaljer som jag reagerade på utan att ha läst övrigas kommentarer,
så ursäkta om jag upprepar:  :)
- orgeln spelar lite "underliga" toner vid 40 sek och vid 48/49 sek.
- gitarrerna är aningen ostämda gentemot varandra
- basen låter lite tunn
Det här tycker jag är njutbar, bra musik!
/Asti t.f. livsnjutare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
nice feel as usual....gillar ju som sagt din röst men det vet du ju redan ;) good work / karl ;)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se