Kontrollrummet

equality - Fendertest 3c

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Fick inte till nån fortsättning på tvåan. Det blev en egen låt. Skippade eggläget nu. Lite overdrive på halsläget istället.
Kanske blev det lite väl distat?
« Senast ändrad: 14.03.2012, 02:02:25 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter bra tycker jag men själv skulle jag nog föredra mindre dist på detta stycke. Saknar sång :)

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack för snabb feedback Göran. Sång vore inte dumt. Skall nog minska mer ner på disten ja.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Rena magin! Fattar du hur bra du är? Det finns massor med bra gitarrister, men det här är ju magi på riktigt.
Det kan vara vackert med dist, här har du helt rätt ljud.
Sång? nej, nej, nej!
Förjävligt skickligt o vackert. Du måste vara en av världens bästa musiker.
Basfiguren har lite för långa pauser, men gitarren och låten, fy fan vad bra gjort.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Nu är du alldeles för snäll och stor i orden Håkan!  :wub:
Ska kolla basfiguren. Och jag har hört dina elguresolon. Skulle aldrig i h-e kunna lira så!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Riktig hårdvara  :wub: Börjar själv bli trött på att köra allt genom en dator. Snyggt.
Bara ett myrsteg mindre dist...
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu är du alldeles för snäll och stor i orden Håkan!  :wub:
Ska kolla basfiguren. Och jag har hört dina elguresolon. Skulle aldrig i h-e kunna lira så!

Jag är nog inne på samma linje som Håkan. Du släpper ifrån dig riktigt sköna passager på gitarren. Inte bara här. På just den här gitarrsvängen skulle kanske Håkan kunna leka vidare med trummor, bas och sologura. Jag tror det skulle ge något. Kan det vara värt att testa?  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Jay Thomas

  • Gäst
En klassisk EQ-låt, fast med "planka". :)
Du har din stil som går hem hos mig, definitivt! :) Dock, även i mina öron är disten lite "maplacerad" i denna låt.
Jag misstänker att du kör Guitar Rig 4 på ljuden och i sådana fall, vilken preset?


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bra analys av Ljusne Håkan,jag skriver under.

Riktigt bra detta.Första delen är magisk innan trummorna kommer in - och det sätter stämningen perfekt.Jag hade lagt sång på första delen och förlängt det lite för att lämna utrymme åt introt som var alldeles lysande,och låtit sången komma in igen på det lugna mitt i nånstans - men det är ju jag det.

Det håller alldeles utmärkt så här.

Mike


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bribedant: Nu är det ju inte hårdvara rakt igenom men Håkan kör på det. Äkta varan slutar med gitarren sen är det ljudkort, Guitar Rig och Gud vet vad... Jag vet vad du menar ändå. Ska dra ner på disten.
MaxB: Håkans bluesiga gitarrfeeling vore nåt. Stort tack för tipsen och uppmuntrande ord!
JT: Ska kolla preset på GR4. Kul att det går hem. Tack!
HM: Tack Micke! Way too kind... Bra tips även här. Hinner inte med sång nu då jag snart åker till Australien.   


Tack som tusan grabbar!  :wub: Jag måste ha missat vänliga veckan. Väldigt uppmuntrande svar trots en ganska halvdan inspelning.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Låter fint detta!

Kanske att den synkoperade SD'n är lite "monoton"?



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter fint detta!

Kanske att den synkoperade SD'n är lite "monoton"?



Ja, jag borde variera trummorna mer... Tack LH!

Mindre distad giitarrversion upplagd nu.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Jay Thomas

  • Gäst
Absolut bättre då jag tycker att den lättare gitarren passar bättre in i låten. :)
Trummisen kommer jag dock inte överens med, blir för mycket marsch över det hela...

Möjligen ett solo med en muffligt distad tele på detta. ;)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
JT: Thnx pal. Gjorde ytterligare lite justeringar av nivåer och höjde pianot genomgående något. Hinner inte "pyssla om" detta skissblocksutkast mer nu.   
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Skitsnyggt! Väntar på fortsättningen... ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Skitsnyggt! Väntar på fortsättningen... ;-)

Nå?



 :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hinner inte, skrev han ju ;-)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Hinner inte, skrev han ju ;-)

Haha...  :rolleyes:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
D-ligt fint ljud på guran
och det första partiet är fabulöst  :wub:
men det partiet som kommer sen  (vid 40?) känns inte lika starkt
Lite för brötigt och enformigt.
Tycker du ska ta vara på det första och utveckla det men behålla det melodiösa
Men det kanske bara är tröttihuvudeteftereneckapåjob betvillhöralättaochfinagrejor .
Första partiet är guld!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ursäkta sent svar. Borde packa för en längre Australienresa men fastnade här ett tag.


Jocke: Tack, tack! Fortsättningen får vänta pga ovanst men visst vore det kul med sånt, fortsättning alltså. Hitt på nån du!?
Max: När Jocke är i farten kan allt hända...  :P
Cykeln: Jag tyckte överaskningsmomentet med andra delen där kunde va' nåt men hur länge överaskar man egentligen? En, max två gånger?  :D Får se, får se. Förstår att inte heller du gillar sär skriv ning ar.  :D Thnx Mr C!


Yepp, på fredag bär det av men det finns väl internet i Sydney också. So long foks! Vi ses!
/eq
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Jay Thomas

  • Gäst

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Gidday Mate! Ha en skön resa!

Thnx mate! Ja, trettio timmars flygtur.  :blink: F-n, glömt lägga upp din verre på förra fendertestet, Ber om ursäkt!  :(
« Senast ändrad: 21.03.2012, 21:14:52 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag vet inte, men tycker du nästan ska skippa trummorna och up-tempodelarna, och köra på de lugna :D Men det är jag och inte så viktigt

Får mer ut av de än av det andra, som väl ska föreställa refräng eller nåt. Kanske funkar med sång dock, men annars går det ju att bygga på de lugna delarna upp till vad som helst.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Ursäkta sent svar. Borde packa för en längre Australienresa men fastnade här ett tag.


Jocke: Tack, tack! Fortsättningen får vänta pga ovanst men visst vore det kul med sånt, fortsättning alltså. Hitt på nån du!?
Max: När Jocke är i farten kan allt hända...  :P
Cykeln: Jag tyckte överaskningsmomentet med andra delen där kunde va' nåt men hur länge överaskar man egentligen? En, max två gånger?  :D Får se, får se. Förstår att inte heller du gillar sär skriv ning ar.  :D Thnx Mr C!


Yepp, på fredag bär det av men det finns väl internet i Sydney också. So long foks! Vi ses!
/eq


Men ... vart fasen tog länken vägen...? Ingen musik! Ska jag fixa det ur minnet medans du reser runt jorden...?

Trevlig resa - hälsa! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Vad härligt det låter. 30 tim på flyg kanske inte är någon höjdare - men sen!
Önskar dig en fabulös resa med många intryck att förvalta till musik.
Förväntar mig en nyskapande diggeridovisa gärna med lite auborginska rytmer!  :)

Ha de!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ursäkta sent svar. Borde packa för en längre Australienresa men fastnade här ett tag.
Max: När Jocke är i farten kan allt hända...  :P
Men ... vart fasen tog länken vägen...? Ingen musik! Ska jag fixa det ur minnet medans du reser runt jorden...?

Har du hittat tillbaka till länken? Loggat in först och så...  ;)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Ursäkta sent svar. Borde packa för en längre Australienresa men fastnade här ett tag.
Max: När Jocke är i farten kan allt hända...  :P
Men ... vart fasen tog länken vägen...? Ingen musik! Ska jag fixa det ur minnet medans du reser runt jorden...?

Har du hittat tillbaka till länken? Loggat in först och så...  ;)

Du, det är ju helt fantastiskt - den är ju där - men hur kunde jag skriva då...?  :o :unsure:
Nä, det här är för bra för att jag ska ska sabotera det!^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Superskön inledning med gitarr och piano! Jag tycker du skulle fortsatt lugnt med vispar i halvtakt
och ev ståbas i st f elbas.
Ha det bra "Down under" och då tänker jag inte anatomiskt utan geografiskt!  :)
/Asti t.f. smittskyddsläkare och tillika halvfigur
« Senast ändrad: 22.03.2012, 13:11:21 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack Asti eller jag kanske ska kalla dig Austi efter Sydney... :)
Ingen fara med smittskyddet för min del.  :D Skall visst finnas några hiskeliga spindlar, bla the Sydney Funnelweb
som tar död på ett tiotal mäniskor om året. Tur att inte dottern kommer med, hon har spindelfobi.
Sorry OT. OK, ännu en som röstar ner andra partiet okidok.  :unsure: :mellow: :huh: :rolleyes:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag vet inte, men tycker du nästan ska skippa trummorna och up-tempodelarna, och köra på de lugna :D Men det är jag och inte så viktigt

Får mer ut av de än av det andra, som väl ska föreställa refräng eller nåt. Kanske funkar med sång dock, men annars går det ju att bygga på de lugna delarna upp till vad som helst.




Lutar åt att skippa upbeatet. Tack Per! Klart det är viktigt vad du skriver!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tack Asti eller jag kanske ska kalla dig Austi efter Sydney... :)
Ingen fara med smittskyddet för min del.  :D Skall visst finnas några hiskeliga spindlar, bla the Sydney Funnelweb
som tar död på ett tiotal mäniskor om året. Tur att inte dottern kommer med, hon har spindelfobi.
Sorry OT. OK, ännu en som röstar ner andra partiet okidok.  :unsure: :mellow: :huh: :rolleyes:
Du får kalla mig vad du vill så länge du inte kallar mig till något möte!  :)
/Asti t.f. mötesprotestsångare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten