Forum > Färdiga produktioner
HasseFX remix av Compute - The Ending
HasseFX:
En sista remix-post...
LÅTNAMN: The Ending - HasseFX remix
ARTIST/GRUPP: Compute
GENRE: Popjazzchill
LÅTLÄNGD: 6:16
KOMPOSITÖR: Compute/HasseFX
PRODUCENT: HasseFX
EV. MEDVERKANDE: Compute, HasseFX
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3
En känslosam sak av Compute, som jag gjort om - testat ganska rejäla hopp i arret - akustisk pop-jazz vs. Spector-inspirerad ljudvägg, torrt vs. blött, ytterligheter :rolleyes: Same same but different, m.a.o. :lol:
Original: http://soundcloud.com/compute/the-ending-of-you-1
Jay Thomas:
Gillart! :)
Känner vissa vibbar mot Palle Mikkelborg hållet minsann! ;) Remixmaster som du är, lyckas du även med denna, även om det kanske inte är min personliga favorit!
Wernborg:
Grymt snygg gitarr i introt. Kanske i ett lite för stort rum i förhållande till sången.
Fillgitarren mellan första och andra versen hade nog låtit bättre uppmikad än med piezo-miken.
Härligt loose trumspel. Hur är det gjort?
Snyggt trumpetsolo.
Bra grundmelodier i detta. Antar att det var kul att jobba med.
Bra!
HasseFX:
Tack för kommentererna! :)
JT: Ja Palle M är en inspirationskälla - främst hans lyriska sida!
Wernborg: Ja, Compute skriver starka melodier och är en riktigt bra sångerska! :wub:
Stora rum är jag (som sagt) aldeles för svag för -_-, men det kanske går över en dag ;)
Tyvärr kan jag inte mika denna gitarr, men jag jobbar på att försöka reducera den mest plastiga piezo-känslan (EQ+ambiens).
Trummorna är SD, med EZD-jazzkitets vispar - fungerar sådär på "riktig" jazz, men är rätt kul i hybridvarianter som denna :) Spelat på en ddrum padStation. Rummet (Space Designer) bidrar också till "slaskigheten" plus att basen lite diskret får dela samma rum.
Solot är ett första experiment med SampleModelings The Trumpet - tycker den är helt överlägsen de "riktiga" samplade varianterna när det gäller uttrycksmöjligheter.
Eddi:
Nu har jag också lyssnat och visst låter det bra - hennes röst är kvar hel och hållen och inputtad i ett jättestort rum där det händer en massa saker. Jo skön låt men som sagt kanske lite väl stort rum - gitarren är super.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida