Forum > Färdiga produktioner

HasseFX remix av Compute - The Ending

<< < (2/3) > >>

HasseFX:

--- Citat från: Eddi skrivet 07.04.2012, 05:03:06 ---Nu har jag också lyssnat och visst låter det bra - hennes röst är kvar hel och hållen och inputtad i ett jättestort rum där det händer en massa saker. Jo skön låt men som sagt kanske lite väl stort rum - gitarren är super.

--- Slut citat ---

Tack för lyssning och kommentarer :)

Jag är hopplös, jag vet  :unsure: men r um kan aldrig bli för stora  -_-

Skämt åsido - vissa excesser kan anas, men gränser är ju till för att testas...

MaxB:
Gillar vad jag hör. Den här slappa låten är väldigt relaxad. I första sångdelen skulle jag vilja höra hennes röst tydligare. Vet inte om det skulle innebära mer volym på henne eller städa undan lite övrigt. Skönt också då refrängen kommer in. Jag gillar denna ambiens - stor som en katedral.

Trumpet - det är svårt att få till om man vill att det på alla sätt ska låta som en riktig trumpet. Utan det i tankarna är soundet ett skönt inslag i låten. Nu blev jag lite nyfiken på att testa trumpet och saxofin och sånt där själv.

Gillar!

HasseFX:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.04.2012, 11:44:09 ---Gillar vad jag hör. Den här slappa låten är väldigt relaxad. I första sångdelen skulle jag vilja höra hennes röst tydligare. Vet inte om det skulle innebära mer volym på henne eller städa undan lite övrigt. Skönt också då refrängen kommer in. Jag gillar denna ambiens - stor som en katedral.

Trumpet - det är svårt att få till om man vill att det på alla sätt ska låta som en riktig trumpet. Utan det i tankarna är soundet ett skönt inslag i låten. Nu blev jag lite nyfiken på att testa trumpet och saxofin och sånt där själv.

Gillar!

--- Slut citat ---

Kul att du gillar :)  Jag eftersträvade den där avslappnade stämningen i versen, som kontrast till de maffiga (blaffiga?) Mellotron-stinna (SampleTorn) refängerna :)  Trumpeten var en första test egentligen, av SampleLogics TheTrumpet! Postar strax resultatet av ett andra "test"!

aROCKER:
Härligt stort rum med en rätt sorterad mix.
Jag skulle vilja ta bort det där ambienta "fladderljudet" i första vers och städa upp.

Sedan är det ju bara rösten hennes som ska ligga som en torr Jeff Lynne som nu med ett kort delay och upp i volym.

Fast detta är ju klockrent...så det jag skrev nu var bara personlig önskan, jättebra låt, jättebra arr.

Ok, känns så fånigt att gnälla på trummorna när man själv är trummis men jag hör lite Stiffness fast det klär i denna låt så...JAG TAR EN ÖL TILL OCH LYSSNAR OM OCH NJUTER!

Rock on Hazzling Hasse! :lol:

HasseFX:

--- Citat från: aROCKER skrivet 09.04.2012, 00:04:12 ---Härligt stort rum med en rätt sorterad mix.
Jag skulle vilja ta bort det där ambienta "fladderljudet" i första vers och städa upp.

Sedan är det ju bara rösten hennes som ska ligga som en torr Jeff Lynne som nu med ett kort delay och upp i volym.

Fast detta är ju klockrent...så det jag skrev nu var bara personlig önskan, jättebra låt, jättebra arr.

Ok, känns så fånigt att gnälla på trummorna när man själv är trummis men jag hör lite Stiffness fast det klär i denna låt så...JAG TAR EN ÖL TILL OCH LYSSNAR OM OCH NJUTER!

Rock on Hazzling Hasse! :lol:

--- Slut citat ---

Tack för synpunkter! Kul att du gillar!  ^_^

Ja fladdret kan nog vara lite störande! Men torr röst - no way  :rolleyes:  Däremot nära! Trum-input från trummis är spännande (se annan post). Ville hålla denna loose som tidigare sagts, så att du märker "stiffness" är intressant - du menar osäkert stelt och tveksamt? Kommer att fortsätta mycket på att få till just trummor och slagverk även framöver :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion