Kan man få göra en beställning av Lamb lies down....? 
Från The Lamb Lies Down tänkte jag beställa The Lamia, för den har jag också sjungit många gånger. Den beställningen har jag däremot inte lämnat till Bribedant ännu. 
The Lamb ja, funderade faktiskt först på att göra Lilywhite Lilith. Det är en så bra komposition och lite röjigare vilket alltid är kul. En utmaning arr-mässigt. Lite för myck sång före en ickesångare som jag.
The Return of the Giant Hogweed från Nursery Cryme ligger också på 'funderar på' listan. Hogweed skulle man i så fall arra om till 2000 tal. Moderna sounds alltså. Skulle kunna bli hur ball som helst. Lite lång möjligen.
Firth of är nog den tacksammaste G. låten att ta sig an om man som jag lirar bas och, om nöden kräver det, gitarr. Men nu när det är co-op's som gäller skulle man ju kunna kika lite bredare på progg repertoaren från 70 talet. Själv tycker jag det är skitkul att sätta en cover så nära originalet som möjligt. Nyskapande, icke men kul. Har nått det stadiet i livet då det ska vara kul, annars kan det vara.
Proggnördig co-op festival kanske?

Appropå Genesis covers så hittade jag svenska Flower King's version av Cinema Show. Näääj! Helgerån, tänkte jag först men deras version är helt enkelt superbra. Gammal låt, nytt sound.
« Senast ändrad: 19.03.2012, 21:08:05 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist