Kontrollrummet

JT - Fendert-test

gäst · 12 · 1224

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Allt detta jammande gör att jag måste bidra med något som tar ner skicklighetsnivån lite grann till mer normala, vardagliga hobbymusiker nivåer. Fin soluppgång i morse och filmklippning hemmavid gjorde att jag hann jamma lite. Strata, förstås och lite annat jox...



http://soundcloud.com/busstop18/morning-brake (för dem som har smartphones...)
« Senast ändrad: 13.03.2012, 13:50:44 by Jay Thomas »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Välkommen i klubben!  :D Skall lyssna när jag har lite bättre tid och hörlurar.   :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Helt okej tycker jag.

Hastigheten kommer efter år av nötning,men det är lika roligt att lira oavsett tempo i fingrarna.
Det är mycket med det elektriska på ett järnspett också  :) - så länge det är kul så lirar man.Du har kul det hör jag,jag har ruskigt kul nu och kvitto på det kommer upp nu i veckan så lira på och

hang in there mate

Mike


Jay Thomas

  • Gäst
Välkommen i klubben!  :D Skall lyssna när jag har lite bättre tid och hörlurar.   :)

Tack equality! :)
Har varit med i klubben sedan i somras dock! ;)

Helt okej tycker jag.

Hastigheten kommer efter år av nötning,men det är lika roligt att lira oavsett tempo i fingrarna.
Det är mycket med det elektriska på ett järnspett också  :) - så länge det är kul så lirar man.Du har kul det hör jag,jag har ruskigt kul nu och kvitto på det kommer upp nu i veckan så lira på och

hang in there mate

Mike

Tack Mike! :)
Speedguitar är inte riktigt min grej, utan mer "här tar jag en ton, funkar det månne?" är mer min grej. ;)


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Jag gillar verkligen ditt jammande och jazzande! Befriande öppet och fritt!

Ang gitarrspel, varför är det så sjukt svårt? Jag kan ta tre accord...


Jay Thomas

  • Gäst
Jag gillar verkligen ditt jammande och jazzande! Befriande öppet och fritt!

Ang gitarrspel, varför är det så sjukt svårt? Jag kan ta tre accord...

Tack Light Head! :)
En vacker dag ska jag lära mig att spela också... ;)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Coolt! Måste vara mumma att få lira med en sån bra trummis och keyboardist. Vad kör du för presets på GR?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Jay Thomas

  • Gäst
Coolt! Måste vara mumma att få lira med en sån bra trummis och keyboardist. Vad kör du för presets på GR?

Tack equality! :)
Trummisen är någon halvtempokille från EZ, keyboardisten är undertecknad som plinkar på Mr Ray. :)


Utloggad Mein

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 305
  • Who loves ya, baby?
    • Visa profil
Fasen, Weather Report-stämning i låten så man blir varm i magen. Kanske hade det varit så här med en gitarr i det gänget.

Gillar titeln. :)


/Mein
www.soundcloud.com/meter


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hehe fendert-test var det ja.
Skönt att höra att musiken lever. Här är det nästan som du sitter som gitarrist i ett gäng, på en rökig klubb där ni spelar ett jam tillsammans. Gula Villan nästa gång, kanske? Det är eftertänksamt och soft det här.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Jay Thomas

  • Gäst
Fasen, Weather Report-stämning i låten så man blir varm i magen. Kanske hade det varit så här med en gitarr i det gänget.

Gillar titeln. :)


/Mein

Hehe, tack Mein! :)
Friholt-test hade inte varit lika roligt. Det är en Ibanez Berit....

Hehe fendert-test var det ja.
Skönt att höra att musiken lever. Här är det nästan som du sitter som gitarrist i ett gäng, på en rökig klubb där ni spelar ett jam tillsammans. Gula Villan nästa gång, kanske? Det är eftertänksamt och soft det här.

Tack MaxB! :)
Kul att höra att jag är "bara" en i gänget och inte hela gänget! :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hehe fendert-test var det ja.
Skönt att höra att musiken lever. Här är det nästan som du sitter som gitarrist i ett gäng, på en rökig klubb där ni spelar ett jam tillsammans. Gula Villan nästa gång, kanske? Det är eftertänksamt och soft det här.

Tack MaxB! :)
Kul att höra att jag är "bara" en i gänget och inte hela gänget! :D

Tja, om du får välja gissar jag att det är där du sätter dig då gänget ska jamma, typ: "Hörrni, jag tar guran,- dra igång ett jam vetja!"  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google