Forum > Demolåtar

Bassel - Falling

<< < (2/6) > >>

Bass:

--- Citat från: MaxB skrivet 14.03.2012, 17:35:51 ---Det här låter skitbra i skitdåliga laptophögtalare!
Kan dock inte bedöma om det låter skit i skitbra högtalare...

MaxB t.f. ?

--- Slut citat ---

:lol: oj det låter ju faktiskt intressant! Skitbra i skitdåliga högtalare är kanske bra?  :wacko: :D
Får se om någon annan lyssnar i vanliga högtalare. Skitsvårt ju när man inte riktigt har koll på hur lurarna fungerar. =D
Perfekt lär det inte bli av två anledningar, kan inte mixa och mixa i lurar blir väl sällan riktigt skysst? ^^

MaxB:

--- Citat från: Bass skrivet 14.03.2012, 17:46:00 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 14.03.2012, 17:35:51 ---Det här låter skitbra i skitdåliga laptophögtalare!
Kan dock inte bedöma om det låter skit i skitbra högtalare...

MaxB t.f. ?

--- Slut citat ---

:lol: oj det låter ju faktiskt intressant! Skitbra i skitdåliga högtalare är kanske bra?  :wacko: :D
Får se om någon annan lyssnar i vanliga högtalare. Skitsvårt ju när man inte riktigt har koll på hur lurarna fungerar. =D
Perfekt lär det inte bli av två anledningar, kan inte mixa och mixa i lurar blir väl sällan riktigt skysst? ^^

--- Slut citat ---

Om det ska låta bra i folks telefoners högtalare är det OK.  ;)
Kanske inte, många säger ju att det inte går att mixa i lurar. Men jag har så dåliga lyssningsförutsättningar utan hörlurarna, att det nog blir bättre för mig med lurar.
Kan nog vara bra att lyssna på liknande musik eller mycket musik i de lurar man ska mixa i för att lära sig hur andras musik ska låta i dessa hörlurar.

Bass:
Att lyssna på liknande musik är ju det ultimata tipset och sen försöka efterlikna.
Jag är usel på att följa ett så enkelt råd dock  :blink:

EDIT: Nån har nåt tips på referens man skulle kunna ha till den här låten när man mixar?
Måste ju finnas miljarder låtar som har samma stuk.. kan inte komma på nån bara.

Offtopic
Den sjuka sanning är att jag normalt inte lyssnar på musik och har knappt gjort det dom senaste 10 åren. Någon gång då o då hör man nåt som man reagerar på och då lyssnar jag sönder den låten sen nada igen. Kanske därför mina låtar fortfarande bottnar i 80tals glammen fortfarande  :lol:

spacetrucker:
Dethär är nog den bästa döda apa jag hört ^_^

Gillar hela upplägget. Stereobilden fick mig att känna mig yr vid nåt tillfälle (lyssnar i lurar) men det var övergående.

Tummen upp för dehär :D

Space

Bass:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 14.03.2012, 18:12:59 ---Dethär är nog den bästa döda apa jag hört ^_^

Gillar hela upplägget. Stereobilden fick mig att känna mig yr vid nåt tillfälle (lyssnar i lurar) men det var övergående.

Tummen upp för dehär :D

Space

--- Slut citat ---

Tack!   :D
Haha, ja det blir lite snurrigt där ett tag, många saker som jobbar mot varandra mot slutet där också så det är lite kaosartat.
Jag tror jag har rätt hyffsade sångmelodier att arbeta med till detta också, kan bli skysst om man har lite tur ^^

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion