Kontrollrummet

Barndomshemmet

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
En till gammal låt från en vis-cd jag håller på med. Tanken med produktionen är att inte konstra till nånting, bara sjunga rakt av modell förr i världen. Jag bekänner att jag är helt torsk på musik av den här stilen. "Barndomshemmet" och Solen lyser även på liten stuga" med Harry Brandelius, Helgdagskväll med Snoddas osv, det finns hur många som helst, är låtar jag brukar lyssna på när jag tagit några supar.
Det är svårare att göra dem så här än att göra rockigare nya kul versioner... Jag har av diverse märkliga anledningar börjat sjunga live på det här viset och fått väldigt fin respons på det, det är så jag fått ideérna om att spela in sånt här som säkerligen de flesta tycker är enbart tråkigt. Men jag tycker det är kul, en utmaning för en som bara spelat rockroll förr...
http://soundcloud.com/user7908154/01-barndomshemmet
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tycker du förvaltar visarvet på bra sätt. Personlig röst. Fint arr utan åthävor. Snyggt med såna här gamla klassiker. Blir en förnämlig platta med bra ljud.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tycker du förvaltar visarvet på bra sätt. Personlig röst. Fint arr utan åthävor. Snyggt med såna här gamla klassiker. Blir en förnämlig platta med bra ljud.
Tackar ödmjukast! Jag hoppas få till en bra blandning med både lugnare, mittemellan och fartigare låtar. Ska lägga ut nån fartig med sen, jag ska inte tortera er med allt för mycket av det här. Just nu håller jag på att finslipa ljudrt o inspelningstekniken av marschbastrumman. Vevar och slår med klubban!  :lol:
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)